Gå til innhold

Blir våken av remeron, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er i en periode hvor jeg tester ut forskjellige medisiner for depresjon. I løpet av de siste årene har jeg vært gjennom seroquel, phenergan, venlafaxin og nå remeron. Målet var egentlig å bli medisinfri da jeg ikke har opplevd noe bedring, men så ble jeg overtalt til å prøve remeron. Etter tre år med seroquel var jeg så glad for å ha vent meg av de for søv og jeg var egentlig positiv til å klare å sove uten medisiner.

15 mg remeron gjorde meg trøtt så jeg tenkte ikke mer over det, men da måtte jeg ta venlafaxin i tillegg for depresjon som gjorde at jeg ikke kjente at jeg fikk orgasme som vanlig, og det var det ikke verdt. Ble derfor bedt om å prøve 30 mg remeoron  og droppe venlafaxin, og etter en uke på det nå har jeg vært konstant svimmel, sovnet først 3-4 timer etter at jeg har lagt meg, sovet veldig lett, våknet mye og hatt helt ville drømmer. Jeg blir faktisk våken av å ta remeron og selv den vanlig dosen med seroquel, som før ville gjort meg stuptrøtt, har ingen effekt. 

Er det noen andre som har samme erfaring med remeron? Jeg ser det er ganske vanlig at folk blir trøtt og hang-over, men jeg opplever det motsatte etter å ha tatt det. I tillegg opplever jeg en svimmelhet i form av  en rar følelse når jeg beveger øynene. Solbriller hjelper litt. Har ikke opplevd økt matlyst som mange nevner som et problem noe jeg var redd for skulle skje så har ikke lyst til å gi de opp om de kan hjelpe meg med depresjonen. Men jeg ønsker ikke å måtte ta flere medisiner for å få sove!

Har vurdert å evt øke remeron til 45 mg, men vet ikke hvor sannsynlig det er at større dose vil gjøre at jeg blir trøtt igjen slik som på lav dose. Er det noen som har opplevd dette og evt tar 30 mg remeron på et annet tidspunkt enn rett før leggetid eller har noen andre gode tips?

Endret av Morellma
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker seroquel og phenergan, får bare halveis orgasmer eller enda mindre, synes sex har blitt skikkelig ekkelt, synes syns på mannen min.

Anonymkode: 42c70...e89

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker seroquel og phenergan, får bare halveis orgasmer eller enda mindre, synes sex har blitt skikkelig ekkelt, synes syns på mannen min.

Anonymkode: 42c70...e89

Ja, det gjorde meg bare enda mer deprimert og det tok ikke mange dager etter at jeg sluttet på venlafaxin før kroppen var ganske tilbake til vanlig. Kanskje du skal vurdere noe annet for sex er jo en så fin glede å kunne ha om ikke annet...

• Liker 1
Skrevet

Remeron er mest søvnbringende i små doser, så jeg tar bare 7,5 mg per natt. Jeg tok også seroquel før for søvn men fikk hjertebank så sluttet med de. Kjente for øvrig heller ikke orgasmer på et tidspunkt. Nå vet jeg hvorfor. Seroquel er virkelig ikke bra og helt jævlig å slutte med. 

Anonymkode: 89cf5...9ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...