AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Hei! Jeg liker ikke å være ute med baby 3 mnd. Synes det er så uforutsigbart og ender ofte med å måtte løpe hjem (og vi har 10000 oppoverbakker). Jeg vet at elsket å trille med nr 1, spesielt når hun kunne sette seg opp i sportsdel, så jeg antar gleden med å være ute med baby kommer når det blir litt mer givende for baby å være våken ute (og jeg kan bestikke henne med en maispop eller smoothie hvis tålmodigheten ikke strekker til). Hun sover per nå minst en lur i vogn på terrassen, så hun får frisk luft hver dag (som er viktig for meg). Samboer stiller opp slik at jeg kommer meg litt ut også. Spørsmålet mitt er: Bør jeg ha dårlig samvittighet for at vi ikke drar ut og finner på ting hver dag? Jeg ønsker at hun skal få være med på ting, men jeg synes bare det er styrete nå! Vi trives begge hjemme, men jeg får dårlig samvittighet av å holde meg hjemme… Jeg har tenkt at hun kanskje kan bli veldig sensitiv fordi hun får for lite stimuli, men vi har en del besøk av besteforeldre o.l., og hun har en vilter storesøster som sørger for liv og røre i hjemme både ettermiddag og helg. Anonymkode: 61cb7...386
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Jeg har en baby på 6 uker og har aldri tenkt over at babyen kan få for lite stimuli om jeg ikke går ut. Nå er det kanskje forskjell på en 3 måneder gammel baby, men jeg kan uansett ikke se for meg at jeg i november skal dra ut hver eneste dag. Min baby sover hele tiden når vi drar ut så får ikke med seg noen ting. Anonymkode: a7e72...640 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet ved å være hjemme. Hun sover på verandaen og har en storesøster. Viktigste er at dere har det bra. Ikke stresse med å finne på ting hver dag. Nyt barseltiden den kommer ikke tilbake. Anonymkode: 293fd...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Jeg er en av de som går ut hver eneste dag, men det er først og fremst av hensyn til meg selv, da jeg blir deprimert av å sitte inne flere dager. Men om du trives med å bare være hjemme, så er ikke det noe problem heller! Det viktigste for baby er jo tid med deg og samboeren din, nærkontakt, lek og å bli snakket/sunget til, og det er sånn sett lettere å gjøre hjemme Anonymkode: 45dfa...ac6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Hun er altfor liten enda til at du trenger tenke på dette! Gjør det som passer for dere. En 3 mnd gammel baby har nettopp begynt og smile og bable og oppdaget farger og leker(kanskje babygym?) Trenger ikke mer stimuli enn dette. Anonymkode: 2d999...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 Nei, du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. For en så liten baby er livet innendørs også veldig spennende, det er nok av ting å observere, trene på og erfare der. Jeg har hatt begge mine med mye på tur ut i bæretøy, også i den alderen, fordi vi har hund. Men de sov store deler av den tiden da de var tre mnd., så veldig mye stimuli kan jeg ikke si de fikk. Den ene var "korona-baby" og fikk ikke erfaringer med andre folk annet enn et "hei" på flere meters avstand i skogen i blant da hun var tre mnd., men det har gått bra med henne også ser det ut til Anonymkode: ec173...e84
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 Nei, gjør det som føles riktig. Jeg var mest hjemme jeg også. Trillet litt turer alene med baby, men det var for min egen del.. og fordi vi hadde hund. Ellers var det pandemi i tillegg, og alt av babysang osv utgikk. Han var sammen med oss og besteforeldre. Gikk helt fint. Kos dere hjemme! Anonymkode: 47679...8be
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet! Jeg er ute med min på 4 måneder nesten hver dag, men det er 100% for min egen del. Hun trives stort sett i både vogn og bæresele, og må pent henge med på ting om vi har ærender eller skal hente storesøster osv. Men hun sover seg jo gjennom det meste, barselyoga og trilleturer og slikt er jo mest så jeg får aktivisert meg selv 😂 Anonymkode: 1f2a4...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå