AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #1 Skrevet 18. september 2022 Mann 23 her. Jeg føler ikke at jeg har fått til livet som jeg hadde ønsket. Storebroren på 26 år har det, han har fast jobb med en million i lønn, dame, leilighet, bil, god utdannelse, bra med penger. Jeg er det motsatte, jeg har berg med studiegjeld fordi jeg valgte en jævla dyr privat utdannelse for å følge drømmen min, men har allerede 1,3 mill i studiegjeld og dårlige jobbutsikter, ingen dame, ingen bolig. Det er veldig kjipt, alle andre i familien har tatt en lang utdannelse, men ikke jeg. Jeg er også den i familien som kommer til å ha dårligst levestandard, desidert dårligst. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så bitter, jeg er ikke like flink som broren min til skole og akademia. Hva skal gjøre? Anonymkode: b21ae...237
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #2 Skrevet 18. september 2022 Akseptere at du er et eget individ og ikke lik hverken broren din eller resten av familien? Vil vel heller ikke si broren din er særlig heldig som har låst seg til dame allerede, du har jo en kjempemulighet for å være fri lenge! Hva har du lyst til? Hva gir deg glede? Hvem ønsker du å lykkes for? Er følelsen av at du ikke har lykkes fordi DU ønsker deg penger, lang utdannelse, bolig og dame? Eller er det fordi du føler du også må klare det samme som broren din, ovenfor familien? Hvorfor ikke se etter håndverkeryrker om du ikke liker akademia? Anonymkode: 105e8...538 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #3 Skrevet 18. september 2022 Du er 23 år 😅 Litt tidlig å stresse over at du ikke har bolig eller dame kanskje. Anonymkode: a4988...e13 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Med 1,3 mill i studiegjeld har du vel et utdannelse du også? I hva, og hva vil du bruke den til? Anonymkode: dbcf6...34c 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Deg igjen..... 🤦♀️ Anonymkode: 70e21...d8c 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 Ikke normalt med egen bolig når du er 23 år. Bortsett fra bortskjemte nordmenn da.. Anonymkode: 490b0...190 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Med 1,3 mill i studiegjeld har du vel et utdannelse du også? I hva, og hva vil du bruke den til? Anonymkode: dbcf6...34c Pilot. Det er jæskla dyrt med flytimer, jeg hørte at jobbmulighetene var gode, men de er elendige…. Regner med å jobbe foodora eller på Kiwi resten av livet. Anonymkode: b21ae...237
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pilot. Det er jæskla dyrt med flytimer, jeg hørte at jobbmulighetene var gode, men de er elendige…. Regner med å jobbe foodora eller på Kiwi resten av livet. Anonymkode: b21ae...237 Dårlig valg ja. En nyutdannet pilot i Norwegian tjener like bra som en bussjåfør i Vy. Anonymkode: 490b0...190
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Pilot. Det er jæskla dyrt med flytimer, jeg hørte at jobbmulighetene var gode, men de er elendige…. Regner med å jobbe foodora eller på Kiwi resten av livet. Anonymkode: b21ae...237 Du har fullført utdanningen? Anonymkode: 994ab...8b0
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dårlig valg ja. En nyutdannet pilot i Norwegian tjener like bra som en bussjåfør i Vy. Anonymkode: 490b0...190 Det er jo ikke begynnerlønna som teller. Nærmest alle med utdanning starter omtrent på samme startlønn. Anonymkode: 994ab...8b0
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 Deg igjen. Vet ikke om det er mulig å gi deg noen andre svar enn du har fått i alle de identiske trådene dine tidligere... Kanskje gifte deg rik? Anonymkode: de161...7af
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #12 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Deg igjen. Vet ikke om det er mulig å gi deg noen andre svar enn du har fått i alle de identiske trådene dine tidligere... Kanskje gifte deg rik? Anonymkode: de161...7af Jeg er mann. Hvordan skal jeg gifte meg rik. Damer går bare etter menn med høyere status enn seg selv…. Anonymkode: b21ae...237
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #13 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mann 23 her. Jeg føler ikke at jeg har fått til livet som jeg hadde ønsket. Storebroren på 26 år har det, han har fast jobb med en million i lønn, dame, leilighet, bil, god utdannelse, bra med penger. Jeg er det motsatte, jeg har berg med studiegjeld fordi jeg valgte en jævla dyr privat utdannelse for å følge drømmen min, men har allerede 1,3 mill i studiegjeld og dårlige jobbutsikter, ingen dame, ingen bolig. Det er veldig kjipt, alle andre i familien har tatt en lang utdannelse, men ikke jeg. Jeg er også den i familien som kommer til å ha dårligst levestandard, desidert dårligst. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så bitter, jeg er ikke like flink som broren min til skole og akademia. Hva skal gjøre? Anonymkode: b21ae...237 Ta det rolig, livet er ingen konkurranse. Det er vanlig å sammenlikne seg med søsken, men du er bare 23 år😄 Nyt singeltilværelsen Anonymkode: f0770...fdb 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #14 Skrevet 18. september 2022 For det første så er du enda svært ung, livet ditt har såvidt begynt. For det andre så bør du ikke sammenligne deg med andre, og i hvert fall på uviktige ting som status og penger. Gjør det som gjør deg lykkelig. Det er jo kjempebra at du har tatt en utdannelse utfra din drøm og ikke status. Det står da respekt av det! Anonymkode: bb498...874
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #15 Skrevet 18. september 2022 Skummelt å tenke på du er utdannet pilot, og ikke takler motgang bedre enn dette.. Vil ikke kalle det motgang engang, mer sjalusi eller misnøye eller noe? Anonymkode: 97fb6...101 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #16 Skrevet 18. september 2022 Penger er ikke alt. Ta deg en tur på Rød neste helg og "shake it off" 🙃 Psykolog? Finn ut hva du egentlig ønsker å bruke livet ditt til, hva du passer til, hva hindrer deg. Anonymkode: 4ad6d...c28
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #17 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Skummelt å tenke på du er utdannet pilot, og ikke takler motgang bedre enn dette.. Vil ikke kalle det motgang engang, mer sjalusi eller misnøye eller noe? Anonymkode: 97fb6...101 Hva mener du? Anonymkode: b21ae...237
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #18 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mann 23 her. Jeg føler ikke at jeg har fått til livet som jeg hadde ønsket. Storebroren på 26 år har det, han har fast jobb med en million i lønn, dame, leilighet, bil, god utdannelse, bra med penger. Jeg er det motsatte, jeg har berg med studiegjeld fordi jeg valgte en jævla dyr privat utdannelse for å følge drømmen min, men har allerede 1,3 mill i studiegjeld og dårlige jobbutsikter, ingen dame, ingen bolig. Det er veldig kjipt, alle andre i familien har tatt en lang utdannelse, men ikke jeg. Jeg er også den i familien som kommer til å ha dårligst levestandard, desidert dårligst. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så bitter, jeg er ikke like flink som broren min til skole og akademia. Hva skal gjøre? Anonymkode: b21ae...237 Du kan starte med å ikke sammenligne deg med andre. Om du alltid sammenligner deg med noen som tilsynelatende er mer suksessfull vil du alltid føle at du kommer til kort. Få perspektiv. Se på luksusfellen, eller verdens hardeste fengsler. Du har iallefall ikke 2 mill. i forbruksgjeld, eller sitter på isolat i et fengsel i Russland. Anonymkode: 04f8e...54a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #19 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mann 23 her. Jeg føler ikke at jeg har fått til livet som jeg hadde ønsket. Storebroren på 26 år har det, han har fast jobb med en million i lønn, dame, leilighet, bil, god utdannelse, bra med penger. Jeg er det motsatte, jeg har berg med studiegjeld fordi jeg valgte en jævla dyr privat utdannelse for å følge drømmen min, men har allerede 1,3 mill i studiegjeld og dårlige jobbutsikter, ingen dame, ingen bolig. Det er veldig kjipt, alle andre i familien har tatt en lang utdannelse, men ikke jeg. Jeg er også den i familien som kommer til å ha dårligst levestandard, desidert dårligst. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så bitter, jeg er ikke like flink som broren min til skole og akademia. Hva skal gjøre? Anonymkode: b21ae...237 Du skal ta deg sammen, slutte å syte og begynne å ta i et tak! Ting blir bare ikke gitt en uten at en må jobbe litt for det! Anonymkode: 85c27...f7c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #20 Skrevet 18. september 2022 jeg føler faktisk med deg. Søsteren min tok ingeniør og juss samtidig og sitter igjen med to mastere, mens jeg har mistet kanskje 3-4 jobber, og hun er bare 25 år gammel. Det er faktisk sykt slitsomt å tenke at man ikke duger til noe, og jeg føler det akkurat slik Anonymkode: 7f51f...7ef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå