Gå til innhold

i hvilken bransje tror du det jukses mest med egenmeldinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og med jukses mener jeg selvfølgelig at man tar ut en dag eller to fordi man er "sliten, har litt hodepine" og fordi man "ikke orker å gå på jobb den dagen"

Selv tror jeg det jukses mye med dette spesielt i barnehage og for de som jobber som hjelpepleiere i hjem.

Anonymkode: 4337a...87b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kommunen

Anonymkode: 61d87...833

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor tror du det?

Anonymkode: 35f4b...156

• Liker 2
Gjest Ms Baxter
Skrevet

Egenmeldinger er jo opp til en selv å vurdere om en er syk nok til å ta en… joda hodepine og sliten kan være god nok grunn det… feks ingen vil vel ha en ufokusert og sliten pleier til å dele ut medisiner til en? Sjansen for feilmedisinering er større her enn når en frisk og opplagt pleier som utfører oppgaven👍

Skrevet

Bransjer (eller rettere: jobber) der jobben blir gjort selv om du er borte. Det er høyere terskel for sykefravær dersom arbeidsoppgavene hoper seg opp under ditt fravær. 
Fex innen min bransje (helse) er underordnede oftere syke enn lederne. 

• Liker 6
Skrevet
Ms Baxter skrev (4 minutter siden):

Egenmeldinger er jo opp til en selv å vurdere om en er syk nok til å ta en… joda hodepine og sliten kan være god nok grunn det… feks ingen vil vel ha en ufokusert og sliten pleier til å dele ut medisiner til en? Sjansen for feilmedisinering er større her enn når en frisk og opplagt pleier som utfører oppgaven👍

Skulle jeg vært borte hver gang jeg er sliten har det blitt lite jobbing 🤣

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror det er mest utbredt å ta en egenmeldingsdag selv om man ikke er syk i yrker der jobben ikke hoper seg opp og man får dårlig samvittighet lett.