Gå til innhold

Jeg har en samboer, men allikevel så drømmer jeg om å flytte i et hus alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en samboer, men allikevel så drømmer jeg om å flytte i et hus alene. Jeg tror ikke han tror at jeg mener alvor når jeg har prøvd å snakke om det, men det er noe jeg har lyst til. Er det noen andre i samme situasjonen? Isåfall hva skal jeg gjøre. Har lyst til å være sammen med han, selv om jeg flytter ut.

Anonymkode: 0c6e6...5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at du ønsker å være særboer? 

Anonymkode: 1e82c...ea0

Skrevet

Skjønner jeg godt, for det er ganske befriende å bo alene og ha sitt eget sted som kun er ditt og som du bestemmer over. 

Du bør selvfølgelig prate med han om det på en seriøs måte. Jeg tviler for at du får et JA direkte, så her må du tenke igjennom hva du bør gjøre og svare med hvis han avfeier ønsket ditt. Skal du la han bestemme over deg og godta et nei? Skal du stille ultimatum? Skal du gjøre det slutt? 

Det er mange forhold som fungerer helt utmerket i særboerskap, men begge må være innstilt på det. 

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å bo alene. Jeg er gift og har hjemmeboende barn.🙈 

Anonymkode: 95e3c...d7d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne også tenkt meg å bo alene. Jeg er gift og har hjemmeboende barn.🙈 

Hvor skal ungene bo?

Skrevet

Dette er en trend jeg tror vi vil se mer av.  Jeg har bodd slik i mange år allerede. Kjæreste og partner er helt topp, men aldri igjen bo sammen. Det er så mange fordeler med å kunne trekke seg tilbake og fokusere på seg selv. Det er ingen grunn til å henge sammen 24/7  da blir man lei over lengre perioder, og man kan risikiere å bli avhengig av den andre. Veldig tette parforhold utvikler seg ofte slik. For noen kan det sikkert fungere, men for min del så blomstrer kjærlighten når man møtes kun når det er et gjensidig ønske om samvær i en begrenset periode.  Lykke til med å tilrettelegge for særbo-ordning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvor skal ungene bo?

Klarer jo ikke å bo uten dem så drømmen on å bo alene er bare det, en drøm. Kanskje når de flytter ut 🌺

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klarer jo ikke å bo uten dem så drømmen on å bo alene er bare det, en drøm. Kanskje når de flytter ut 🌺

Har du snakka med mannen om særbodrømmen? 

Skrevet

Jeg bor alene og det er fint det, men bare fordi eksen var psykisk ustabil. Jeg har fred og ro nå slik at jeg kan heles. Har man er dårlig forhold med en toxic mann forstår jeg godt at man vil være alene. Men å bo med en god og snill mann som respekterer meg og mitt privatliv og er nysgjerrig på mine meninger og følelser må da være supert. 

Anonymkode: 9c5c2...ac3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg har en samboer, men allikevel så drømmer jeg om å flytte i et hus alene. Jeg tror ikke han tror at jeg mener alvor når jeg har prøvd å snakke om det, men det er noe jeg har lyst til. Er det noen andre i samme situasjonen? Isåfall hva skal jeg gjøre. Har lyst til å være sammen med han, selv om jeg flytter ut.

Anonymkode: 0c6e6...5d7

Har du noen formening om HVORFOR du ønsker å bo alene da? Det sier du ingenting om. Det kan jo være ulike grunner for at folk ønsker å være særboere, så hva er din(e) grunn(er)? Bare nysgjerrig :- )

Jeg kunne også tenkt meg å være særboer om jeg skulle inngått et forhold nå. Vet ikke om jeg hadde orket å bo sammen med noen tjuefire timer i døgnet året rundt, da jeg trives i eget selskap og få være i fred deler av tiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...