Gå til innhold

Flere kvinner som må ha mer hverdagsromantikk for å tenne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann gir meg aldri en klem, flørter aldri, kysse har vi ikke gjort på evigheter. Han er rett og slett ikke interessert på dagtid virker det som. Så kommer kvelden og jeg kan kjenne en hånd som bare stryker meg over rumpa. Jeg kjenner jeg stivner til helt og synes det er skikkelig ekkelt nesten. «Skal vi ta en kjapp en» kan han si.. Jeg blir det helt motsatte av tent av den tilnærmingen.. Jeg har sagt det mange ganger at jeg trenger mer Kos i hverdagen.. Han mener da at jeg sier jeg skal ha roser og rød løper nesten, men jeg trenger ikke mye.. Et lite nuss, en liten «glad i deg» osv… Er det virkelig for mye å be om? 

Anonymkode: 5d42b...ccc

• Liker 4
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke! Selv om dere har vært sammen lenge, så trenger du fortsatt bekreftelse og kjærlighet! 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, kjenner på det samme. Jeg er ikke i modus hvis det er dårlig stemning og vi har krangla, for eksempel. Og det er ikke bevisst for å straffe altså, men fordi jeg må føle nærhet for å ha lyst på sex med han. Må kjenne at vi er emosjonelt nære hverandre for å bli tent.

Anonymkode: d1718...060

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner det samme

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min mann gir meg aldri en klem, flørter aldri, kysse har vi ikke gjort på evigheter. Han er rett og slett ikke interessert på dagtid virker det som. Så kommer kvelden og jeg kan kjenne en hånd som bare stryker meg over rumpa. Jeg kjenner jeg stivner til helt og synes det er skikkelig ekkelt nesten. «Skal vi ta en kjapp en» kan han si.. Jeg blir det helt motsatte av tent av den tilnærmingen.. Jeg har sagt det mange ganger at jeg trenger mer Kos i hverdagen.. Han mener da at jeg sier jeg skal ha roser og rød løper nesten, men jeg trenger ikke mye.. Et lite nuss, en liten «glad i deg» osv… Er det virkelig for mye å be om? 

Jeg tror ikke menn klarer å se "effekten" av hverdagsromantikken, for den effekten har en skyhøy verdi for begge i samlivet.. Og den hverdagsromantikken får også senga til å knirke litt ekstra om kvelden, så effektivt er det.. Hverdagsromantikk er like effektivt som et forspill, for man føler seg elsket, verdsatt og lykkelig.. Men en uromantisk mann kjenner jo ikke dette, og mangler forståelse. De ser jo på romantikk som noe ubrukelig rosenrødt dilldall..

Han burde ha sett at du ikke smiler like mye nå som før, men han er sikkert blind på dette område også?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg trenger mer hverdagsromantikk, men jeg er mann. Ønsker at hun skal vise at hun har lyst ved å ta på seg selv eller gni seg mot meg. Skjer ikke dessverre.

Anonymkode: 84e57...425

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (23 minutter siden):

Jeg tror ikke menn klarer å se "effekten" av hverdagsromantikken, for den effekten har en skyhøy verdi for begge i samlivet.. Og den hverdagsromantikken får også senga til å knirke litt ekstra om kvelden, så effektivt er det.. Hverdagsromantikk er like effektivt som et forspill, for man føler seg elsket, verdsatt og lykkelig.. Men en uromantisk mann kjenner jo ikke dette, og mangler forståelse. De ser jo på romantikk som noe ubrukelig rosenrødt dilldall..

Han burde ha sett at du ikke smiler like mye nå som før, men han er sikkert blind på dette område også?

Du sier det helt riktig her. Menn ser ikke effekten av hverdagsromantikken. Min mann gjør ikke det. Når man ikke har lagt en hånd på hverandre på ukes/månedsvis, så blir det rart å plutselig skulle ha den personen sin hånd i kjønnsorganet liksom 😅 Føles veldig merkelig! 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sier det helt riktig her. Menn ser ikke effekten av hverdagsromantikken. Min mann gjør ikke det. Når man ikke har lagt en hånd på hverandre på ukes/månedsvis, så blir det rart å plutselig skulle ha den personen sin hånd i kjønnsorganet liksom 😅 Føles veldig merkelig! 

Ja det må føles helt merkelig.. effekten har jo mange andre fordeler også.. bekymringsløsende, bedre selvtillit, styrker kjærligheten, gir kvalitetsex og smilet påvirker arbeidsplassen din. De ser at du gløder og blomstrer.. Dette synet av manglede glede av hverdagsromantikk ser jeg veldig lett på kvinner.. Trist som F.. synes jeg... Hverdagsromantikk som er helt gratis, og det er snakk om noe få sekunder, så har han skapt glede.. Og et lite "jeg elsker deg" har ikke samme betydning hvis han ikke klare å bevise det uten ord TS.. det blir vel litt falsk glede?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Forresten daglig kroppskontakt er viktigere, enn det gjør godt😉 for kroppskontakten gjør at vi slipper den bekymringen at vi ikke elsker hverandre.. Jeg er kanskje en liten luring.. men jeg sørger for at kvinnen må skifte truse hver eneste dag. Da føler jeg lykke av effekten å gi henne nok hverdagsromantikk😅 Så lykken i hverdagen er å skifte truser ofte, for jeg gjør det ikke for å være ond.. jeg gjør det for å vise omsorg og kjærlighet❤️ Det at senga knirker oftere, kommer av at vi liksom skal gi litt tilbake for at man er så snill og god på dagtid.. Så forspill er ikke noe vi bare må ha før sex, den kan like gjerne starte fra vårt første kyss på sengkanten om morningen😘

• Liker 2
Skrevet
Bamseklemmer skrev (1 time siden):

Veldig godt skrevet! Alle menn burde lese dette😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trenger mer hverdagsromantikk, men jeg er mann. Ønsker at hun skal vise at hun har lyst ved å ta på seg selv eller gni seg mot meg. Skjer ikke dessverre.

Jeg tror du forveksler hverdagsromantikk med hverdagerotikk. Å gni seg mot partner er ikke helt det vi kvinner mener, det ser du av eksemplene vi kommer med. 

Denne gnikkingen enkelte menn gjør, eller plutselige angrep på partners pupper/rumpe/fitte er ikke det kvinner flest trenger.

Vi trenger noen som ser oss, lytter til oss, klemmer oss, kysser oss, sier han er glad i oss og som tar sin del av hus, hjem og barn.

Da får vi lyst på mannen seksuelt fordi han viser at han bryr seg om oss, vi føler oss nær han emosjonelt og vi får lyst til å være nær han fysisk av det. Det fysiske ønsket kommer gjerne ikke først hos kvinner slik den gjør for mange menn.

Flere menn burde være oppmerksom på hvilket kjærlighetsspråk dama har. For veldig mange menn er det enklere, de trenger det fysiske. Men kvinner er gjerne mer kompliserte og trenger å bli sett, da må mannen være bevisst kjærestens kjærlighetsspråk og ønske å glede kvinnen ved å vise henne kjærlighet slik hun trenger.

Endret av Blåttvann
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette ønsker min mann også. 

Problemet er at jeg ikke klarer å gjøre slikt når jeg ikke er kåt. Dessverre blir jeg ikke kåt så raskt/av meg selv. Hverdagen går litt på autopilot og jeg tenker rett og slett ikke så mye på sex. Det er så mye annet som tar fokus. Vi har mye sex, men jeg trenger å komme i modus. Og noen ganger så føler jeg at mannen kun tenker på kos som i sex. Jeg trenger en roligere oppbygging. Så hvis jeg da tar initiativ ved å klemme, berøre uskyldig osv, så tar han det som tegn på noe seksuelt med en gang. Og da går ting for fort for meg. Og i stedet blir det til at jeg trekker meg unna/unngår "uskyldig" kos fordi det ikke bare kan være med den kosen en stund. Inntil det evt bygger seg sakte, men sikkert opp. 

Anonymkode: 5467b...31e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, Blåttvann said:

Å gni seg mot partner er ikke helt det vi kvinner mener, det ser du av eksemplene vi kommer med. 

Jeg tror nok vedkommende forstår dette.

Men jeg tror og kvinner må gjøre en innsats selv, det kan ikke være enveis. Menn kan bli bedre på hverdagsromantikk, kvinner kan bli bedre på hverdagserotikk.

Anonymkode: 7daf4...e33

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er viktig med en klem eller sus hver dag

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men jeg tror og kvinner må gjøre en innsats selv, det kan ikke være enveis. Menn kan bli bedre på hverdagsromantikk, kvinner kan bli bedre på hverdagserotikk.

Poenget var at man nok først må tenne kvinnen for at hun skal kunne være åpen for hverdagserotikk med innlevelse og glede.

Det er fortsatt slik at kvinner tar mest av det tredje skiftet i familien as, likevel klager mange menn på lite erotikk. Først når vi stiller likt med partner på hjemmebane kan det skje en endring. Kvinner skal ikke måtte slite seg ut av hus og hjem OG passe på å være seksuelt tilgjengelig for mannen. Menn må på banen hjemme for å ha en lykkelig kvinne, sånn er det bare.

Pliktsex foregår i for mange hjem og kvinner er de som oftest ønsker seg ut av forhold. Det er gjerne fordi mannen blir mer et irritasjonsmoment enn en glede i livet. Å bo med en forvokst mannebaby som krever/stadig ønsker sex uten å jobbe for det er ikke et lykkelig liv for kvinner.

Etter at kvinner kom ut i arbeid blir flere og flere menn valgt bort og de blir barnløse eller evig single. På tide å ta et grep dersom man ønsker endring. Kvinner kan ikke "redde" menn som ikke tar i et tak for å bedre sin situasjon, mennene det gjelder må redde seg selv.

Da handler det om å forstå kvinner, gi de det de trenger slik at de ønsker å ha deg i livet sitt. Et samliv er ikke veldedighet.

Endret av Blåttvann
  • Liker 14
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er noe av det beste jeg har lest på lenge 👍. Saken har to sider. Oftest er det mannen som skal forstå kvinnen og innrette seg, vi er jo på kg. Ingen av oss har fasiten på god og riktig oppførsel. Menn bør bli mer forståelsesfulle og tålmodige, og kvinner bør bli mer selvsikre og modige.

Skrevet
3 minutter siden, Blåttvann said:

Poenget var at man nok først må tenne kvinnen for at hun skal kunne være åpen for hverdagserotikk med innlevelse og glede.

Men det blir og mer romantikk med mer erotikk. Det er en gjensidig dominoeffekt. Det er ikke bra nok om mannen har alt ansvaret for å "tenne kvinnen". Kvinnen må og tenne mannen, og seg selv.

5 minutter siden, Blåttvann said:

Etter at kvinner kom ut i arbeid blir flere og flere menn valgt bort og de blir barnløse eller evig single. På tide å ta et grep dersom man ønsker endring. Kvinner kan ikke "redde" menn som ikke tar i et tak for å bedre sin situasjon, mennene det gjelder må redde seg selv.

Menn som blir valgt bort er naturligvis ikke involvert i hverdagsromantikk. Og menn som blir valgt vil stort sett kunne bryte ut og få en ny dame. Dere må seriøst slutte med den der "bitter incel" besettelsen her på KG. Det er jo helt sykelig, det er ikke ukyssa menn som er skyld i at du ikke har hverdagsromantikk

• Liker 2
Skrevet
Paramount skrev (Akkurat nå):

Dette er noe av det beste jeg har lest på lenge 👍. Saken har to sider. Oftest er det mannen som skal forstå kvinnen og innrette seg, vi er jo på kg. Ingen av oss har fasiten på god og riktig oppførsel. Menn bør bli mer forståelsesfulle og tålmodige, og kvinner bør bli mer selvsikre og modige.

Selvfølgelig er det to sider av en sak, men så lenge flere og flere menn blir valgt bort og stadig flere blir en del av statistikken av ufrivillig barnløse så er det jo ikke kvinnene som kan gjøre noe med situasjonen. Menn må gjøre jobben som trengs for å skaffe seg et forhold, kvinner skal slippe å drive veldedighet for å "redde" menn som sliter.

I et samliv så er det klart at det må gå begge veier, men så lenge kvinner tar mest av hus og hjem så skjer det ingen endring. Det er det jeg tror mange menn ikke forstår.

Bortsett fra Bamseklemmer. Flere menn burde forstå det han har forstått og leve etter det. Vet ikke hvorfor han er singel, kanskje han er av den priviligerte mannerasen som kan velge bort kvinner, det kan virke sånn.

• Liker 11
Skrevet (endret)
Ishavsrøya skrev (42 minutter siden):

Veldig godt skrevet! Alle menn burde lese dette😂

Haha.. ja.. Hvordan bli en bedre romantikker som gjør deg til en bedre elsker? Hvordan få kjæresten din hoppende glad og lykkelig? Hvordan få senga til å knirke litt ekstra? Hvorfor er kjærlighet og ærlighet bestevenner? Hvorfor er tillit og omsorg så ufattelig deilig? Hva er limet i et forhold? Hvorfor har et godt samliv og orgasme så mye til felles? Hva er det som skaper sommerfugler i magen? Kan man bli så lykkelig at man gråter? Hvorfor koster det så mye å gi av det som er gratis?

Blokka mi er full av slike spørsmål, og jeg holder med å skrive en lefse av gode råd og forståelse.. Mye vet jeg fra før.. noe må jeg ha hjelp til å forstå. Jeg synes romantikk er super spennende og veldig nyttig ting i hverdagen. Der er bare små grep som skal til, som fører til mere lykke. Og være den som er lykkespreder er blitt min livstil, for den har så stor betydning.. For det er også smittsomt, noe som jeg får tilbake.. og da bli jo jeg også hoppende glad😅

Jeg mener sexen skal komme som en bonus av hverdagsromantikk, for det virker veldig uromantisk å ta snarveien utenom.. Mye av sexlysten inneholder mye av gleden fra romantikken, så sexlysten går ikke bare på nytelse🥰

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det blir og mer romantikk med mer erotikk. Det er en gjensidig dominoeffekt. Det er ikke bra nok om mannen har alt ansvaret for å "tenne kvinnen". Kvinnen må og tenne mannen, og seg selv.

Menn som blir valgt bort er naturligvis ikke involvert i hverdagsromantikk. Og menn som blir valgt vil stort sett kunne bryte ut og få en ny dame. Dere må seriøst slutte med den der "bitter incel" besettelsen her på KG. Det er jo helt sykelig, det er ikke ukyssa menn som er skyld i at du ikke har hverdagsromantikk

Har ikke nevnt incel jeg, det var det du som gjorde gitt.

Selvfølgelig går det begge veier, men så lenge det beviselig er kvinnen som tar mest av hus og hjem AS så skjer det svært lite endring i et samliv. Menn må ta mer ansvar her for at kvinnen i det hele tatt skal ha overskudd til å drive hverdagserotikk. Så lenge kvinnen gjør mest så blir det mindre tid og kapasitet til å også bedrive erotikk på hjemmebane. Det sier seg nesten selv, for de fleste.

Jeg er ikke besatt bare fordi jeg deltar i tråder der man prøver å gi menn noen tips.

Men som vanlig blir man bare hugget ned av folk (menn?) som fyrer seg opp og plukker poengene fra hverandre... Det jeg sier må leses i sammenheng. Men hvorfor gidde å prøve å få dere til å forstå... 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...