Gå til innhold

Gravid uke 35+4 - gått opp 1,5 kg på en uke?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 35+4. På begynnelsen av forrige uke hadde jeg gått opp om lag 6-6,5 kg. Nå viser vekta 1,5 kg mer. Bør jeg være bekymret? 

Anonymkode: 9725a...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk opp samme, litt plutselig :) Babyen vokser litt i rykk og napp! Og man før litt mer vann i kroppen mot slutten fikk jeg vite. 

Anonymkode: 00f0b...ae3

• Nyttig 1
Skrevet

Siden du har gått opp relativt lite hittil ville jeg ikke vært spesielt bekymret. Er du forstoppet i tillegg så kan det jo hende at det bare er det. Men du kan jo følge med på vekten fremover og se etter ødemer på kroppen også videre. 

Anonymkode: b411c...aff

• Nyttig 1
Skrevet

Husker jeg også brått gikk opp 1 kg i uka de siste 4 ukene, før det hadde jeg lagt på med 7-8 kg. Jeg er ikke vant til å gå opp i vekt, så lurte jo litt, men det er helt normalt. Det er de siste ukene babyen legger på seg, og så forbereder vel kroppen seg til fødsel og amming.

Anonymkode: ccacc...074

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gikk opp 1-2 kilo i uken de siste månedene. Jeg hadde null kontroll over dette men jeg endte opp med svangerskapsforgiftning (du må ha vann i kroppen, protein i urin og høyt blodtrykk). Jeg raste ned 13 kilo første uken etter fødsel, nettopp pga mye vann i kroppen.

Anonymkode: 0018d...e17

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gikk 1 - 1.5 kg opp nesten hver uke i 8.måned. Viste seg at jeg fikk masse fostervann for magen var svær og baby var ikke så stor. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...