Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboern har tenkt å dra bort en helg nå snart i forbindelse med jule-shopping.

Men er ikke helt sikre på hvor. Hadde jo vært morsomt å dra et sted vi ikke har vært før.. Har vært både i Gøteborg og Oslo.

Legger størst vekt på at det skal være et stort handlesenter med litt annerledes butikker, dvs. ikke kun Lindex, Vero Moda osv.

Kan godt være et par timer fra Oslo, men helst ikke så mye lenger... Også et par-tre timer ut i sverige.

Hadde blitt veldig takknemlig for svar! Er også veldig interresert i bra tilbud på overnatting! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange store sentre rundt Oslo, dere har kanskje vært på dem hvis dere har vært i Oslo, men hvis ikke vil jeg i allefall anbefale Sandvika Storsenter. Det er min absolutte favoritt. Der har de alle slags butikker, både de vanlige og "uvanlige". :)

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Takk!

Nei, har vel egentlig ikke vært i alle sentrene i Oslo, ikke på Sandvika i allefall..

Har også hørt at Strømmen er bra..

Kan jo være greit å ta en tur til Oslo, og selv om det hadde vært morsomt å dra litt lenger.. men er jo greit nok :)

Hvor ligger Sandvika Storsenter forresten?

Skrevet

Strømmen er veldig bra. Og da har du også veldig mange sentere rundt i området.

la meg nå se:

Skedsmo senter: Et lite senter som ligger på Skedsmokorset, avkjøring fra e6 mener jeg å huske. Gratis parkering.

Lillestrøm Torv: Tja, helt greit. Dyr parkering dersom du skal ha plass i nærheten av sentet.

Metro senter: har aldri vært der så jeg vet ikke helt hvordan det er. Ligger på lørenskog

Så har man Triaden senter. Også på lørenskog og har gratis parkering. Et "nytt" og fint senter med et helt greit utvalg av butikker.

Strømmen Storsenter. Blant norges største sentere. Mange forskjellie butikker. Like ved ligger Løiten Lys desom det er av interesse. Har gratis parkering

Skrevet

Ski storsenter har bygd ut mye de siste årene og er nå ett av Norges største senter, men det er jo ikke så langt fra Oslo akkurat. Her har du hjemmesiden deres; http://www.skistorsenter.no/

Strømmen storsenter er også bra. Her er deres hjemmeside http://www.strommenstorsenter.no/

I hvert fall på Strømmen storsenter begynner det å bli passe kaotisk med parkering nå som det nærmer seg jul, men det går jo tog til både Ski, Strømmen og Sanvika (der Sanvika storsenter ligger) fra Oslo dersom dere vil ha Oslo som base for helgeturen deres.

Hilsen Lille meg

Skrevet

CC Vest i Oslo liker jeg det har litt både og av butikker....

Skrevet
Hvor ligger Sandvika Storsenter forresten?

I Sandvika. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Bærum altså. Du kjører E18 ut av Oslo (vest) og bare følger skiltene til Sandvika, så vil du etterhvert se skilting til selve senteret. Her finner du informasjon om flere av de store sentrene rundt Oslo (også Sandvika), med butikkoversikt, kart osv.

Skrevet

Sandvika Storsenter er også et av mine favorittsentere..

Gjest LoisLane
Skrevet

Hva med Lillehammer? Koselig by, dere kan ta toget og kombinere med skitur e.l.

Strandtorget er er helt greit senter. Stort, men mange kjedebutikker. Men Storgata (og smågatene rundt) i Lillehammer har jo også flere butikker.

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Tusen takk for svar!!

Får se hva det blir til, men nå vet vi jo litt mer av hva som fins..

Så dere vil påstå at de beste sentrene er i Oslo-området?

Skrevet
Så dere vil påstå at de beste sentrene er i Oslo-området?

Vel, jeg er jo litt farget av at jeg bor her og har tilgang til alle disse, og det er jo veldig mange her. Det spørs hvor langt du er villig til å reise da. Kvadrat utenfor Stavanger er vel det største kjøpesenteret i Norge (enn så lenge), men det er jo betydelig lenger unna Oslo enn et par timer. Men hvis dere dra til Oslo rekker dere fint de fleste store sentre på en helg, så da får dere jo sett litt av hvert.

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Ja, nei Stavanger blir kanskje litt langt å reise vel..

hehe..

kanskje det blir en tur til Oslo da! Er jo nok å velge i som du sier..

Noen som vet om noen bra sider hvor man kan få tilbud på overnatting da?

Hadde vært artig med litt "luksus", men det må jo ikke være FOR dyrt..

Skrevet

Ski Storsenter og CC Vest er bra. Jeg synes Sandvika Storsenter har blitt litt lite jeg ;)

Skrevet

Buskerudstorsenter er kanskje også et alternativ? ( www.buskerudstorsenter.no )

Skrevet

Jeg liker Stovner Senter, jeg (Steen&Strøm)! Passe stort til å få oversikt, men veldig mange fine butikker og stort spenn. Skal du overnatte i Oslo og ikke ha med bil er det også helt ukomplisert å finne frem, Vestli-T-banen går "til døra" (gå av på Stovner).

Vil du gå i spesielle småbutikker, kan Thorvald Meyers gate i Oslo anbefales. Der er det bl.a annet en fantastisk perlebutikk og kule cafeer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...