Gå til innhold

Erfaring med å donere egg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestemt meg for å donere egg, men er litt nysgjerrig på andres erfaringer rundt prosessen. Jeg kjenner jeg gruer meg mest til de fysiske plagene i forbindelse med hormonbehandlingen. Hvor smertefull er også uthentingen?

Anonymkode: f1449...82e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastisk at du gjør dette! Uthenting er vond akkurat der og da, men be om skikkelig (reseptbelagt) smertelindring! 

Anonymkode: 7dd5d...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har hatt 4 egguthentinger ifbm. IVF og det har ikke vært vondt noen av gangene :) Ville bare si det, siden jeg leste den andre kommentaren og ikke kjente meg igjen.. 

Anonymkode: 6e3a3...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man dette? Er det frivillig og ulønnet, eller får man betalt for dette?

Anonymkode: ebb76...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud får noen gode mennesker 🥰 hilsen ei som ikke kan få barn men gjerne skulle hatt muligheten! 

Anonymkode: 992fc...278

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 8.10):

Hei, jeg har bestemt meg for å donere egg, men er litt nysgjerrig på andres erfaringer rundt prosessen. Jeg kjenner jeg gruer meg mest til de fysiske plagene i forbindelse med hormonbehandlingen. Hvor smertefull er også uthentingen?

Anonymkode: f1449...82e

Har en datter som bare venter på å kunne donere, hun vet at selv om hun ikke vil ha barn selv så ønsker hun å avvente sterilisering til hun er for gammel til å donere

Anonymkode: 66ad7...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan gjør man dette? Er det frivillig og ulønnet, eller får man betalt for dette?

Anonymkode: ebb76...340

Frivillig du får ca 5k, mao ikke mye 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk gjerning🥰. Har gått gjennom 2 IVF runder (som stort sett er det samme som ved egguthenting) og jeg har egentlig bare positive opplevelser. Greit nok at på egguthentingsdagen blir man såpass dopet ned at det ikke var vits å gjøre så mye annet vetig, men ikke vondt i det hele tatt. Masse lykke til! Du kommer til å gjøre flere par veldig glade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Frivillig du får ca 5k, mao ikke mye 

De 5k som man får skal dekke både fravær for jobb og reising til det aktuelle stedet. Derfor går det som regel i 0. En dum ordning. Jeg mener ikke at man skal tjene store summer på å være donor, men motivasjonen burde kanskje være mer enn «en god gjerning».

Anonymkode: e1b64...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hvordan det er for de menneskene som må leve med at de er donorbarn. Kjøpt og betalt.

This Is a Child - The American Mind

If you read anything from #ThemBeforeUs, read this.
“This is a child. She comes from one man and one woman. She craves the love of that man and woman. She discovers her identity through that man and woman. Her development is maximized by that man and woman. She is most likely to be safe and loved when raised by that man and woman. And according to biology, natural law, and 192 countries which have ratified the U.N. convention on the rights of the child, she has a right to that man and woman.
There is one delivery system every society throughout human history has discovered, affirmed, and promoted to secure this child’s right to that man and woman all day, every day, for life. That system is marriage. When we understand that “this is a child,” the definition of marriage becomes a matter of justice. And redefining marriage to exclude a mother or father is an act of injustice.
This is a child. The opinions of five Supreme Court justices cannot change her. Dystopic processes of creating children in laboratories cannot change her. Endlessly repeating “if the adults are happy, the kids will be happy,” will not change her. Our laws, our technology, and our culture will either recognize and respect who she is and what she needs, or will victimize her. Those are the only two options.”

Anonymkode: 834cd...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre min hatt, håper ingen tar det der ovenfor seriøst. Slutt åntroll og finn deg en anna hobby

Anonymkode: 3b490...5ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv gravid ved hjelp av eggdonasjon og utrolig takknemlig for at det finnes så generøse og fine mennesker der ute! 

Anonymkode: 124ac...a99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...