Gå til innhold

Sølvkre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet inn i huset for 10 år siden. Det er et hus bygd på slutten av 90-tallet som vi nå har pusset opp. 

De 2-3 siste årene har vi oppdaget sølvkre både i stue, på kjøkkenet og bad/vaskerom. De klatrer faktisk, da vi finner dem på ytterklær osv. Vi må riste håndklær og klær før vi bruker det og da ramler det som regel ned noen. Ekkelt!

Vi har sjekket for fukt med fuktmåler, byttet vegger, isolasjon, gulv osv. Hatt fagfolk som har gjort alt som f.eks bad som er revet og bygd opp på nytt nylig og varmepumpe/ god ventilasjon som gir huset et bra innemiljø mtp fuktighet. 

Vi er flinke til å støvsuge og holde det ryddig og rent, men likevel kryr det av sølvkre her (ikke skjeggkre).

Hvordan i alle dager blir vi kvitt de, og hvorfor har vi plutselig fått det i løpet av de siste årene? Det blir bare flere og flere. Huset har jo blitt renovert. Jeg trodde de trivdes best i fuktige og mørke miljøer.

Anonymkode: 61eea...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet dere at det er sølvkre og ikke skjeggkre?

Anonymkode: 9de32...64a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De 2-3 siste årene har vi oppdaget sølvkre både i stue, på kjøkkenet og bad/vaskerom. De klatrer faktisk, da vi finner dem på ytterklær osv. Vi må riste håndklær og klær før vi bruker det og da ramler det som regel ned noen.

Dette er skjeggkre.

Anonymkode: 9c760...eac

Skrevet

Anticimex for å bli kvitt den. 

Anonymkode: 1df80...3a6

Skrevet

Prøv å hell eddik nedi avløprørene

Anonymkode: 9d00c...f88

Skrevet

Man ser enkelt forskjell på sølvkre og skjeggkre. Veldig rart at noen er så påståelige på at TS har skjeggkre uten å ha sett det. 

Det er vanskelig å bli kvitt de når de er over hele huset. Jeg hadde det på badet, og jeg ble anbefalt å tørke de ut. Jeg satt varmen på badet på full guffe en hel helg. Altså full badstu. Jeg dro bort den helgen, og etter jeg kom tilbake så jeg aldri et sølvkre igjen. 

Anonymkode: 51a85...e48

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man ser enkelt forskjell på sølvkre og skjeggkre. Veldig rart at noen er så påståelige på at TS har skjeggkre uten å ha sett det. 

Det er vanskelig å bli kvitt de når de er over hele huset. Jeg hadde det på badet, og jeg ble anbefalt å tørke de ut. Jeg satt varmen på badet på full guffe en hel helg. Altså full badstu. Jeg dro bort den helgen, og etter jeg kom tilbake så jeg aldri et sølvkre igjen. 

Anonymkode: 51a85...e48

Det er da ingen som har påstått det, det kom et spørsmål om hvordan TS vet hvet hva det er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er da ingen som har påstått det, det kom et spørsmål om hvordan TS vet hvet hva det er.

AB som jeg siterer her påstår at det er skjeggkre.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er skjeggkre.

Anonymkode: 9c760...eac

Anonymkode: 74617...478

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet (endret)

Mange tror man enkelt kan se forskjell, men det er ikke alltid så lett for fagfolk å se heller. Vi trodde vi hadde sølvkre, men viste seg at det var skjeggkre. Sølvkre Er helst på gulvet med best tilgang på fukt. Og at de er i håndkler og klær er et tegn på skjeggkre. Skjeggkre trives overalt i huset og kommer ikke pga fukt. Det er veldig vanlig at man får det i hus fra oppussing, nybygg, nye møbler osv. 

Endret av Hottentått
Skrevet

Hyperpermetrin. Vi har hart begge deler i store mengder, og hyperpermetrin tok de. 
har dukket opp en og annen i ettertid, har da sprayet de og de virker ikke til å formere seg igjen. 

Anonymkode: 35407...3ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hyperpermetrin. Vi har hart begge deler i store mengder, og hyperpermetrin tok de. 
har dukket opp en og annen i ettertid, har da sprayet de og de virker ikke til å formere seg igjen. 

Anonymkode: 35407...3ba

Ville heller anbefalt Avion cockroach gel. Denne er ikke giftig for andre levende vesen enn kakerlakker og skjeggkre 👍

Anonymkode: ced55...af9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...