Gå til innhold

Snurre eller ikke snurre på øredobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 8-åring har akkurat fått hull i ørene. Det ble gjort hos frisør, som jeg i etterkant har lest at IKKE er lurt, og at det er bedre å gå til en som piercer med nål, men gjort er gjort......

Vi fikk beskjed om å rense to ganger pr dag og snurre på dobbene en gang hver dag. Nå har jeg lest flere steder at man ikke skal snurre på de men er usikker på om det gjelder kun da det er piercet med nål eller om der også gjelder de gammeldagse pistolene frisører har brukt i alle år. Noen som vet om vi skal snurre eller ei?

Anonymkode: ab189...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min 8-åring har akkurat fått hull i ørene. Det ble gjort hos frisør, som jeg i etterkant har lest at IKKE er lurt, og at det er bedre å gå til en som piercer med nål, men gjort er gjort......

Vi fikk beskjed om å rense to ganger pr dag og snurre på dobbene en gang hver dag. Nå har jeg lest flere steder at man ikke skal snurre på de men er usikker på om det gjelder kun da det er piercet med nål eller om der også gjelder de gammeldagse pistolene frisører har brukt i alle år. Noen som vet om vi skal snurre eller ei?

De må snurres på, så de ikke gror fast i øret. Men bør renses med pyrisept daglig og ha rene hender når det snurtes på så det ikke setter seg bakterier ol. Fikk dere ingen info om etterbehandling? 

Anonymkode: dd009...c64

• Liker 1
Skrevet

Ikke snurr mer enn dere må. Det er et sår som skal gro, la det få fred. Større sjans for hevelse og irritasjon om dere fikler mye. Vask og la det være, det vil ikke gro fast. 

Anonymkode: b9ce2...270

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De må snurres på, så de ikke gror fast i øret. Men bør renses med pyrisept daglig og ha rene hender når det snurtes på så det ikke setter seg bakterier ol. Fikk dere ingen info om etterbehandling? 

Jo, vi fikk beskjed om å rense to ganger daglig og snurre. Men nå har jeg altså lest mange steder at man IKKE skal snurre på de fordi dobben aldri vil gro fast i såret og at snurring bare vil forstyrre "groingen". Tenkte kanskje at det var frisøren som var litt utdatert, derfor spør jeg her.

Skrevet

Nå har jeg fått to råd: en sier snurr og en sier ikke snurr. 😅 Håper på ett råd til for å avgjøre saken. 😅

• Liker 1
Skrevet

Ville gått innom noen som drev profesjonelt med piercing og spurt jeg. Prinsippet er helt sikkert det samme uansett, men de kan nok mer om akkurat det enn frisøren.

Anonymkode: e827d...fae

Skrevet

Ikke bruk pyrisept. Bruk rensevann.

Anonymkode: e0734...4da

• Liker 2
Skrevet

Ikke snurr.

Anonymkode: b5193...398

Skrevet

Vet ikke, men jeg har mange piercinger i øret. Når jeg rensa de så grodde det aldri. Når jeg slutta så grodde det raskt. Har aldri vært nøye med rensing eller noe og har ikke noen problemer. Alle jeg kjenner som renser og styrer får betennelse hele tiden. 

Anonymkode: f175a...08d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jo, vi fikk beskjed om å rense to ganger daglig og snurre. Men nå har jeg altså lest mange steder at man IKKE skal snurre på de fordi dobben aldri vil gro fast i såret og at snurring bare vil forstyrre "groingen". Tenkte kanskje at det var frisøren som var litt utdatert, derfor spør jeg her.

Det er bare å snurre på den, men ikke hele tiden. Et par ganger om dagen er nok.

Anonymkode: f175a...08d

Skrevet

Du skal ikke snurre, men skyve dem frem og tilbake. 

Anonymkode: 2ca38...b65

Skrevet

Hun som piercet meg forklarte det enkelt; når man lager hull med pistol trenger den gjennom og alt til siden. Det er derfor du må snurre så det ikke gror fast. Når man piercer lager man faktisk et hull gjennom huden. Da skal man ikke snurre eller røre piercingen i grotiden :)

Anonymkode: c5d1e...44c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun som piercet meg forklarte det enkelt; når man lager hull med pistol trenger den gjennom og skyver alt til siden. Det er derfor du må snurre så det ikke gror fast. Når man piercer lager man faktisk et hull gjennom huden. Da skal man ikke snurre eller røre piercingen i grotiden :)

Skrevet

Jeg tok hull hos frisør, og fikk beskjed om å verken snurre eller bruke Pyrisept. Kunne snu forsiktig av og til, men helst ikke. 

Skrevet

Min niese på 6 år tok nettopp hull, hun skulle rense to ganger om dagen men ikke snurre.

Anonymkode: fe59b...525

Skrevet

Ikke snurre, og bruk saltvannsspray - ikke pyrisept

• Liker 1
Skrevet
On 9/18/2022 at 1:22 AM, AnonymBruker said:

Neineinei ikke pyrisept eller klorhexidin. Bruk sterilt saltvann.

Anonymkode: 6ff23...f4a

• Liker 4
Skrevet

Datteren min tok hull hos frisør for ca to mnd siden, fikk da beskjed om å verken snurre eller rense. Det har grodd fint, til forskjell fra forrige gang da vi renset og snurret, og det verket så mye at vi til slutt måtte ta det ut.

Anonymkode: ea1cf...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...