AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Barnet mitt er 1,5 og blir ordentlig frustrert og sinna over de merkeligste småting. Sliter litt med å holde meg alvorlig noen ganger, for det kan være ganske komisk. Men det er jo ikke rett å le av henne, sant? Anonymkode: dbbd4...802
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Nei, må prøve å holde maska. Men når de blir litt større, kan av og til en latter på riktig sted virke forløsende. Min klarer i alle fall av og til å se seg selv uten ifra av og til da, og kan klare å le av det hele. Men da er de gjerne litt større. Anonymkode: 68c0e...3d5 1
Pilga Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Hold maska så godt du kan, ikke le for det kan eskalere situasjonen. Velg heller å få en utblåsning ved et senere tidspunkt le det i fra deg på et annet tidspunkt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Jeg humrer og smiler når jeg gjenforteller episoden til barnas far, eller vi snakker om det sammen, etter at barna har sovnet på kvelden. Men jeg er nøye med å holde maska når de er sinte, selv om det er titt og ofte jeg opplever situasjonen litt komisk. Det tenker jeg er viktig. Jeg vet selv hvordan jeg ville følt det om noen lo av at jeg så komisk ut i sinne. En gang begynte jeg å le da treåringen kastet alle dorullene oppi do i sinne. Det var ikke meningen, og endte med at hun også lo. Jeg sa både unnskyld at jeg ikke lo av henne, men det ble morsomt med de dorullene, og at det ikke er greit å putte doruller i do etterpå. Anonymkode: 6d15f...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Hehe, det er vanskelig å holde maska noen ganger.. Men man må det. Mine er litt eldre, og nå kan vi le av noen ufarlige episoder etterpå. Jeg tror man utvikler selvironi på denne måten? Fordelen når de er søte i sinne er at man selv ikke blir irritert. Noen ganger er de slettes ikke søte.. Anonymkode: aa599...6ad 1
Kaisada Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barnet mitt er 1,5 og blir ordentlig frustrert og sinna over de merkeligste småting. Sliter litt med å holde meg alvorlig noen ganger, for det kan være ganske komisk. Men det er jo ikke rett å le av henne, sant? Anonymkode: dbbd4...802 For henne er det på liv og død. Ikke le. Støtt under at hun er sint og hva det gjør med henne for at hun skal få et sunt forhold til sinne. Vær nøytral følelsesmessig. Så kan dere eventuelt le etterpå om hun selv ser det komiske i situasjonen. Endret 18. september 2022 av Kaisada 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg humrer og smiler når jeg gjenforteller episoden til barnas far, eller vi snakker om det sammen, etter at barna har sovnet på kvelden. Men jeg er nøye med å holde maska når de er sinte, selv om det er titt og ofte jeg opplever situasjonen litt komisk. Det tenker jeg er viktig. Jeg vet selv hvordan jeg ville følt det om noen lo av at jeg så komisk ut i sinne. En gang begynte jeg å le da treåringen kastet alle dorullene oppi do i sinne. Det var ikke meningen, og endte med at hun også lo. Jeg sa både unnskyld at jeg ikke lo av henne, men det ble morsomt med de dorullene, og at det ikke er greit å putte doruller i do etterpå. Anonymkode: 6d15f...fdf Ja, det føles ikke bra. Litt respektløst. Jeg er vokst opp med at far konsekvent avledet og lo, og man føler seg ikke tatt på alvor. Far kunne også flire av mor når hun ble sint og prøvde å ta opp ting, så det er jo ikke helt bra. Så jeg må prøve å ikke gjøre det, selv om hun er veldig morsom noen ganger. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hehe, det er vanskelig å holde maska noen ganger.. Men man må det. Mine er litt eldre, og nå kan vi le av noen ufarlige episoder etterpå. Jeg tror man utvikler selvironi på denne måten? Fordelen når de er søte i sinne er at man selv ikke blir irritert. Noen ganger er de slettes ikke søte.. Anonymkode: aa599...6ad Det er sant, absolutt ikke alle situasjoner som er søte og komiske. Og har kanskje litt med egen sinnsstemning å gjøre også, hvis jeg er sliten så reagerer jeg fortere med oppgitthet. Anonymkode: dbbd4...802
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 De er litt komiske fra et voksenperspektiv. Når de hiver seg ned på gulvet for "små ting". Men for dem er det jo stort. Har syntes det er litt vanskelig å holde maska når sønnen min får DEN bretten, men medfølelsen er heldigvis større ❤️ Anonymkode: 2a41e...a76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå