Gå til innhold

Vurderer å laste ned tinder men er redd for å bli avvist pga at jeg er jomfru.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å laste ned tinder siden jeg føler meg klar til å kanskje begynne å date men er fortsatt veldig usikker. Jeg er 22 år (kvinne) og har aldri datet før og er jomfru. Er ekstremt redd for at alle potensielle partnere kommer til å snu rett i døra når de får vite hvor uerfaren jeg er. Så jeg spør dere som kanskje har litt erfaring med tinder/dating generelt: nekter menn somregel å date jenter/kvinner som er jomfru? Eller er det slik at menn forventer å ha sex tidlig i et forhold? For jeg kan liksom vente helt til etter jeg er gift liksom, men dette er vel kanskje også helt uakseptabelt å vurdere i tiden vi lever i? Jeg er også veldig introvert, og liker ikke festing og sånn, så siden jeg sosialiserer lite møter jeg sjeldent nye folk. Jeg har også et inntrykk av at folk vil ha veldig ekstroverte og sosiale partere, noe som jeg overhodet ikke er, så da blir det enda et minus i boka. 
Hva tror dere? Kunne jeg prøvd å laste ned tinder eller høres det helt håpløst ut? Sånn utseendemessig er jeg visst ganske pen, hvis jeg skal tro på det random menn forteller meg på gata ihvertfall. Men når alt kommer til alt betyr jo utseende ingenting egentlig i et stabilt langvarig forhold, og jeg er redd de vil miste interessen med engang jeg sier jeg er jomfru.

Anonymkode: 9348e...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vurderer å laste ned tinder siden jeg føler meg klar til å kanskje begynne å date men er fortsatt veldig usikker. Jeg er 22 år (kvinne) og har aldri datet før og er jomfru. Er ekstremt redd for at alle potensielle partnere kommer til å snu rett i døra når de får vite hvor uerfaren jeg er. Så jeg spør dere som kanskje har litt erfaring med tinder/dating generelt: nekter menn somregel å date jenter/kvinner som er jomfru? Eller er det slik at menn forventer å ha sex tidlig i et forhold? For jeg kan liksom vente helt til etter jeg er gift liksom, men dette er vel kanskje også helt uakseptabelt å vurdere i tiden vi lever i? Jeg er også veldig introvert, og liker ikke festing og sånn, så siden jeg sosialiserer lite møter jeg sjeldent nye folk. Jeg har også et inntrykk av at folk vil ha veldig ekstroverte og sosiale partere, noe som jeg overhodet ikke er, så da blir det enda et minus i boka. 
Hva tror dere? Kunne jeg prøvd å laste ned tinder eller høres det helt håpløst ut? Sånn utseendemessig er jeg visst ganske pen, hvis jeg skal tro på det random menn forteller meg på gata ihvertfall. Men når alt kommer til alt betyr jo utseende ingenting egentlig i et stabilt langvarig forhold, og jeg er redd de vil miste interessen med engang jeg sier jeg er jomfru.

Jeg er 22 år gammel mann som er jomfru. Vil du snakke?

Anonymkode: 9dba5...6b9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

du trenger ikke fortelle noen at du er jomfru

• Liker 7
Skrevet

Du sier jo ikke «hei, jeg er jomfru». Du starter med å møte folk for sosial dating-trening. Om du liker noen og det er gjensidig, møtes dere flere ganger. Noen ønsker sex på date nr 1, andre ønsker ikke sex før etter lang tid. Dette er opp til hver enkelt. Det er bare å avvise fremstøt fra den du dater om du ikke er klar, har lyst, ikke vil etc. Du må nok regne med at noen prøver seg, men det er ikke verre enn å si «jeg er ikke klar for det enda. Jeg ønsker å bli bedre kjent først. Jeg har ikke tilfeldig sex» etc.

Om jeg var deg hadde jeg ikke fortalt at jeg var jomfru før jeg faktisk hadde funnet noen jeg likte og som jeg ville hatt sex med. Vet ikke om jeg hadde fortalt det da heller. Du får kjenne etter hva som føles riktig for deg. 

Jeg var 24 år før jeg hadde sex. Ok pluss pen jente. Hadde fått flere sjanser, men ønsket ikke/turte ikke. Han jeg hadde sex med første gang vet ikke den dag i dag at jeg var jomfru. Vi hadde forøvrig et langvarig seksuelt forhold. Dette er 10 år siden. 

Anonymkode: 6bc25...53c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

For jeg kan liksom vente helt til etter jeg er gift liksom

Dette er det eneste jeg hadde reagert på. To ganger liksom i én setning, blir for mye for meg.  

Men seriøst; jomfrudom, introvers etc, ingenting av det skremmer folk. Det er sære holdninger, aseksualitet osv, man vil være redd for. Du bør ønske et sexliv, og være nysgjerrig på det, ellers bør du legge mye energi i å finne en likesinnet. 

Anonymkode: 23401...270

• Liker 5
Skrevet

Du må ikke fortelle alle du møter at du er uerfaren. 

Anonymkode: b2b58...fd5

Gjest Blomsterbie
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du sier jo ikke «hei, jeg er jomfru». Du starter med å møte folk for sosial dating-trening. Om du liker noen og det er gjensidig, møtes dere flere ganger. Noen ønsker sex på date nr 1, andre ønsker ikke sex før etter lang tid. Dette er opp til hver enkelt. Det er bare å avvise fremstøt fra den du dater om du ikke er klar, har lyst, ikke vil etc. Du må nok regne med at noen prøver seg, men det er ikke verre enn å si «jeg er ikke klar for det enda. Jeg ønsker å bli bedre kjent først. Jeg har ikke tilfeldig sex» etc.

Om jeg var deg hadde jeg ikke fortalt at jeg var jomfru før jeg faktisk hadde funnet noen jeg likte og som jeg ville hatt sex med. Vet ikke om jeg hadde fortalt det da heller. Du får kjenne etter hva som føles riktig for deg. 

Jeg var 24 år før jeg hadde sex. Ok pluss pen jente. Hadde fått flere sjanser, men ønsket ikke/turte ikke. Han jeg hadde sex med første gang vet ikke den dag i dag at jeg var jomfru. Vi hadde forøvrig et langvarig seksuelt forhold. Dette er 10 år siden. 

Anonymkode: 6bc25...53c

Takk! Ja  jeg skal si ifra ganske tydelig at jeg er ute etter et seriøst forhold og ønsker å bli bedre kjent først. Er fortsatt ganske usikker da så tror jeg skal vente litt lengre med å laste ned appen/begynne å date. Men takk for svar.

Gjest Blomsterbie
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette er det eneste jeg hadde reagert på. To ganger liksom i én setning, blir for mye for meg.  

Men seriøst; jomfrudom, introvers etc, ingenting av det skremmer folk. Det er sære holdninger, aseksualitet osv, man vil være redd for. Du bør ønske et sexliv, og være nysgjerrig på det, ellers bør du legge mye energi i å finne en likesinnet. 

Anonymkode: 23401...270

Uff ja la merke til det akkurat da jeg sendte inn spørsmålet. Det ser veldig teit ut jeg er ening, men kan ikke få gjort noe med det nå. Jeg er fortsatt veldig redd angående sex så jeg tror jeg skal vente litt til. Takk for svar:)

Skrevet

Menn bryr seg ikke noe særlig om det. Det er kvinner som vil ha erfarne partnere.

Anonymkode: 2a405...3af

• Liker 3
Gjest Blomsterbie
Skrevet
Maleficenta skrev (13 timer siden):

du trenger ikke fortelle noen at du er jomfru

Ok da gjør jeg ikke det. Men tror det fortsatt kommer til å være veldig tydelig.

Gjest Blomsterbie
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er 22 år gammel mann som er jomfru. Vil du snakke?

Anonymkode: 9dba5...6b9

Hei, det er veldig hyggelig at du spør men kjenner at jeg fortsatt er veldig usikker så jeg kommer til å vente litt lengre. Men takk for svar!

Skrevet

Hei! Jeg var i din situasjon inntil nylig så jeg følte for å svare deg.

Jeg var 22 år, uten noe erfaring innen dating eller sex, hadde ikke engang kysset noen før. Møtte omsider en fyr via online gaming som jeg tok sjansen på å møte og det var full klaff på kjemi. Jeg ble betatt, senere stormforelsket og vi tilbragte mye tid sammen. Jeg sa i starten at jeg ikke kom til å ligge med han med det første, at jeg ville bli godt kjent og trygg på han og det godtok han helt fint. Nevnte ikke at jeg var jomfru før vi lå sammen i senga og klinte og jeg følte meg klar for å ha sex. Han reagerte ingenting negativt på det og vi endte opp med å ligge sammen. Og vet du hva - sex er ikke skummelt! Når man føler seg trygg og komfortabel med et menneske man er forelsket i så er sex en spennende, gøy og deilig opplevelse. 

Men jeg skjønner deg godt, jeg har også følt at jeg ikke var klar, hele greia føltes skremmende, tanken på å være så sårbar med noen fristet ikke. Jeg tror noen av oss ikke føler oss klare før man er ordentlig forelska i og trygg på personen. 

Så når det kommer til dating - hopp ut i det! Ta det som god trening. Ikke legg for mye i en date, dere skal bare bli kjent og se om det er noe du vil bygge noe videre på. Ikke tenk på alle som en mulig sexpartner, for da blir det overveldende og mye press. Bare ha det hyggelig, øv deg litt på å sosialisere med fremmede og plutselig møter du en du gjerne vil treffe igjen. Og når det skjer så utvikler det seg naturlig videre - fra første kyss til man havner til sengs sammen går helt av seg selv når man opplever god kjemi. 

Og en ting til: selv om du ikke er klar for sex med et annet menneske så håper jeg du utforsker sex med deg selv! Onani er kjempesunt og digg og viktig, å lære sin egen kropp å kjenne er en ting som kommer godt med hele livet, både i relasjon til andre og alene. Det gir også litt selvtillit å vite hvordan du oppnår nytelse for deg selv når du omsider har sex med noen. 

Håper du tar steget, den som intet våger intet vinner og sånt. Man vokser som menneske på å gjøre ting man syns er litt skummelt. ❤️

Anonymkode: 7f0b0...7f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For meg vil du være i en veldig eksklusiv gruppe. Du skiller deg veldig positivt ut fra den gjengse tinderdama som har vært ute en vinternatt før. Menn foretrekker kvinner som ikke har vært med halve byen. Det gjør deg mer verdifull i datinggamet. 

Så nei, det burde ikke være noe du bør være redd, eller bekymret for. 

Du viser at du er selektiv, har selvverdi, etikk, moral og har noen verdier i livet. Dette synes menn er attraktivt. 

Det er ikke spennende for en mann å være med en kvinne som har opplevd alt før. Det er mye mer spennende å være den som viser deg disse tingene. 

Anonymkode: 762d2...02f

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det bare er positivt at jenta er jomfru og vil vente med sex. Er man stille og rolig og ikke så glad i å feste også, så høres du ut som en drømmedame spør du meg. Men hadde vært helt i orden om man har erfaring også. Begge deler går helt fint 😀

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 hours ago, AnonymBruker said:

Du høres ut som ei fornuftig jente som tar følelser på alvor, og nettopp derfor vil jeg råde deg til å tenke godt over dette med Tinder - et mildt sagt overfladisk sted der man fokuserer på helt andre verdier enn de det virker som om du står for.

Selv om man ikke kan utelukke at du kunne møte noen der, tror jeg også sannsynligheten er stor for at du kunne få slibrige meldinger og risikere å møte noen som ville prøve å utnytte det at du ikke er så erfaren; Tinder er først og fremst et sted der man kan finne uforpliktende sex, ikke genuin kjærlighet.

Men dette er jo ditt eget valg - selv holder jeg meg langt unna nettdating og steder som Tinder, og fokuserer heller på livet selv, kunsten og virkelighetens stille poesi som det virker som om folk ikke lenger har tid til å legge merke til, der de stirrer på mobilskjermene sine og tror at alt må være digitalt. Man kan fortsatt bli kjent med flotte, interessante mennesker også i dagens samfunn uten å måtte bruke nettdating; om du er introvert eller jomfru, spiller ingen rolle; det viktigste er at du er det levende, unike mennesket du er.

Så lykke til videre, og fortsatt fin høst ...! smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Endret av - Brian
  • Liker 3
  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg antar det kommer ann på fra person til person. Jeg ser meg selv veldig godt inn i bildet (ung mann på 24 år, jomfru, introvert, liker ikke festing, drikking og sånt). Jeg hadde nå foretrukket en jomfru mye heller. Kommer ann på hvordan du ser på disse tingene. Nylig selv prøvd tinder, men jeg har fått den følelsen at appen ikke helt er laget for sånne som meg, men heller ekstroverter som liker festing osv.

Nå er det nå en stund siden du har postet så håper ting har gått slik du selv har håpt på. Ta gjerne kontakt om du vil da ut fra det du skrev hadde vi en del til felles 🙂

Endret av Jeg-er-anonym
Skrevet

Du forteller ikke at du er jomfru så tidlig! Og du venter ikke til du er gift med sex, det er viktig at du kjenner han du evt gifter deg med på alle måter før dere gifter dere. Kan hende dere ikke fungerer sammen seksuelt.

Anonymkode: 589e5...045

Skrevet

Det er bare til din fordel at du er jomfru, jeg har tatt «jomfrudommen» på tre jemterog det er de jeg husker best.

Anonymkode: 4ec74...5bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er bare til din fordel at du er jomfru, jeg har tatt «jomfrudommen» på tre jemterog det er de jeg husker best.

Men da er de jo ikke lenger jomfru og har det som "fordel". 

Anonymkode: 20bb4...2e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men da er de jo ikke lenger jomfru og har det som "fordel". 

Anonymkode: 20bb4...2e3

Hun behøver ikke å se på dette som en ulempe når hun skal  ha sex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...