AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Del Skrevet 17. september 2022 Det er ikke jeg som skal ha barn, men noen nær meg. Vi satt her i kveld og diskuterte navn (det blir en gutt), og så kom navnet Einar opp. Jo mer jeg smaker på det, jo finere blir det. Med tanke på dagens trend med mange vokaler i navn passer det inn, men så har det en hard konsonant til sist som gjør det både mykt og stødig. Hva synes dere? Anonymkode: ee883...b81 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Del Skrevet 17. september 2022 Det er et vanlig familienavn i min familie, så jeg er vant til det. Det har derimot aldri vært noen favoritt her og vurderte aldri å bruke navnet selv. Men det er jo ikke stygt heller. ☺️ Anonymkode: 4da67...ad1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 18. september 2022 #3 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg syns det er veldig flott. Finner dette når jeg googler mening og opprinnelse: Einar er et opprinnelig norrønt mannsnavn som er sammensatt av to ledd som betyr «én» eller «alene» og «kriger». Navnet er svært vanlig på Island. Betyr kanskje noe sånt som en ensom kriger eller en enestående kriger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Del Skrevet 18. september 2022 Liker ikke einar. Tenker på gammel mann. Synes ikke einar passer på et barn. Anonymkode: 71490...99e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Del Skrevet 18. september 2022 Liker det godt! Anonymkode: e8e4b...7f6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Del Skrevet 18. september 2022 Einar er et knallgodt navn, og jeg kjenner flere unge som heter det. Alle er flotte gutter❤️ Anonymkode: 1f77b...665 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Del Skrevet 18. september 2022 Min sønn heter det. Mannens sitt ønske, jeg var litt i tvil i starten, men liker det veldig godt nå:) Anonymkode: d1c45...d15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Del Skrevet 18. september 2022 Fint navn Anonymkode: a2409...c53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg hadde en oldefar og har en kompis som heter det. Jeg er veldig glad i kompisen min, men jeg synes navnet hans er stygt. Skal sies, jeg misliker norske navn. Anonymkode: ef7de...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegMotStrømmen Skrevet 18. september 2022 #10 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg liker det godt. Sterkt gammelt navn. Men jeg har vel en forkjærlighet for gamle navn, gjerne norrøne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 18. september 2022 #11 Del Skrevet 18. september 2022 (endret) Jeg liker alle norrøne navn med to stavelser. Altså: Einar, Erlend, Håkon, Berge, Brage, Sverre og så videre. Trauste, gode og solide navn uten behov for å stikke seg ut. Det er ingen som kjenner en drittsekk som heter Einar, men alle kjenner både en Kenneth og en Alexander som er skikkelige rasshøl. Alle kongenavnene er i denne kategorien, dersom slikt interesserer foreldrene… Endret 18. september 2022 av Snok1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #12 Del Skrevet 18. september 2022 Fint navn, og ikke et navn som white-trash vil velge. Anonymkode: adc6c...37d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #13 Del Skrevet 18. september 2022 Det første jeg tenker på når jeg hører navnet Einar, er Einar Flydal som har forstått faren ved 5G og trådløs stråling - en intelligent og kunnskapsrik person som står på sitt, og har sterke meninger om dagens teknologiske utvikling. Anonymkode: 087b0...287 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #14 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg kunne tenkt meg å bruke Einar selv, men ettersom mannens bror heter det ble det nedstemt fra ham. Det hadde vært noe annet om broren var død og det ble oppkalling, men ettersom broren er lys levende ville det virke litt rart å bruke det samme navnet mente han, hehe... Fint, stødig navn. Og ikke minst et man slipper å gjenta eller stave når man presenterer seg. Anonymkode: 30d39...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #15 Del Skrevet 18. september 2022 Einar er et veldig fint navn. Alle jeg kjenner med det navnet er fine folk, og da gir det gode vibber. Anonymkode: 581fd...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #16 Del Skrevet 18. september 2022 Synes Einar er et fint navn. Det er enkelt nok til å slippe å stave det, det er stødig og det passer både på et barn og en voksen. Anonymkode: f848a...c31 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #17 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg liker det godt! Vurderte det til mine egne Stødig og solid - Einar er en bra kar!😎 Anonymkode: c014c...a7b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #18 Del Skrevet 18. september 2022 Jeg hadde heller valgt Elias. Men Einar er bedre enn f.eks Leander. Anonymkode: 9b355...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #19 Del Skrevet 18. september 2022 Fint navn og fine folk med det navnet ☺️ Anonymkode: 9d8b1...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 18. september 2022 #20 Del Skrevet 18. september 2022 Fint navn. Stødig. Kjenner flere med det navnet, både barn og voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå