Gå til innhold

2 nære venner er ikke der for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt lenge. Og 2 nære venner jeg chatter med hver dag har ikke sendt noe omtanke min meg. Virker som om de er lei meg. Jeg har opplevd mye trist siste året, sorg, tap. Men jeg har også delt gleder med dem. 

I dag var jeg så syk at jeg ikke orket å komme til avtale med ene. Også får jeg høre i ettertid at hun dro til hun andre med en gave for hun har hatt det litt tungt. Men ikke noe til meg. Jeg synes det er trist da jeg har gitt dem begge to gaver, tilbudt hjelp og vært der for dem i tynt og tykt. 

jeg føler meg så nedprioritert. Og jeg har så vondt. Så veldug vondt. 

Anonymkode: 7df36...d3b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vært syk lenge så kan det jo rett og slett være at det er blitt "normaltilstanden" for vennene dine, og at de ikke tenker noe mer over det. Det kan også være at de rett og slett er litt lei av å høre om din sykdom, og at de derfor ikke orker å imøtegå omsorgsbehovet du har ifm det. Litt avhengig av hvilken sykdom det er snakk om er det jo heller ikke naturlig å besøke noen som nettopp har avlyst en avtale fordi de er syk. 

Anonymkode: 80141...b99

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg reagerer på at de ikke gjorde noe for meg i starten heller.

Anonymkode: 7df36...d3b

Skrevet

Men du er jo voksen?

Man trøster og duller med barn.

Det er også forskjell på langvarig sykdom med mye fokus på "stakkars meg", og akutt hard influensa f eks

Anonymkode: 484e2...dbd

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...