AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Del Skrevet 17. september 2022 Denne 18 mnd søvnregresjonen det står skrevet om. Har noen her opplevd den før med sine barn og hvordan opplevde dere den? Min veldig soveglade sønn som vanligvis reiser seg opp fra gulvet og sier natta og går inn på rommet for å legge seg, har plutselig snudd helt om. Han kan fint gå inn på rommet, men når han har koset litt så går han ut igjen. Han vil ikke. Han har viktigere ting å gjøre. Dette har vart i ca en uke. Men for et par dager siden begynte formen hans å bli litt dårlig og det har vært forkjølelse og hoste som kan bidra til dårlig søvn. I tre netter nå har han våknet midt på natten og gråti utrøstelig. I natt våknet han rundt halv fire og gråt i en halvtime. Etter det gav det seg og han hadde startet dagen. Inn og ut inn og ut. Helt til kl halv seks. Da sov han frem til åtte. Dagduppen ble ikke 11, han ville verken kl 12, 13 eller 14,men var tydelig overtrøtt og sovnet med et brak kl 1530.. Vet dere tenker, men hvorfor lar du ham gå ut av senga.. Jo. Jeg er selv syk nå og sliter. Og holder jeg ham igjen skriker han kjempehøyt og vekker storesøster. Jeg har ikke energien. Og pappaen vil han ihvertfall IKKE til. Og det går jo ikke, for i følge Internett er denne tiden nå ekstra viktig å holde på rutiner og være konsekvent.. Men hvis han er våken flere timer på natten, og nekter å sove på dagen, hvordan skal det gå da liksom..? Jeg vil virkelig ikke gjøre leggetid om til noe negativt for ham siden vi vanligvis koser oss så 😊 Så jeg trenger egentlig litt råd, var det bare en fase hos dere? Hvor lenge varte det? Hvordan gikk det? 💕 Anonymkode: ef947...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Del Skrevet 20. september 2022 Går barnet i barnehage? Hvor lenge sover barnet på dagtid? Her hjalp det at vi satte begrensninger på 1.5 time søvn i bhg. Han kunne sove i 2-2.5 time. Han har alltid vært relativt enkel å legge, frem til etter bhg start etter sommerferien. Han har startet å klatre ut av sprinkelsengen, som gjør at vi må være inne på rommet til han sovner. Det kunne ta 1-2 timer mot 5-15 min før. Men etter søvn begrensninger på dagtid er han igjen enkel å legge. Legger seg mellom 18.45-20.00. Anonymkode: 66796...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Del Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 22.50): Denne 18 mnd søvnregresjonen det står skrevet om. Har noen her opplevd den før med sine barn og hvordan opplevde dere den? Min veldig soveglade sønn som vanligvis reiser seg opp fra gulvet og sier natta og går inn på rommet for å legge seg, har plutselig snudd helt om. Han kan fint gå inn på rommet, men når han har koset litt så går han ut igjen. Han vil ikke. Han har viktigere ting å gjøre. Dette har vart i ca en uke. Men for et par dager siden begynte formen hans å bli litt dårlig og det har vært forkjølelse og hoste som kan bidra til dårlig søvn. I tre netter nå har han våknet midt på natten og gråti utrøstelig. I natt våknet han rundt halv fire og gråt i en halvtime. Etter det gav det seg og han hadde startet dagen. Inn og ut inn og ut. Helt til kl halv seks. Da sov han frem til åtte. Dagduppen ble ikke 11, han ville verken kl 12, 13 eller 14,men var tydelig overtrøtt og sovnet med et brak kl 1530.. Vet dere tenker, men hvorfor lar du ham gå ut av senga.. Jo. Jeg er selv syk nå og sliter. Og holder jeg ham igjen skriker han kjempehøyt og vekker storesøster. Jeg har ikke energien. Og pappaen vil han ihvertfall IKKE til. Og det går jo ikke, for i følge Internett er denne tiden nå ekstra viktig å holde på rutiner og være konsekvent.. Men hvis han er våken flere timer på natten, og nekter å sove på dagen, hvordan skal det gå da liksom..? Jeg vil virkelig ikke gjøre leggetid om til noe negativt for ham siden vi vanligvis koser oss så 😊 Så jeg trenger egentlig litt råd, var det bare en fase hos dere? Hvor lenge varte det? Hvordan gikk det? 💕 Anonymkode: ef947...520 Han er jo syk da....du skriver det jo selv. Er mer sannsynlig at alt dette skyldes forkjølelsen. kanskje ørebetennelse? Eller bare tykk i ørene pga tett nese feks. Og deretter overtrøtthet og søvnmangel etter sykdommen. Det er helt normalt alt jeg leser her, blir ofte slik når de små blir syke og sover dårlig. Han klarer ikke sove på dagen fordi han rekker å bli overtrøtt, det er en veldig ond sirkel som vi pleide bryte med sykt tidlig leggetid så barnet får en skikkelig lang natt. Dupper kl 15:30 funker mot sin hensikt, da kunne han like gjerne lagt seg i senga og blitt der til neste morgen faktisk. Kan hende han egentlig skulle sovet kl 9 ikke 11... Og lagt seg kl 17:30. Uansett, lang natt pleier å være veien ut av denne dansen. Anonymkode: 29657...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå