AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Har datet en mann på 40 i tre måneder. Han har én sønn på ni år fra tidligere forhold. Selv er jeg straks 35 uten barn. Ingen av oss skrev noe om barn på Tinder eller har snakket noe særlig eventuelt flere i fremtiden i løpet av disse månedene. I dag hadde vi en alvorlig prat om fremtiden og vår relasjon og det å bli kjærester. Jeg spør da hvorvidt han ønsker flere barn på et tidspunkt. Han svarer blankt nei og sier at han er ferdig med det og spør tilbake. Jeg svarer at jeg vil ha barn en dag. Dette ble en dealbreaker. Jeg mener at det er mer sannsynlig at jeg vil ha barn fremfor ikke og lurte på om han ikke hadde tenkt det. Han mener det er opplagt at jeg burde forstå at han var ferdig med barn. God stemning… skulle ønske vi hadde pratet om det før, men når gjør man det? I teksten på Tinder? Anonymkode: 1c71a...c0e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Dere prata om det på et helt ok tidspunkt. Dere vil ulike ting med livene deres. Selv dater jeg ikke menn med barn, for de fleste av dem har nok ikke lyst på flere. Anonymkode: 54098...331 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Tenker det er tema som bør dukke opp innen date nr 3. jeg gidder ikke å bruke tid på en mann som ikke kan svare meg på om han ønsker barn. Bare fordi man spør så betyr ikke det at man forventer å hoppe i halmen med en gang, men det er greit å vite hva slags fremtid man se for seg. Anonymkode: 5e71a...d89 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har datet en mann på 40 i tre måneder. Han har én sønn på ni år fra tidligere forhold. Selv er jeg straks 35 uten barn. Ingen av oss skrev noe om barn på Tinder eller har snakket noe særlig eventuelt flere i fremtiden i løpet av disse månedene. I dag hadde vi en alvorlig prat om fremtiden og vår relasjon og det å bli kjærester. Jeg spør da hvorvidt han ønsker flere barn på et tidspunkt. Han svarer blankt nei og sier at han er ferdig med det og spør tilbake. Jeg svarer at jeg vil ha barn en dag. Dette ble en dealbreaker. Jeg mener at det er mer sannsynlig at jeg vil ha barn fremfor ikke og lurte på om han ikke hadde tenkt det. Han mener det er opplagt at jeg burde forstå at han var ferdig med barn. God stemning… skulle ønske vi hadde pratet om det før, men når gjør man det? I teksten på Tinder? Anonymkode: 1c71a...c0e Under noen av de første dagene. For ingen grunn til å involvere seg for mye følelsesmessig og kaste bort tid, men noen som ikke er på samme plan iht barn Anonymkode: a0acf...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Tenker alder har litt å si her. I en alder av 35 hadde jeg ikke giddi å bruke 3 mnd før temaet tas opp, date nr 3 som noen nevner her, høres greit ut. Tenker at det er helt naturlig å ta opp sånt tidlig når man tydelig er i en viss fase av livet. Hva man tenker om å bli eldre etc er jo en fin innfallsvinkel om man synes det er vanskelig. Anonymkode: 484e6...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): skulle ønske vi hadde pratet om det før, men når gjør man det? Før man møtes. Anonymkode: 2e05d...2ba
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 huff.......litt for mange av de mannfolka der. hvorfor skal du gidde å være stemor ? hadde dumpet Anonymkode: 066a2...f53
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tenker det er tema som bør dukke opp innen date nr 3. Why? Hvorfor bruke tre dater før man snakker om en dealbreaker? Så utrooolig lite effektivt. Anonymkode: 2e05d...2ba
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 Vi møttes da vi var 37. Ikke via Tinder men en annen tilsvarende tjeneste. Hadde chatta om det før vi møttes. For min del var det 100 % en dealbreaker hvis han ikke hadde villet ha barn. Anonymkode: 695f3...3e1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 Heh. Ærlig talt. Det er egentlig han som er dum her om han ikke tenkte over at ei dame på 35 kanskje kunne tenkt seg barn snart. Anonymkode: d0bc4...577 1 2
Maskinfører Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 Helst så fort som mulig sånn at man kan gå videre hvis det ikke klaffer med svaret
AnonymBruker 42 Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): God stemning… skulle ønske vi hadde pratet om det før, men når gjør man det? I teksten på Tinder? Hei! Bobb-Kåre her. Kunne (ikke) tenke meg barn! Om det er kjeeeempeviktige greier for deg - så må du jo gjerne nevne det i teksten på tinder, eller i det du håndhilser på noen du tenker er "potensielle", men det blir jo sært uansett om du er keen på småtasser eller ikke... 😅 Ta slikt som det faller seg naturlig for deg, lizm...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 Å vite hva personen tenker om å få egne/flere barn er sentralt å ta opp så tidlig som mulig. Gjerne på første datene eller i første samtalane. Enda bedre om det står på en grei måte i en datingprofil. Han burde skjønne at sannsynligheten var stor for at du ville ha barn, men du burde også tenkt at sannsynligheten for at han var ferdig med barn når det begynte å bli så stort var større. Anonymkode: 5019a...886 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 Jeg var tydelig på at jeg ikke ville ha barn helt fra starten på datingen og fortsatt inn i forholdet. Han trodde vel ikke helt på meg. Jeg var 32 og han 40 år. Men da det gikk opp for ham at jeg mente alvor gjorde han det slutt fordi han ville ha barn ‘og ville ikke kaste bort tiden’. Fair enough og jeg var glad jeg var ærlig selv om jeg hadde sterk kjærlighetssorg. Anonymkode: c8bd4...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå