Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hva koster det typisk å arrangere dåp eller navnefest? Lokale, mat etc. Tenker ca 50 gjester

Anonymkode: eb216...a9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye dere legger i det. Spørsmålet blir helt fjernt.

Anonymkode: eb3df...1db

Skrevet

Vi bor i Trøndelag og serverte sodd til 40. Sodd er festmat i Trøndelag. Bestilte fra en lokal slakter og prisen for mat ble i underkant av ca 85 kr per pers + skjenning, potet og gulrot.Betalte 1500 for lokale inkl vask og mange av mine nærmeste bakte kaker til kaffen. I tillegg hadde vi iskake til dessert. Brus og kaffe kjøpte vi inn da det var tilbud på butikken. 

Hadde papirduker med masse pynt fra naturen på bordene. Blomster, mose, levende lys osv. 

Lokalet ble kjempefint og vi fikk masse skryt av pynten. Trenger ikke å bruke tusenvis av kroner på pynt. 😊

Anonymkode: f11a1...5a2

Skrevet

Sjekk på nettsider eller ring. Lokalet, kan koste opp til 20 000,- her (på fancy restaurant/hotell), eller 1000,- ( menighetssalen, plass til 50-80 og kjøkken). Noen låner kantina på jobben gratis. Så sjekker du catering. Eller Oda, hvis dere skal lage mat selv. 

Anonymkode: 1b5b8...c22

Skrevet

Sjekk klubbhus, kantiner (på jobb eller families jobb?), kirkelokale, barnehager/skoler. 

Lag mat etter økonomi. Mange bestiller snitter, men snitter kan også lages selv. Mulig det er billigere. En god gryte er også bra. Bak kaker selv. Kanskje familie vil hjelpe til?

Anonymkode: 75af1...44b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi bor i Trøndelag og serverte sodd til 40. Sodd er festmat i Trøndelag. Bestilte fra en lokal slakter og prisen for mat ble i underkant av ca 85 kr per pers + skjenning, potet og gulrot.Betalte 1500 for lokale inkl vask og mange av mine nærmeste bakte kaker til kaffen. I tillegg hadde vi iskake til dessert. Brus og kaffe kjøpte vi inn da det var tilbud på butikken. 

Hadde papirduker med masse pynt fra naturen på bordene. Blomster, mose, levende lys osv. 

Lokalet ble kjempefint og vi fikk masse skryt av pynten. Trenger ikke å bruke tusenvis av kroner på pynt. 😊

Anonymkode: f11a1...5a2

Sodd er dessverre festmiddag i Trøndelag, ja. Det er ulempen med å være trønder. Man får det servert i så godt som alle dåper og konfirmasjoner og ingen tør å påpeke at det er skikkelig stusselig, fordi det er tradisjon. Det står like sterkt som Floan bunad. Men det er og blir en kjip suppe. Har hørt om gjester fra gjester i bryllup andre steder i landet som er ukjent med konseptet sodd og kun tok en halv tallerken sodd for å spare på sulten til hovedretten. Og det skjønner jeg. Sodd framstår som en helt ok forrett. På fester med sodd,er det bare å håpe på et stort kakebord. 

Anonymkode: 8fcf5...761

• Liker 3
Skrevet

50 gjester er helt fjernt fra min virkelighet i dåp. Ber man ikke bare nærmeste familie og venner? 

Anonymkode: 58ab7...c75

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

50 gjester er helt fjernt fra min virkelighet i dåp. Ber man ikke bare nærmeste familie og venner? 

Anonymkode: 58ab7...c75

Om foreldrene har flere søsken hver som har barn, besteforeldre, kanskje noen oldeforeldre, faddere med familie og noen gode venner med samboer og eventuelle barn kan det fort bli femti stykker av bare de nærmeste!

Anonymkode: 47db5...406

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...