AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Del Skrevet 17. september 2022 Jeg har en ganske alvorlig grad av endometriose. Heldigvis ikke den sorten som gjør at livmoren min vokser sammen med tarmene(ihvertfall ikke enda), men jeg har mye vev rundt i bukhulen som har festet seg på andre organer, blant annet leveren har en stor masse. Jeg har slitt helt fra jeg begynte å menstruere med så kraftige smerter at jeg kan kaste opp og besvime, og pga det har jeg gått store deler av livet på hormonprevansjon. Har fått beskjed at jeg aldri skal ha mensen med mindre jeg må fordi jeg skal ha barn. For hver syklus jeg har så får jeg større smerter, og det blir mer vev som er på flyttefot rundt i kroppen. Nå har da mannen min og jeg blitt enige om at lillemor skal få bli storesøster, og det har enda ikke klaffet. I dag fikk jeg igjen mensen, og det fører da til at jeg blir liggende i fosterstilling og klarer ikke gjøre stort. Og nå virker det som om mannen min har glemt det sanne helvete jeg gikk igjennom sist. Jeg prøver å formidle at det er viktig for meg at vi tar dette seriøst, og har sex når jeg har eggløsning osv. Blir da møtt med at det er usexy at jeg pusher på sex "bare for å få barn". Vi har jo selvfølgelig sex for at det er godt og fint og alt det der, men jeg blir så frustrert over at han ikke ser meg og den lidelsen jeg går igjennom ved å ikke gå på hormonspiral eller minipillen. Det er ingenting annet jeg vil enn å bli gravid og at lillemor skal få en bror eller søster, men hvis dette skal fortsette slik så mye lengre så vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Nede i veien for meg ligger det en histerektomi og venter, og jeg vil så gjerne føle at jeg har fått familien jeg ønsker før jeg går dit. Beklager for sutrete innlegg, men jeg måtte bare få det ut. Anonymkode: 04bcc...6c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-P Skrevet 18. september 2022 #2 Del Skrevet 18. september 2022 Kjenner meg veldig igjen i alt du skriver, er ikke (enda) så plaget så deg, men kjenner det blir verre og verre for hver syklus.. Jeg er begynt å «vente» til jeg vet det klaffer, også heller terge han sånn at han får veldig lyst og, istedetfor å si at «nå må vi ha sex for å bli gravide!» det funket veldig godt denne runden iallefall! tok det lang tid å bli gravid med kommende storesøster? er snart 6mnd siden jeg tok ut spiralen, og ingen positive tester her enda.. har fått endometriose etter forrige barn, iallefall påvist.. men både barn 1 og 2 ble til med første forsøk 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Del Skrevet 24. september 2022 Så vondt å høre hvordan du har det ❤️ Har selv endometriose, og har all medfølelse for hvor vond og tøff prøveperioden er... Fulgte litt samme framgangsmåte som Miss-P.. Tok initiativ når jeg visste det kunne klaffe, da mannen ville ikke høre om EL, prøving osv. Han ville heller være lykkelig uvitende om hvorfor det ble mye sex innimellom 😂 Ble anbefalt å ikke vente mer enn 6mnd før vi søkte hjelp, pga ventetid. Endometriose kan gjøre naturlig graviditet vanskelig, og som du vet utvikler den seg fortere når man ikke bruker prevensjon. Jeg har høyst sannsynlig tette eggledere, og kunne da ikke blitt gravid naturlig. Skal nå igang med IVF. Anonymkode: aa429...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-P Skrevet 24. september 2022 #4 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så vondt å høre hvordan du har det ❤️ Har selv endometriose, og har all medfølelse for hvor vond og tøff prøveperioden er... Fulgte litt samme framgangsmåte som Miss-P.. Tok initiativ når jeg visste det kunne klaffe, da mannen ville ikke høre om EL, prøving osv. Han ville heller være lykkelig uvitende om hvorfor det ble mye sex innimellom 😂 Ble anbefalt å ikke vente mer enn 6mnd før vi søkte hjelp, pga ventetid. Endometriose kan gjøre naturlig graviditet vanskelig, og som du vet utvikler den seg fortere når man ikke bruker prevensjon. Jeg har høyst sannsynlig tette eggledere, og kunne da ikke blitt gravid naturlig. Skal nå igang med IVF. Anonymkode: aa429...50a Åå, lykke til med IVF! ❤️ det var neste for oss og, men fikk positiv igår, så bare håper det sitter! 😅 men ja, å ta initiativ når man vet det er høy sannsynlighet for å klaffe er greit, for mange menn liker ikke høre om testing og el, osv😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Del Skrevet 24. september 2022 Miss-P skrev (1 time siden): Åå, lykke til med IVF! ❤️ det var neste for oss og, men fikk positiv igår, så bare håper det sitter! 😅 men ja, å ta initiativ når man vet det er høy sannsynlighet for å klaffe er greit, for mange menn liker ikke høre om testing og el, osv😅 Tusen takk 🥰 Gratulerer, så spennende! Krysser fingrene for dere ❤️ Anonymkode: aa429...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Del Skrevet 25. september 2022 Føler med deg! Jeg har startet behandling på frøyaklinikken. Som skal hjelpe meg å få en bedre prøveperiode. tar akupunktur, homeopati medisin osv. dette skal jeg gjøre i værtfall 2 mnd før jeg slutter på pilla. Håper det bare hjelper 🥰 Anonymkode: 4fe12...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Del Skrevet 25. september 2022 Endometriose er svært arvelig... sikker på at dere vil videreføre denne smertefulle tilstanden til deres døtre? Jeg ville vurdert adopsjon... Anonymkode: 93cfa...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Endometriose er svært arvelig... sikker på at dere vil videreføre denne smertefulle tilstanden til deres døtre? Jeg ville vurdert adopsjon... Anonymkode: 93cfa...c49 Kan få endometriose uten at det er pga arv og, så er ikke sikkert de får det.. så er det jo mulig å få gutter! tragisk å tenke at bare fordi man har en diagnose så skal man ikke få egne barn??! de som har endo lever sin beste tid under graviditet og amming.. det kan gjøre at de får 1-3år(alt etter hvor lenge de ammer) uten smerter.. Anonymkode: bbfa0...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan få endometriose uten at det er pga arv og, så er ikke sikkert de får det.. så er det jo mulig å få gutter! tragisk å tenke at bare fordi man har en diagnose så skal man ikke få egne barn??! de som har endo lever sin beste tid under graviditet og amming.. det kan gjøre at de får 1-3år(alt etter hvor lenge de ammer) uten smerter.. Anonymkode: bbfa0...6ac Mor får 1-3 år uten smerter, men datter får et helt liv med smerter? Jeg forstår at det er et sårt tema, men så mye jeg leser om plagene disse kvinnene har, så kan jeg ikke forstå at de vil føre det videre. Med store smerter, et liv på kraftige (og ofte skadelige) prevensjonsmidler, og fare for at livmor vokser sammen med andre organer, så vil man vel ikke føre dette videre? Fra felleskataligen: "Sykdommen er svært arvelig, og sees opptil åtte ganger hyppigere hos søstre og døtre av kvinner med endometriose." Jeg fordømmer ingen, men kanskje tenke seg om to ganger? Anonymkode: 93cfa...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå