AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Jeg går til psykolog og har gått til DPS-psykolog pga selvmordstanker. Psykogologen vurderer selvmordsrisikoen som forhøyet, men ikke akutt og har gjort det samme i hele perioden. Om jeg ikke blir bedre, hvor lenge vil jeg da gå til DPS før behandlingen blir avsluttet og hva slags tilbud vil jeg kunne få etter det. Har egentlig ikke noe i mot at DPS-behandlingen avsluttes for føler jeg ikke får noe ut av den, men hadde vært fint om man fikk et tilbud hvor man hadde noen å rapportere selvmordstankene til og som fulgte litt med på en slik at ting ikke eskalerer. Anonymkode: 8fb41...b97
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Det er det ingen her som kan svare seg på. Snakk med behandleren din. Anonymkode: dadf0...556
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det ingen her som kan svare seg på. Snakk med behandleren din. Anonymkode: dadf0...556 Det skal jeg gjøre. Men jeg er litt redd for at om jeg spør så vil det påvirke behanlingstilbudet mitt negativt. Jeg spør jo delvis fordi jeg ikke synes jeg får noe ut av å gå til psykolog. Så derfor spør jeg på Kvinneguiden. TS Anonymkode: 8fb41...b97 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det skal jeg gjøre. Men jeg er litt redd for at om jeg spør så vil det påvirke behanlingstilbudet mitt negativt. Jeg spør jo delvis fordi jeg ikke synes jeg får noe ut av å gå til psykolog. Så derfor spør jeg på Kvinneguiden. TS Anonymkode: 8fb41...b97 Tenker det kommer an på hvordan du spør. Si at du gjerne vil se på sammen hvordan behandlingen kan bli bedre og se fremover sammen? Min behandler setter pris på de gangene jeg tar og denne type ting. Anonymkode: dadf0...556
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 En slags kontaktperson hadde vært fint for deg å hatt tipper jeg. En du kan ringe/tekste når du trenger det, som også veit hvordan man håndterer depresjon/selvmordstanker. Du kan spørre om dette er et alternativ neste gang du møter behandleren din! Eller så fins det steder du kan ringe for å få "snakket ut" følelsene og tankene du har der og da? Blir ikke like personlig som med en fast person, men er i det minste et alternativ Ønsker deg lykke til og håper du finner en løsning! Det er ikke lett, men heier på deg ❤️ Anonymkode: d39ee...9c3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det skal jeg gjøre. Men jeg er litt redd for at om jeg spør så vil det påvirke behanlingstilbudet mitt negativt. Jeg spør jo delvis fordi jeg ikke synes jeg får noe ut av å gå til psykolog. Så derfor spør jeg på Kvinneguiden. TS Anonymkode: 8fb41...b97 Jeg vil derimot si at hvis du IKKE spør påvirker det behandlingstilbudet ditt. Jeg er pasient, og jeg spør mye. Virker interessert og nysgjerrig i behandlingen, prøver å finne løsninger med psykologen - og viser at jeg har god innsikt. Har aldri vært redd for å spørre, men derimot ta kontakt hvis ting har forverret seg - fordi jeg føler meg til bry. Tenker at de bruker mer ressurser på meg enn andre, og hvis jeg ringer to dager i uka. Så tenker de »Ringer hun nå igjen. Ah?» Men det er bare hodet mitt.. Anonymkode: 480d4...142
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker det kommer an på hvordan du spør. Si at du gjerne vil se på sammen hvordan behandlingen kan bli bedre og se fremover sammen? Min behandler setter pris på de gangene jeg tar og denne type ting. Anonymkode: dadf0...556 Takk. Men jeg har ikke noen tanker om hvordan behandlingen kan bli bedre. Jeg sliter med selvmordstanker fordi jeg ikke ser hvordan livet mitt kan bli bedre. 8 minutter siden, AnonymBruker said: En slags kontaktperson hadde vært fint for deg å hatt tipper jeg. En du kan ringe/tekste når du trenger det, som også veit hvordan man håndterer depresjon/selvmordstanker. Du kan spørre om dette er et alternativ neste gang du møter behandleren din! Eller så fins det steder du kan ringe for å få "snakket ut" følelsene og tankene du har der og da? Blir ikke like personlig som med en fast person, men er i det minste et alternativ Ønsker deg lykke til og håper du finner en løsning! Det er ikke lett, men heier på deg ❤️ Anonymkode: d39ee...9c3 Takk! En kontaktperson hadde absolutt vært fint. Har prøvd disse telefonene, men det funket dårlig for meg. Jeg må ha en fast person som faktisk vet hva jeg sliter med. Og det får jeg ikke formidlet på en halvtime. I tillegg ønsker jeg noen som ser progresjonen min. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil derimot si at hvis du IKKE spør påvirker det behandlingstilbudet ditt. Jeg er pasient, og jeg spør mye. Virker interessert og nysgjerrig i behandlingen, prøver å finne løsninger med psykologen - og viser at jeg har god innsikt. Har aldri vært redd for å spørre, men derimot ta kontakt hvis ting har forverret seg - fordi jeg føler meg til bry. Tenker at de bruker mer ressurser på meg enn andre, og hvis jeg ringer to dager i uka. Så tenker de »Ringer hun nå igjen. Ah?» Men det er bare hodet mitt.. Anonymkode: 480d4...142 Takk! TS Anonymkode: 8fb41...b97
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk. Men jeg har ikke noen tanker om hvordan behandlingen kan bli bedre. Jeg sliter med selvmordstanker fordi jeg ikke ser hvordan livet mitt kan bli bedre. Takk! En kontaktperson hadde absolutt vært fint. Har prøvd disse telefonene, men det funket dårlig for meg. Jeg må ha en fast person som faktisk vet hva jeg sliter med. Og det får jeg ikke formidlet på en halvtime. I tillegg ønsker jeg noen som ser progresjonen min. Takk! TS Anonymkode: 8fb41...b97 Jeg skjønner det. Det er derfor du skal snakke med behandleren din om det. Og da sammen se på hvordan dere kan jobbe. Anonymkode: dadf0...556
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner det. Det er derfor du skal snakke med behandleren din om det. Og da sammen se på hvordan dere kan jobbe. Anonymkode: dadf0...556 Takk! TS Anonymkode: 8fb41...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå