.Farmer Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Er etter eit lengre forhold blitt singel (mannpå 40 år), skal for første gang prøve å finne meg dame nåreg bur på gard og er bonde. Menn er litt usikker på ka eg skal sjå etter og kor eg bør leite. Er det f.eks bydamer som kan tenke seg ein bonde med never som aldrig blir reine samme kor møkje en skurer, ansvar for dyr 24 timer i døgnet, og ei kvige som kalver når det passer som verst? Eller må ho være fødd på landet for å takle ein slik mann og eit slik liv?
Gjest CUSHION Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Jeg tenker at det er mest hensiktsmessig å lete der du bor ift til at du (ut ifra teksten) ikke er flyttbar. Itillegg vil selvfølgelig sannsynligheten for at ei fra Oslo er egnet til et sånt liv mindre enn ei jente fra landet. Men man vet aldri💁🏽♀️Jeg er selv fra en litt større by men kunne gjerne tenkt meg gårdslivet, så kanskje prøve deg på tinder (ha det tydelig i bio), bonderomantikk.no osv.
.Farmer Skrevet 17. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2022 CUSHION skrev (54 minutter siden): Jeg tenker at det er mest hensiktsmessig å lete der du bor ift til at du (ut ifra teksten) ikke er flyttbar. Itillegg vil selvfølgelig sannsynligheten for at ei fra Oslo er egnet til et sånt liv mindre enn ei jente fra landet. Men man vet aldri💁🏽♀️Jeg er selv fra en litt større by men kunne gjerne tenkt meg gårdslivet, så kanskje prøve deg på tinder (ha det tydelig i bio), bonderomantikk.no osv. Meg bekjent er det lite ledig rundt her eg bur, å Tinder kan nok være eit fremmtidig alternativ. Men er veldig usikker på ka damer eg bør sjå etter.
Ænema Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 meld deg på jakten på kjærligheten hhahahahah
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Kun om han kunne tenke deg å bo i byen. Anonymkode: 6bef6...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Så du er ikke flyttbar og «MÅ» fortsette det livet du lever? Da ville jeg sett meg om etter dame der du er fra, eller tilsvarende steder. Lite trolig at «bydamer» ønsker dette livet. Selv damer fra små steder flytter i større grad til byer enn mennene. Anonymkode: c1def...f82 3
.Farmer Skrevet 17. september 2022 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så du er ikke flyttbar og «MÅ» fortsette det livet du lever? Da ville jeg sett meg om etter dame der du er fra, eller tilsvarende steder. Lite trolig at «bydamer» ønsker dette livet. Selv damer fra små steder flytter i større grad til byer enn mennene. Anonymkode: c1def...f82 Er ikkje ei slik bygd som folk flytter fra her eg er ifra. Ligg imellom noken av landets største byer her og både boliger og hytter i området er ettertrakta. Så staden eg bur er nok ikkje eit problem, men snarere eit pluss. Men ho skal jo trives med livet her, som eg lever og kommer til å fortsette med.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 .Farmer skrev (1 minutt siden): Er ikkje ei slik bygd som folk flytter fra her eg er ifra. Ligg imellom noken av landets største byer her og både boliger og hytter i området er ettertrakta. Så staden eg bur er nok ikkje eit problem, men snarere eit pluss. Men ho skal jo trives med livet her, som eg lever og kommer til å fortsette med. Bydamer er jo vokst opp i hele Norge og annensteds da. Er nok endel som kunne tenke seg noe annet enn å bo i storby, men Tinder og liknende kommer du ikke utenom. Jeg personlig kunne ikke tenkt meg så mye ansvar, men kjenner «bydamer» (og menn) som har flyttet fra indre Ring 2 og til gårdsbruk. Men de har jo visst litt hva det går i. Anonymkode: 9499b...e40
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 Selvfølgelig kan noen bydamer tenke seg til å bo på gård. Skkert ikke alle, men det er vel ikke alle på bygda som er interessert i å bo på gård heller? Jeg bor i by og kunne godt ha tenkt meg til å bo på gård. Anonymkode: 3e852...7bc
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 .Farmer skrev (4 timer siden): Er etter eit lengre forhold blitt singel (mannpå 40 år), skal for første gang prøve å finne meg dame nåreg bur på gard og er bonde. Menn er litt usikker på ka eg skal sjå etter og kor eg bør leite. Er det f.eks bydamer som kan tenke seg ein bonde med never som aldrig blir reine samme kor møkje en skurer, ansvar for dyr 24 timer i døgnet, og ei kvige som kalver når det passer som verst? Eller må ho være fødd på landet for å takle ein slik mann og eit slik liv? Jeg er på tinder og blar når jeg ser folk fra byen ser heller etter folk fra bygder. De fleste bor i by får det er der de trives å det beste er jo å finne noen som også trives landlig 😁 du kan jo vist du har noe datingside skrive at du er bonde og at dagen går sammen med dyrene og ta noen bilder og sånn 😁 Anonymkode: faf3b...045
.Farmer Skrevet 17. september 2022 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Selvfølgelig kan noen bydamer tenke seg til å bo på gård. Skkert ikke alle, men det er vel ikke alle på bygda som er interessert i å bo på gård heller? Jeg bor i by og kunne godt ha tenkt meg til å bo på gård. Anonymkode: 3e852...7bc Eg er klar over at det er individuelt😉, men er veldig oppløftende å sjå her at det er flere som kunne tenke seg gårdsliv. Får bare krysse fingrene for at eg treffer slike i virkeligheten😀😀😀 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 Fullt mulig. Jeg er fra byen og så etter noen fra landet (tilfeldig at det ble en med gård). Akkurat som at folk fra bygda vil til byen, så vil folk fra byen til bygda også! Krysser fingrene for deg 😊 Anonymkode: d929f...9f4 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 .Farmer skrev (5 timer siden): Er etter eit lengre forhold blitt singel (mannpå 40 år), skal for første gang prøve å finne meg dame nåreg bur på gard og er bonde. Menn er litt usikker på ka eg skal sjå etter og kor eg bør leite. Er det f.eks bydamer som kan tenke seg ein bonde med never som aldrig blir reine samme kor møkje en skurer, ansvar for dyr 24 timer i døgnet, og ei kvige som kalver når det passer som verst? Eller må ho være fødd på landet for å takle ein slik mann og eit slik liv? Kvinner i byen har en karriere som ikke finnes på bygda. Vet ikke hvor mye de er villig til å gå ned i levestandard. Anonymkode: 31b01...830
.Farmer Skrevet 17. september 2022 Forfatter #14 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kvinner i byen har en karriere som ikke finnes på bygda. Vet ikke hvor mye de er villig til å gå ned i levestandard. Anonymkode: 31b01...830 Nå har det seg slik at eg bur i ein av di kommunene i norge med høyest levestandard, så det burde ikkje være eit aktuelt problem. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #15 Skrevet 18. september 2022 Ja jeg vil gjerne ha en bonde! Men han må ha en grei kropp, god hygiene når han er ferdig med gårdarbeidet og like å stelle seg, ha jevnt skjegg, klippe håret osv. Anonymkode: ccf8e...71d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #16 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kvinner i byen har en karriere som ikke finnes på bygda. Vet ikke hvor mye de er villig til å gå ned i levestandard. Anonymkode: 31b01...830 Mange kvinner i byen har helt ordinære jobber. Kanskje karrierekvinnenn kan jobbe desentralisert noe av tiden? En gård er en bedrift i dag, kanskje hun kan tenke seg en ny karriere? Kanskje er hun lei av livet i kø og fuglekasse, og kanskje heller vil leve nært dyr, natur, og et godt oppvekstmiljø. Levestandard og livskvalitet er subjektive størrelser, og for mange vil det å komme seg ut av byen, være en kjempeheving av standard. Anonymkode: d7f32...fd0 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #17 Skrevet 18. september 2022 Bondekona her. Flytta sjølv fra øst til vest for bonden i mitt liv. Men kom sjølv fra ei lita bygd og gard i øst. Det har vært tøft! Til tross for at jeg visste at å være bondekone er å ofre veldig mye for garden. Nabobonden er gift med ei Bergensdame, og han har måtte tilpasse livet sitt mye etter henne. Det tror jeg du skal være forberedt på... Anonymkode: cfa3a...099
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #18 Skrevet 18. september 2022 .Farmer skrev (12 timer siden): Er etter eit lengre forhold blitt singel (mannpå 40 år), skal for første gang prøve å finne meg dame nåreg bur på gard og er bonde. Menn er litt usikker på ka eg skal sjå etter og kor eg bør leite. Er det f.eks bydamer som kan tenke seg ein bonde med never som aldrig blir reine samme kor møkje en skurer, ansvar for dyr 24 timer i døgnet, og ei kvige som kalver når det passer som verst? Eller må ho være fødd på landet for å takle ein slik mann og eit slik liv? Jeg kan nok se for meg at damer i dag, mulig har større problem i dag ved å takle at du og hun må prioritere gården. Jeg tenker at mange hestejenter drømmer om gård og egen hest. De er også vant til å ta i et tak og forstår mer hva de går til. Kan være en inntekt det også, i form av travhest eller ridekurs osv. Hadde jeg vært bonde i dag, og skulle finne meg partner ville jeg ha sjekket ut i hestemiljø. Anonymkode: 62905...93c 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #19 Skrevet 18. september 2022 Er byjente. Flyttet på landet sammen med min mann, som er vokst opp på gård. Fungerer utmerket! Kanskje fordi jeg er vokst opp i en arbeiderklasse familie, hvor vi er vant til å jobbe hardt? Anonymkode: b48a8...b3a 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #20 Skrevet 18. september 2022 .Farmer skrev (13 timer siden): Er etter eit lengre forhold blitt singel (mannpå 40 år), skal for første gang prøve å finne meg dame nåreg bur på gard og er bonde. Menn er litt usikker på ka eg skal sjå etter og kor eg bør leite. Er det f.eks bydamer som kan tenke seg ein bonde med never som aldrig blir reine samme kor møkje en skurer, ansvar for dyr 24 timer i døgnet, og ei kvige som kalver når det passer som verst? Eller må ho være fødd på landet for å takle ein slik mann og eit slik liv? Såkalte bydamer har gjerne høyere utdannelse og jobb. De ønsker ikke å flytte til bygda for å bli husmor eller jobbe på den lokale Joker-butikken. Anonymkode: 7d934...369
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå