AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Vi er en venninnegjeng på 4 som blant annet drar på langhelgsturer et par ganger i året (vi er mye sammen ellers også, men ikke nødvendigvis alle sammen hver gang pga jobb og studier). Hun ene har en bekjent som hun har blitt enda bedre venninne med ettersom de nå jobber på samme sted. Denne jenta er altså eksen til min samboer. Det er selvfølgelig ikke et problem, men venninna mi ønsker å be med henne på vår neste jentetur i november. Jeg har kun møtt henne en gang på fest med vår felles venninne og det var da jeg lærte at hun har vært sammen min samboer. Jeg snakket ikke så mye med henne da det var mange andre der, så ikke fått et spesielt inntrykk av henne. Jeg og samboer har jo snakket om tidligere ekser, de som har vært ordentlige forhold, og da heg spurte om henne viste det seg at detvar hun som har vært samboeren hans før vi møttes. De var sammen i flere år. De andre jentene er positive til å ha henne med på turen, men jeg er usikker. Er så rart å tenke på at de var sammen så lenge og samboere. De andre vet ikke, så vidt jeg vet, at hun er eksen til min samboer. Hva hadde dere gjort? Er jeg kjip som er usikker på at hun bør være med? Jeg synes jo det er litt ubehagelig og vi jentene er generelt ganske åpne om forhold og dating og snakker en del om det. Anonymkode: 93265...9d2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Nei eg synes ikkje du er kjip, og eg er heilt enig i at det er ubehagelig uansett kor "voksen" ein er. Hadde dette vore mine venninner hadde dei aldri invitert med eksen til samboer. Eg tenker det hadde vore greit dersom denne eine venninna som kjenner eksen hadde invitert på fest eller lignende hos seg sjølv (ein må få lov til å invitere dei ein vil), men å invitere med på langhelg som er ein tradisjon mellom dere 4 blir feil i mine auger. Har venninnene dine spurt deg om du synes det er greit? Anonymkode: 66b8d...ab5 1 1
Gjest Hottentått Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Nei du er ikke kjip. Du må fortelle de andre jentene at det er eksen til samboeren din og at du ikke ønsker å ha henne med. Håper og tror de respekterer det. Men du er nødt til å fortelle det da. Jeg hadde heller aldri godtatt det.
NiceOrNothing Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi er en venninnegjeng på 4 som blant annet drar på langhelgsturer et par ganger i året (vi er mye sammen ellers også, men ikke nødvendigvis alle sammen hver gang pga jobb og studier). Hun ene har en bekjent som hun har blitt enda bedre venninne med ettersom de nå jobber på samme sted. Denne jenta er altså eksen til min samboer. Det er selvfølgelig ikke et problem, men venninna mi ønsker å be med henne på vår neste jentetur i november. Jeg har kun møtt henne en gang på fest med vår felles venninne og det var da jeg lærte at hun har vært sammen min samboer. Jeg snakket ikke så mye med henne da det var mange andre der, så ikke fått et spesielt inntrykk av henne. Jeg og samboer har jo snakket om tidligere ekser, de som har vært ordentlige forhold, og da heg spurte om henne viste det seg at detvar hun som har vært samboeren hans før vi møttes. De var sammen i flere år. De andre jentene er positive til å ha henne med på turen, men jeg er usikker. Er så rart å tenke på at de var sammen så lenge og samboere. De andre vet ikke, så vidt jeg vet, at hun er eksen til min samboer. Hva hadde dere gjort? Er jeg kjip som er usikker på at hun bør være med? Jeg synes jo det er litt ubehagelig og vi jentene er generelt ganske åpne om forhold og dating og snakker en del om det. Anonymkode: 93265...9d2 Hadde sagt til de andre at det kommer til å legge en liten demper på turen , for din del . Si at du ikke vil nekte de å ha henne med . Men spør om hva de hadde følt , hvis de var i ditt sted . Er de gode venninner , vil de nok forstå ❤️. ( å ikke invitere henne med.) 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Det er folk du omtaler som venninner og du tør ikke fortelle dem at ekstra-venninnen er din samboers eks!? Anonymkode: 0f85c...ca1 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 De andre jentene vet ikke at hun er eksen til samboer, så vidt jeg vet. Skal sende en melding på felles chatten. Jeg hater utestenging, derfor jeg er redd for å være kjip. Hun ene venninna mi og denne jenta har blitt så gode venner så er jo mulig hun fortsetter å invitere til fester og sånt. Men ja skal sende melding. Skrev at turen er i november, men den er i oktober. Er noen uker til så må jo nesten bare si ifra. Anonymkode: 93265...9d2 1
AnonymBruker 42 Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hadde dere gjort? Er jeg kjip som er usikker på at hun bør være med? Jeg synes jo det er litt ubehagelig og vi jentene er generelt ganske åpne om forhold og dating og snakker en del om det. Siden jeg er mann - så er sikkert ikke svaret så veldig "relevant", men jeg hadde nok vært nyfiken og positiv innstilt (belager selvsagt at det ikke fantes noe form for tidligere "drama" ) Synes ikke du er kjip! Bare at jeg hadde vært mer nysgjerrig enn noe annet... Bare mitt perspektiv, altså..
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 Jeg synes det er meget spesielt å ikke ta med en kvinne, som var din samboers tidligere eks. Spesielt hvis det ikke er noe som tilsier at hun eller din samboer har gjort noe galt. Ikke rart det skaper drama og utestengelse. Ingen tvinger dere til å prate om samboeren din/forholdet deres. De andre jentene trenger ikke en gang å vite det. Prøv å bli kjent med denne kvinnen på nytt. Og spør henne om hvordan dere kan løse det sammen. Det her minner meg mer eller mindre om jentedrama deluxe. Jeg lurer virkelig på hvordan voksne mennesker takler slike problemstillinger. Jeg hadde ikke løftet et øyebryn, bare for at hun var min eks samboer - så lenge hun ikke skapte drama eller sjalusi. Anonymkode: fa070...98e 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er folk du omtaler som venninner og du tør ikke fortelle dem at ekstra-venninnen er din samboers eks!? Anonymkode: 0f85c...ca1 Synes dette høres enormt rart ut. Det hadde vært det første jeg hadde nevnt når jeg fikk vite at venninna mi hadde fått en ny venninne. Anonymkode: 4ffc9...682
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 TS skriver i innlegg 1: AnonymBruker skrev (2 timer siden): De andre vet ikke, så vidt jeg vet, at hun er eksen til min samboer. Anonymkode: 93265...9d2 Første svarer skriver: AnonymBruker skrev (1 time siden): Har venninnene dine spurt deg om du synes det er greit? Anonymkode: 66b8d...ab5 Hvorfor er det så vanskelig for så mange å lese innlegget de svarer på? Anonymkode: fbb6c...06b
Gjest Crimson123 Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 Nei, du er ikke kjip, det er veldig forstålig.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 Ser at det er lett å lage tulle tråder. Kom opp med historien sånn helt ut sv det blå og tenkte dette må jeg bare skrive på kg. Anonymkode: 93265...9d2
Gjest MissWoodville Skrevet 18. september 2022 #13 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ser at det er lett å lage tulle tråder. Kom opp med historien sånn helt ut sv det blå og tenkte dette må jeg bare skrive på kg. Anonymkode: 93265...9d2 Er det lov å lage tulletråder på kg? Jeg trodde det ikke var tillatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå