AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Er det noen flergangsfødende her som har opplevd dette? Opplever til min overraskelse at følelsene for 3. barnet uteblir litt (8 uker siden fødsel) Har vært noen svært tøffe uker med en veldig krevende baby (sover dårlig) og jeg kjenner så voldsomt på utilstrekkelighet ovenfor de andre barna. Kjenner nesten at jeg angrer og savner de andre barna som jeg ikke får så mye tid til nå. Kjenner glimt av glede innimellom men alt føles egentlig mest som plikt (ovenfor babyen) Andre som har opplevd samme? Fryktelig vanskelig å stå i. Anonymkode: 1732e...cb2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Hadde det slik med nr to, manglende følelser for babyen, anger og full av dårlig samvittighet både ovenfor storebror og baby. Nå etter 4 mnd har det begynt å gå seg mer til, men et fortsatt ikke like stormende forelsket som jeg var med nr 1. Har snakket en del med både helsesykepleier og fastlege om dette, men de har stort sett bare normalisert det. Fylte ut skjema for fødselsdepresjon, men var ikke i nærheten av å få diagnosen. Anonymkode: 5f70c...84c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde det slik med nr to, manglende følelser for babyen, anger og full av dårlig samvittighet både ovenfor storebror og baby. Nå etter 4 mnd har det begynt å gå seg mer til, men et fortsatt ikke like stormende forelsket som jeg var med nr 1. Har snakket en del med både helsesykepleier og fastlege om dette, men de har stort sett bare normalisert det. Fylte ut skjema for fødselsdepresjon, men var ikke i nærheten av å få diagnosen. Anonymkode: 5f70c...84c Veldig samme her. Rundt 4,5-5 mnd endra det seg sakte men sikkert. Var livredd for å ikke få følelsene. Men de kom. Var deppa, men ikke en tung depresjon. Så slik du sier ts, er veldig gjenkjennbart for min del. Og det er så tøft. Anonymkode: 7557b...c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå