AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 For ett år siden var samboer utro med sin venninne og de holdt på en måned eller to med mye flørting to ganger til sengs i fylla. Dette oppdaget jeg 3-4 måneder etter utroskapen men ble så sjokkert at jeg klarte ikke å si det til han. Jeg holdt det hemmelig i nesten ti måneder før jeg konfronterte han. Da la han alle kortene på bordet, angret seg grusomt og var livredd for at jeg skulle gå dra han. Vi snakket mye om det som hadde skjedd og han var ydmyk. Nå har vi ikke snakket om det på 2 måneder, men jeg har hatt mine indre kamper der jeg har nesten daglig slitt med om jeg skal bli eller gå, har hatt problemer med å ha sex med han og har sett for meg han og henne ha sex. Isted så jeg denne damen ute på gaten, og da jeg kom inn følte jeg for å være litt ekkel med han så jeg sa til han at hans venninne (nå exvenninne) ba meg hilse hjem til han. Jeg spurte han hvorfor han syntes hun var attraktiv, og da ble han sint, spratt rett opp og føk på dør mens han ropte: " Jeg trodde vi var ferdig med dette her nå?" og så gikk han ut! Ferdig med dette? Vi har ikke snakket om det på 2 måneder, og jeg synes at han må tåle noen stikk innimellom. For han er det 15 måneder siden han knullet venninnen sin, men for meg er det ganske ferskt i og med at det var i juli han innrømte alt for meg. Burde han ikke tåle at jeg nevner det? Anonymkode: 0f7ca...7a2 3 15
Fremmed fugl Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 TS, Din kjæreste kan ikke stille noen krav når det gjelder dette. Null niks krav. 22 5
Gjest Athena Catalina Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Selvsagt må han tåle at du tar det opp.
tånegla Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Om du har bestemt deg for å tilgi og gå videre med ham, da er dere ferdig snakka. Du kan ikke gi ham små stikk i all fremtid. Slike ting er enten eller. Sørg for en skikkelig oppvask, finn felles enighet og bli ferdig. 29 6
Mezzosoprena Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For ett år siden var samboer utro med sin venninne og de holdt på en måned eller to med mye flørting to ganger til sengs i fylla. Dette oppdaget jeg 3-4 måneder etter utroskapen men ble så sjokkert at jeg klarte ikke å si det til han. Jeg holdt det hemmelig i nesten ti måneder før jeg konfronterte han. Da la han alle kortene på bordet, angret seg grusomt og var livredd for at jeg skulle gå dra han. Vi snakket mye om det som hadde skjedd og han var ydmyk. Nå har vi ikke snakket om det på 2 måneder, men jeg har hatt mine indre kamper der jeg har nesten daglig slitt med om jeg skal bli eller gå, har hatt problemer med å ha sex med han og har sett for meg han og henne ha sex. Isted så jeg denne damen ute på gaten, og da jeg kom inn følte jeg for å være litt ekkel med han så jeg sa til han at hans venninne (nå exvenninne) ba meg hilse hjem til han. Jeg spurte han hvorfor han syntes hun var attraktiv, og da ble han sint, spratt rett opp og føk på dør mens han ropte: " Jeg trodde vi var ferdig med dette her nå?" og så gikk han ut! Ferdig med dette? Vi har ikke snakket om det på 2 måneder, og jeg synes at han må tåle noen stikk innimellom. For han er det 15 måneder siden han knullet venninnen sin, men for meg er det ganske ferskt i og med at det var i juli han innrømte alt for meg. Burde han ikke tåle at jeg nevner det? Anonymkode: 0f7ca...7a2 Hvis han tror at alt er fint, så er vel det fordi du har latt ham tro at alt er fint? Hvis dere ikke har snakket om det, og du har oppført deg som normalt, så synes jeg ikke at det er så rart at han tror det. 18
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Alle som har begått denne typen svik mot partner må tåle at det kommer opp igjen og igjen. Jeg kjenner noen slike par, og hver gang vi er sammen, og har fått litt å drikke, kommer historiene og frustrasjonene til overflaten. Det er prisen å betale for svik. Anonymkode: 6fad6...f8a 13 3
Zoega Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Han føler sikkert han er ferdig med det, og ettersom du ikke har nevnt det på 2mnd trodde han sikkert du også var ferdig. Jeg hadde lignende situasjon med exen. Da han kom tilbake, tok jeg det opp igjen. Forklarte at hodet mitt ikke klarte å det, tankene løp løpsk. For at jeg skulle få en tilnærma bra hverdag, fikk han egentlig innfinne seg i at det ble sånn. Jeg var nødt å få ut usikkerheten. Han takla ikke bli påminnet sitt eget svik, så heldigvis dumpa han meg. 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 Det er du, ts, som har valgt å gå videre. Ok, sett dere ned og avtal spillereglene fremover. Har dere begge sex utenfor forholdet? Bare han? Sier han fra? Er det grenser for hvor mange eller hvem dere kan ha sex med? Hvor ofte tester dere for sti? Brukes det kondom? Etc. Sett rammer. Diskuter tillitsbrudd. Bli ferdig med det. Men så kan du ikke velge å bruke hans utroskap - all den tid du har akseptert og godtatt det - som middel til maktbruk, nei. Er det motivasjonen din for å fortsette i forholdet? At du har et «ballegrep» på han? Og hva sier i så fall det - ønsket om å når som helst kunne bite nedi han - om deg som person? Gratulerer, du er i et åpent forhold. Det er ditt frie valg som et voksent menneske. Nei, det gir deg ikke tillatelse til å ty til psykisk vold. Anonymkode: a172a...1a0 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 Ts her. Han var ekstremt ydmyk tidligere i sommer med nå har han blitt mer sånn han var før jeg visste om utroskapen. Jeg vet at jeg ikke kan ta det opp i hytt og pine hvis vi skal gå videre, men jeg konfronterte han 4 juli og vi snakket om dette i ca 2 uker og så har det vært stille fra meg til i dag, til tross for at jeg har hatt det jævlig. Dette er nok et tegn på at jeg trenger flere svar og mer tid, skal jeg klare å fortsette forholdet. Anonymkode: 0f7ca...7a2 4 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 Det kommer nok til å ta enda et par år før du kan ha mindre følelser rundt dette. Anonymkode: a84cc...f90 8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er du, ts, som har valgt å gå videre. Ok, sett dere ned og avtal spillereglene fremover. Har dere begge sex utenfor forholdet? Bare han? Sier han fra? Er det grenser for hvor mange eller hvem dere kan ha sex med? Hvor ofte tester dere for sti? Brukes det kondom? Etc. Sett rammer. Diskuter tillitsbrudd. Bli ferdig med det. Men så kan du ikke velge å bruke hans utroskap - all den tid du har akseptert og godtatt det - som middel til maktbruk, nei. Er det motivasjonen din for å fortsette i forholdet? At du har et «ballegrep» på han? Og hva sier i så fall det - ønsket om å når som helst kunne bite nedi han - om deg som person? Gratulerer, du er i et åpent forhold. Det er ditt frie valg som et voksent menneske. Nei, det gir deg ikke tillatelse til å ty til psykisk vold. Anonymkode: a172a...1a0 Nå var det vel ts' samboer som gikk videre med å innlate seg med en annen kvinne. Anonymkode: 78cb7...ab8 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 Ta det på egen kappe. Du valgte en ‘mann’ som hadde en ‘venninne’. Hva hadde du ventet, egentlig? Anonymkode: 25a34...7ca 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 Hvorfor gnåler du om det enda? Rippe opp i det gang på gang.. sliter du med det så dump han, eller prat ordentlig ut om det én gang og så ferdig. Anonymkode: 54314...c6a 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #15 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ta det på egen kappe. Du valgte en ‘mann’ som hadde en ‘venninne’. Hva hadde du ventet, egentlig? Anonymkode: 25a34...7ca Alle menn jeg kjenner har jo venninner de ikke puler. Er ikke det normalt? Ts Anonymkode: 0f7ca...7a2 4 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #16 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor gnåler du om det enda? Rippe opp i det gang på gang.. sliter du med det så dump han, eller prat ordentlig ut om det én gang og så ferdig. Anonymkode: 54314...c6a Har ikke nevnt det på to måneder. Ikke så lett å gå videre sånn videre selv om man har bestemt seg for det. Det dukker opp ting i hodet mitt hele tiden ang utroskapen. Ts Anonymkode: 0f7ca...7a2 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #17 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alle menn jeg kjenner har jo venninner de ikke puler. Er ikke det normalt? Ts Anonymkode: 0f7ca...7a2 Eh…nei. Ikke i min omgangskrets/slekt/hjemsted i alle fall. Anonymkode: 25a34...7ca 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #18 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eh…nei. Ikke i min omgangskrets/slekt/hjemsted i alle fall. Anonymkode: 25a34...7ca Din kjæreste har ikke venninner på lik linje med kompiser? Jeg har alltid hatt like mange kompiser som venninner, og jeg har aldri hatt én tanke om at vi skal hoppe i bingen sammen. Ts Anonymkode: 0f7ca...7a2 1 4
Snedig Skrevet 17. september 2022 #19 Skrevet 17. september 2022 Det kommer til å gå flere år før du er over dette og forholdet KANSKJE blir som før. Er det virkelig verdt det? Dump han og start på blanke ark. 5
Blåjojo Skrevet 17. september 2022 #20 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har ikke nevnt det på to måneder. Ikke så lett å gå videre sånn videre selv om man har bestemt seg for det. Det dukker opp ting i hodet mitt hele tiden ang utroskapen. Ts Anonymkode: 0f7ca...7a2 Men om dere ikke har snakket om det på to mnd, så er det jo ikke noe rart at han tenker dere er ferdige med det? Det er jo dessuten en ting du sikkert kan gå å gnage på i de neste 15 årene om du vil. Bli ferdig med det! Og dukker det opp tanker igjen om det, så bit det i deg, og gå videre med livet ditt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå