Gå til innhold

Kjæresten min sugde penger ut av meg på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 29 årig mann, jeg har jobbet hardt hele livet mitt, har i dag en mellomlederstilling i et finansforetak med en årslønn på 1,5 mill. Jeg har hatt stillingen siden våren. Fikk også dame i april dette året her. Jeg vet at noe av det hun liker med meg er at jeg kan forsørge, altså ikke å gi henne penger, men allikevel kan forsørge en familie en dag osv, men i sommerferien var vi en forlenget uke i Italia, og den turen endte med å koste meg 60 tusen kr, fordi hun alltid ville spise på dyre restauranter. Det gikk ca 2000kr om dagen på mat, hun bestilte alltid den dyreste vinen på baren etterpå. Det var en intens deilig uke, men allikevel, jeg endte med å kaste penger etter henne, og det var som om hun aldri fikk nok. Den siste kvelden gikk vi på Mc´eren, og det klagde hun over, men jeg skar igjennom, fordi jeg ikke orket å bruke mere penger på mat. Hun er student, og hadde aldri hatt råd til å ta en slik ferie uten meg, og jeg merker at slik oppførsel irriterer meg litt.

Jeg vil snakke med henne om det, lage et budsjett for vår neste tur, som vi skal på i høstferien snart, og jeg er redd at det igjen blir svært kostbart hvis vi ikke planlegger bedre på forhånd. Er det noen som har noen tips til dette.

Anonymkode: 306f2...880

• Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1. Ferie koster.

2. Planlegg på forhånd.

3. Turiststedene MELKER penger fra folk, det har blitt helt ekstremt etter pandemien. Var nylig på en gresk øy. Ber man om en LITEN mythos (fordi man aldri drikker øl eller alkohol ellers) så får man servert et toliters ølglass som man må betale ekstra mye for, fordi de TROR vi har så himla mye penger og skal være «morsomme» i tillegg! 

4. sydenferie er oppskrytt. 

Personlig bruker jeg heller noen tusen på en hotellweekend i Norge, enn på et sydensted hvor alt dreier seg om å lure penger fra folk.

Endret av Motelvibes
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Du får lære deg å si nei. Ingen som tvang deg til å spise på de stedene. 

Anonymkode: 8eeef...79b

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Fortell henne at sist gang gikk det 60.000 på en uke, og at du ikke har tenkt å bruke like mye denne gangen. 

Anonymkode: e8e63...b37

• Liker 22
  • Nyttig 8
Skrevet

Det virker som om hun utnytter deg helt hemningsløst... Sikker på at hun elsker deg eller pengene dine?  60 000 ut av vinduet, jeez vi snakker nesten om innskuddet til ei litta leilighet der.. 💸💸 Du finner lett ei dame som ikke er totalt bevisstløs med penger.. Dump!

Anonymkode: 6344f...2d6

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet

Du får stå opp for deg selv. Blir hun sur for det er hun vel ikke akkurat drømmedama. 1,5 mill i året betyr jo ikke at man er rik og kan ukritisk kaste penger rundt seg  🤷🏼‍♀️

Anonymkode: fd72a...b17

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en 29 årig mann, jeg har jobbet hardt hele livet mitt, har i dag en mellomlederstilling i et finansforetak med en årslønn på 1,5 mill. Jeg har hatt stillingen siden våren. Fikk også dame i april dette året her. Jeg vet at noe av det hun liker med meg er at jeg kan forsørge, altså ikke å gi henne penger, men allikevel kan forsørge en familie en dag osv, men i sommerferien var vi en forlenget uke i Italia, og den turen endte med å koste meg 60 tusen kr, fordi hun alltid ville spise på dyre restauranter. Det gikk ca 2000kr om dagen på mat, hun bestilte alltid den dyreste vinen på baren etterpå. Det var en intens deilig uke, men allikevel, jeg endte med å kaste penger etter henne, og det var som om hun aldri fikk nok. Den siste kvelden gikk vi på Mc´eren, og det klagde hun over, men jeg skar igjennom, fordi jeg ikke orket å bruke mere penger på mat. Hun er student, og hadde aldri hatt råd til å ta en slik ferie uten meg, og jeg merker at slik oppførsel irriterer meg litt.

Jeg vil snakke med henne om det, lage et budsjett for vår neste tur, som vi skal på i høstferien snart, og jeg er redd at det igjen blir svært kostbart hvis vi ikke planlegger bedre på forhånd. Er det noen som har noen tips til dette.

TS: Hun er student og du har fortalt henne hva du tjener. For oss på utsiden kan det høres ut som at det er pengene hun liker med deg.

For dere andre som mener at 1.5 millioner er så mye at man kan betale for alt mulig: Etter skatt blir dette 7-800 000. Etter normalt forbruk (inkl boliglån) sitter man kanskje igjen med 3-400 000 i året. Selvsagt blir 60 000 ganske mye.

TS igjen: Jeg er noen år eldre enn deg og alt jeg har tjent har blitt investert i aksjer og eiendom. I og med at du jobber med finans vil jeg anta at du vil investere pengene du tjener. Det skal ikke store investeringen til før 60 000 blir den daglige svingningen i verdi.

Ønsker deg lykke til, og ord for dagen får bli: Ikke fortell noen at du er rik.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det bare trolling på KG for tiden?

Anonymkode: 7c1d2...617

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, hun utnytter deg, men du lar det skje.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Bra du har oppdaget hvor dyrt det er med gullgravere. Billig lærepenge dette, foreløpig...

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det første du kan gjøre er å si at det ikke blir noen slik ferie før til neste sommer. Det er ingen menneskerett å dra på ferie x antall ggr i året. Lei en leilighet når du tar henne med på ferie, slik at dere kan lage maten hjemme og heller spise ute et par ganger i løpet av turen. Makan til sugerør på kontoen!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor betaler du alt? 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kvinner er gullgravere desverre. Derfor du aldri skal bli sammen med kvinner om de ikke likte deg når du var 20 år og fattig. Jeg skal aldri bli sammen med noen selv om jeg blir rik. 

Anonymkode: d6f8f...fb1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er usikker på hva problemet er, ts? Din kjæreste har vært tydelig på at hun ønsker en mann som «forsørger» (aka en Sugar daddy). Du forsørger, og opplever det som et problem. 

Ønsker du ikke å være en Sugar daddy? Ikke gå inn i forhold som er transaksjoner.

Anonymkode: 405d3...2ed

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det bare trolling på KG for tiden?

Anonymkode: 7c1d2...617

Kan ikke se hvorfor trådstarter skulle trolle? Historien høres ut som en god gammel klassiker.

Mann forteller kvinne at han er rik -> Kvinne tror han er rik.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Den dama er ikke god.

Anonymkode: 32d85...189

• Liker 4
Skrevet

Hun er jo ute etter en livsstil, som hun overhodet ikke har råd til. Tenker at det kan bli veldig dyrt å være kjæresten hennes.

Da jeg var student, var jeg og sammen med en mann som tjente veldig bra. Og vi reiste og på ferie en uke til Italia, han betalte for fly og hotell, men da fant jeg en veldig rimelig tur. Og i Italia, så betalte han ca 60% for mat, drikke og turistattraksjoner, og jeg resten. Jeg vil gjerne betale det jeg kan betale. Vi gikk og på relativt rimelige steder og spiste.

Nå har jeg aldri brydd meg så mye om penger da, han jeg endte opp med å gifte meg med, var arbeidsledig da vi møttes.

Anonymkode: a78c5...2d3

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde aldri gjort noe sånt mot mannen jeg elsker. Dette er ikke ekte kjærlighet. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hehe. Fatter ikke at menn kan ha så lite selvrespekt og brødfø på slike nek. Tvi tvi 

Anonymkode: f65fa...a55

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...