Gå til innhold

Bilstol eller pute?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er nå i situasjonen der eldstemann vil ha med seg forskjellige klassekamerater hjem fra SFO, sånn spontant. Vi kjører alltid fordi vi må kjøre og hente i barnehagen først. SFO/skolen er egentlig veldig nærme, men de er jo små i 1. klasse, så føler ikke de kan gå alene. 

ville du syntes det var greit at vi kjørte med bilpute, eller hadde du reagert? Det er 30 sone i 5 minutter. Jeg orker ikke styre med fult sete, da må det liksom planlegges. Vi må da kjøre hjem og hente sete, montere det, og så kjøre tilbake til SFO, det er litt mye i hverdagen.  (ekstra bilpute har vi alltid liggende i bilen). Hva tenker dere? Bør jeg sende melding til alle det gjelder og spørre? 

Anonymkode: 9213c...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har gått hjem fra slutten av siste året i bhg. Så om veien er trygg fikser de det lett. 

Anonymkode: 4c6cd...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mine har gått hjem fra slutten av siste året i bhg. Så om veien er trygg fikser de det lett. 

Anonymkode: 4c6cd...2a7

Det er litt krevende vei kanskje🤔  Ingen andre her går alene hjem i 1. 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig at man har bilpute til øvrige barn. Nå går vår i 2 klasse og de fleste har gått over til pute uansett, men i 1 klasse var det vanlig til gjester

Anonymkode: cc25d...84a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er det vanlig at man har bilpute til øvrige barn. Nå går vår i 2 klasse og de fleste har gått over til pute uansett, men i 1 klasse var det vanlig til gjester

Anonymkode: cc25d...84a

Ville du som mor ha spurt hver enkelt forelder, eller bare regnet med at pute var greit i 1. klasse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min satt på bilstol til han var 9 år. Ville aldri latt han som 6 år sitte på pute.

Men om..pass på at de sitter riktig og at de får belte på riktig sted.

Det med 30 sone i 5 minutter holder dessverre ikke...mye kan skje der å.

Kan de ikke gå da? Men spør foreldre...om jeg viste at du tok med mitt barn på pute hadde jeg nok reagert. Du har ansvar for barn i bil...selv om det er 5 min

Anonymkode: 4bf7b...87a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri i verden latt min 6-åring sitte på pute. Hun er straks 5 og satt bakovervendt til nylig. 

Anonymkode: b090b...b55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min satt på bilstol til han var 9 år. Ville aldri latt han som 6 år sitte på pute.

Men om..pass på at de sitter riktig og at de får belte på riktig sted.

Det med 30 sone i 5 minutter holder dessverre ikke...mye kan skje der å.

Kan de ikke gå da? Men spør foreldre...om jeg viste at du tok med mitt barn på pute hadde jeg nok reagert. Du har ansvar for barn i bil...selv om det er 5 min

Anonymkode: 4bf7b...87a

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg satte alltid mitt eget barn på pute og gjesten i bilstolen. 

Anonymkode: e64b8...e5e

Tenker kanskje jeg bør spørre foreldrene ja. Jeg pleier ikke ha min egen 6 åring på pute, men ville ikke hatt problemer med det om en klassekamerat som bodde rett i nærheten hadde kjørt på småveier med ungen min på pute. Der er vi nok forskjellige.

Jeg er ikke helt trygg med å la min sønn gå hjem, etter drøye én mnd. På skolen, han er litt for impulsiv. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...