Gå til innhold

Jeg er lærer og ønsker ikke å streike, kan jeg melde meg ut av Utdanningsforbundet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes timingen er helt feil og ønsker ikke å være en del av dette. Kan jeg nekte å streike?

Anonymkode: 00aab...5ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vet du selv at du kan. Men du er ingen lærer, sikkert bare en lærerassistent.

Anonymkode: c19ac...845

• Liker 2
Skrevet

Nei, da måtte du ha meldt deg ut for lenge siden, men aller siste frist var at du måtte være ute av listene et par dager før du fikk varsel. 

Så du har hatt ganske lang tid på deg, for streiken har vart i 3 mnd... 

Anonymkode: 9cc9f...b21

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes timingen er helt feil og ønsker ikke å være en del av dette. Kan jeg nekte å streike?

Anonymkode: 00aab...5ea

Når tenker du at timingen hadde vert riktig da? Vet du hvorfor lærerene streiker?

Anonymkode: 3915b...1e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, da måtte du ha meldt deg ut for lenge siden, men aller siste frist var at du måtte være ute av listene et par dager før du fikk varsel. 

Så du har hatt ganske lang tid på deg, for streiken har vart i 3 mnd... 

Forutsatt at du har fått varsel om at du blir tatt ut da. Om du ikke har det, så er det bare å melde seg ut. 

Skrevet

Vil bare gi deg applaus jeg. Endelig en fornuftig lærer 👏👏

Anonymkode: 7461b...18c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Du får lese vedtektene til Utdanningsforbundet om du kan melde deg ut når dere er i konflikt og hvor lang oppsigelsestid det er i forbundet.

Skrevet

Mannen min som er lærer synes også streiken er unødvendig.

Han tenker også på at de ikke får etterbetalt lønnsjustering som vi andre gjør. Mens for lærerne, som ikke godtok tilbudet, blir ny lønn førstgjeldende fra den dagen nytt tilbud blir vedtatt. Og det kan umulig bli noe stor ekstra betaling de får etter streiken avsluttes.

Anonymkode: cdfc2...9d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette vet du selv at du kan. Men du er ingen lærer, sikkert bare en lærerassistent.

Anonymkode: c19ac...845

Wow, nydelig holdning fra en lærer der altså. 
Jada, du kommer til å skrive at du ikke er det. 

Anonymkode: 1c567...9f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...