AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Flere som må feire jul og nyttår på psykiatrisk?😔 Anonymkode: a94f9...10d 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Vet du allerede nå at du må feire jul og nyttår som innlagt? Jeg har opplevd det en gang, men fikk permisjon hele dagen da. Anonymkode: c7e0b...ce4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet du allerede nå at du må feire jul og nyttår som innlagt? Jeg har opplevd det en gang, men fikk permisjon hele dagen da. Anonymkode: c7e0b...ce4 Ja, jeg vet det. Er såpass syk og ustabil, de vil ikke slippe meg ut. Anonymkode: a94f9...10d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, jeg vet det. Er såpass syk og ustabil, de vil ikke slippe meg ut. Anonymkode: a94f9...10d Mye kan jo endre seg på 3 måneder? Anonymkode: c7e0b...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mye kan jo endre seg på 3 måneder? Anonymkode: c7e0b...ce4 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mye kan jo endre seg på 3 måneder? Anonymkode: c7e0b...ce4 Tja… Anonymkode: a94f9...10d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Bare spill frisk så får du ihvertfall jul hjemme. Anonymkode: c3720...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare spill frisk så får du ihvertfall jul hjemme. Anonymkode: c3720...b9c Tja, det er ikke så lett når man blir observert døgnet rundt… Anonymkode: a94f9...10d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg vet det. Er såpass syk og ustabil, de vil ikke slippe meg ut. Anonymkode: a94f9...10d er du der på tvang,og fortsatt sitter og skriver på en pc??? Anonymkode: dd83c...e3f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 Jeg har vært en del jul og nyttår innlagt på dps, og skal det i år også. Har planlagte innleggelser så derfor jeg vet det alt nå. Jeg feiler mye, og ikke bare psykisk, så jeg er ofte innlagt når andre deler av Helse-Norge stenger ned. Ikke vanlig å få planlagte innleggelser her jeg bor, men vurdert at det er nødvendig. Både jul og nyttår er helt fint. Ofte litt rolig stemning, særlig julekvelden når de som kan ha og/eller ønsker å ha permisjon er dratt. God mat er det og ofte noen felles leker på nyttårsaften. For meg er ikke mat og felleskap så viktig, mer at jeg er trygg, og kan få helsehjelp når mer akutte ting oppstår som det ofte gjør. De ansatte prøver å stelle i stand så godt de kan og gjøre det hyggelig. Mye kan endre seg på tre måneder da, altså for TS, men om du må være innlagt så kan det bli en fin jul og nyttår tross du er innlagt. Fortsatt god bedring. Anonymkode: a2f52...f4d 2
Embla Othea Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): er du der på tvang,og fortsatt sitter og skriver på en pc??? Anonymkode: dd83c...e3f Det skal mye til før sykehuset begrenser kontakt med omverdenen. Endret 17. september 2022 av Embla Othea 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 Embla Othea skrev (5 minutter siden): Det skal mye til før sykehuset begrenser kontakt med omverdenen. Det skjer nemlig kun på tvang, og hvis en ligger inne på tvang så er det spesielt å sitte å skrive på kg. Anonymkode: dd83c...e3f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skjer nemlig kun på tvang, og hvis en ligger inne på tvang så er det spesielt å sitte å skrive på kg. Anonymkode: dd83c...e3f Hvorfor er det spesielt? Anonymkode: a94f9...10d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skjer nemlig kun på tvang, og hvis en ligger inne på tvang så er det spesielt å sitte å skrive på kg. Anonymkode: dd83c...e3f Bullshit Anonymkode: 8e32f...699 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det spesielt? Anonymkode: a94f9...10d Om en ligger inne på tvang så er det strenge restriksjoner på hva en får ha på rommet. Om en ikke er på tvang er det ikke strengt med slik,og er en ikke på tvang kan en reise hjem når en vil,da må en ikke være der i jula om en ikke vil. Anonymkode: dd83c...e3f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #15 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bullshit Anonymkode: 8e32f...699 Hva er bullshit??? Jeg jobber på psyk.sykehus,så jeg tror jeg kjenner ganske godt til lovverket rundt slike ting. Anonymkode: dd83c...e3f
neon_sun Skrevet 17. september 2022 #16 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skjer nemlig kun på tvang, og hvis en ligger inne på tvang så er det spesielt å sitte å skrive på kg. Anonymkode: dd83c...e3f Man kan fint være innlagt på tvang og ha tilgang på mobil/pc. For å bli fratatt dette, må man få et eget vedtak på sterkt grunnlag, typ at man overeksponerer seg selv, teleflnterrorriserer, blir svært dårlig av bruken ovs. Dette vedtaket kan også klages på. 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #17 Skrevet 17. september 2022 Dette 👆 Anonymkode: a94f9...10d 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #18 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Om en ligger inne på tvang så er det strenge restriksjoner på hva en får ha på rommet. Om en ikke er på tvang er det ikke strengt med slik,og er en ikke på tvang kan en reise hjem når en vil,da må en ikke være der i jula om en ikke vil. Anonymkode: dd83c...e3f AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva er bullshit??? Jeg jobber på psyk.sykehus,så jeg tror jeg kjenner ganske godt til lovverket rundt slike ting. Anonymkode: dd83c...e3f Om du virkelig jobber på psykiatrisk er det skremmende hvor lite du faktisk vet om regelverket. Anonymkode: 8e32f...699 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #19 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om du virkelig jobber på psykiatrisk er det skremmende hvor lite du faktisk vet om regelverket. Anonymkode: 8e32f...699 Etter lovendringer i psykisk helsevernloven i 2017 er det et vilkår for tvungen observasjon at pasienten mangler samtykkekompetanse. Derfor er det litt rart at vedkommende sitter på KG om hun er på tvang. Jeg lurer på hva din kunnskap består i?? Anonymkode: dd83c...e3f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #20 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Etter lovendringer i psykisk helsevernloven i 2017 er det et vilkår for tvungen observasjon at pasienten mangler samtykkekompetanse. Derfor er det litt rart at vedkommende sitter på KG om hun er på tvang. Jeg lurer på hva din kunnskap består i?? Anonymkode: dd83c...e3f Slutt å lyv, og utgi deg som at du jobber på psyk. Da kan du enten ikke lovene, ellers så har du ikke jobbet lenge nok. Selv om man er under tvungen observasjon, har man lov til å ha ting på rommet sitt - om man ikke har vedtak på at det ikke er anbefalt. Det er noe helt annet enn at man mangler samtykkekompetanse. Så lenge man ikke er en fare på Internett, har man lov til å bruke det. Man kan være en stor fare for seg selv, men samtykker ikke til innleggelse. Da blir man i mange tilfeller tvangsinnlagt - om man ikke går med på en frivillig innleggelse. Men internett blir man ikke fratatt. Anonymkode: 5497e...bab 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå