Gå til innhold

Spiseforstyrrelser: Noen her som har erfaring med ROS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva din erfaring var, fikk du noe ut av det, hvordan fungerte timene osv. :)

Anonymkode: 43797...8db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en samtale med en ung dame på ROS som bastant konkluderte med at jeg hadde bulimi, noe jeg ikke kjente meg igjen i. Var litt senere til utredning hos DPS og fikk diagnosen anoreksi. Gikk i behandling for det i 1,5 år og er nå mye bedre, med bmi på 19. Så jeg var ikke imponert over kompetansenivået der, dessverre. 

Anonymkode: c6660...9bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde en samtale med en ung dame på ROS som bastant konkluderte med at jeg hadde bulimi, noe jeg ikke kjente meg igjen i. Var litt senere til utredning hos DPS og fikk diagnosen anoreksi. Gikk i behandling for det i 1,5 år og er nå mye bedre, med bmi på 19. Så jeg var ikke imponert over kompetansenivået der, dessverre. 

Så leit da. men bra du ble bedre! 😄

var det generelt dårlig, kan du si litt mer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så leit da. men bra du ble bedre! 😄

var det generelt dårlig, kan du si litt mer?

Jeg var dere bare en gang, for jeg visste at hun tok feil. Så da mistet jeg trua. Men spent på å høre om andre har hatt bedre erfaringer. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

ROS er helt fantastisk og har hjulpet meg så mye!! Jeg måtte avslutte behandlingen brått pga annen sykdom, men har med meg lærdommen i bakhodet. Har nå gått ned 10 kg på en sunn måte (jeg var overvektig og spiseforstyrret), og har et mye mer avslappet forhold til mat! Før tenkte jeg på mat og kropp 90% av døgnet, nå tenker jeg lite på det. Spiser helt "normalt" uten noen dimme restriksjoner jeg har laget for meg selv, ingen diett, ingen pulverkur. Har fått et nytt liv takket være ROS.

Kan ikke forklares, må oppleves. Er gratis og det er fantastisk å møte et menneske som forstår hvordan man har det (de er selv frisk fra spiseforstyrrelser). 

Anonymkode: 30362...d36

Skrevet

Jeg var litt tilknyttet spisfo, som er litt samme greia. Jeg tror nok egentlig det er best for dem med overspisingslidelse. Evt lett grad av anoreksi eller bulimi. For meg med alvorlig anoreksi var det helt feil plass for å få ordentlig behandling/bli frisk. Men som en støtte ved mild spiseforstyrrelse er det nok supert (da har man jo ofte ikke noe annet offentlig tilbud heller). Tror også det kan være veldig fint for pårørende. Min mann var der til samtale flere ganger og fikk mye god info og støtte. 

Anonymkode: d7bee...deb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...