AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Sikkert en filleting for mange. Mannen sa etter jobb i går at han skulle boltre seg med pizza og se en kamp på tv i kveld. En lørdags kveld! Jeg var i TGIF humør og gledet meg til tv, mat, søvn og deilig helg slik vi som oftest har. Vi skal ha barn sammen, og jeg mener at lørdags kveld er en stund vi godt kan hygge oss sammen, med mindre annet dukker opp som at vi ber til besøk, drar/har bursdager, en eller begge reiser bort osv. Vi bor i en liten leilighet med åpent kjøkken/ stue, noe som gjør det hakket verre fordi det kun er ett oppholdsrom. Hadde han sagt fra i god tid at han skulle ha alenetid og overta stuen, kunne jeg ha reist til en venninne eller besøkt min far for å slippe å sitte på soverommet og se film på en laptop eller scrolle på mobilen. Lørdag er favortittdagen min også, og jeg syns det var utrolig ødeleggende for helgen. Det er som om jeg hadde sagt til han sent på en fredag at jeg skulle ha jentekveld på lørdagen. Skulle han ha måttet tilbringe lørdagen på soverommet pga. meg eller ufrivillig vært en del av selskapet? Han ble sur og sa det ikke ble noe pizza på meg heller om han ikke kunne se sport på storskjerm på stua. En ting er søndager, irriterende nok, men skal det bli lørdager også, da flytter jeg ut. Anonymkode: 587a6...ecf 1 1
Meadow Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg har en mann som bryr seg null om fotball. Men hadde han gjort det, vet jeg at han hadde spurt meg om det var greit at han så på kamp i kveld. Antakelig hadde jeg bare spist pizza og sett på kamp jeg også, eller så hadde han gått på soverommet- ikke forvist meg dit. Jeg synes mannen din er egoistisk. 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Så med andre ord er det du som er sjef for fjernkontrollen? Det er ingenting som sier du må sitte og nifølge med på det som skjer på skjermen heller. Anonymkode: 6e83e...3c7 8
Pilga Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Jeg tror ikke du skal ta dette så ille, selv om det er sinnsykt irriterende! Og det er kjiipt at dere ikke har flere tv-er eller oppholdsrom der dere bor. Er det mulighet til å sette opp en ekstra tv på soverommet deres? Uansett så kan du jo si til mannen at du syntes det var litt trist at han ikke hadde sagt i fra om dette på forhånd! selv om hans manne-tankegang tenkte at det sikkert "ikke var så farlig". Men på en måte tror jeg også dette er et bittelite kommunikasjonsproblem. Du har ikke sagt hva du ønsker for helga, og det har ikke han heller. Så du tenkte at dere skulle kose dere sammen! og han tenkte at han skulle kose seg Prøv å planlegg nærmere neste gang ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Dette er en filleting. Anonymkode: 7eccb...464 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 Kunne du ikke satt deg ved siden av han i sofaen med laptopen og hatt øretelefoner på? Anonymkode: 4f894...7a3 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 Ikke få barn sammen. Dere er barn selv Anonymkode: 1246f...188 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kunne du ikke satt deg ved siden av han i sofaen med laptopen og hatt øretelefoner på? Anonymkode: 4f894...7a3 Dette hadde jeg gjort. Men heldigvis har jeg en mann som spør fint (og jeg gjør det samme) før han okkuperer stua slik at det ikke blir konflikt. Anonymkode: 4e648...dcd 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 Så utrolig usexy. Her i familien er fotball et fremmedord, og vi storkoser oss sammen hver lørdag❤️ Men for deres del: Foreslår dere lager en liste på kjøleskapet hvor dere bestiller hver deres tv-tid. Neste lørdag kan feks du og vennene dine se på noe bare dere liker. Spår en stor fremtid for dere😉 Anonymkode: 6f36e...a34 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 Jeez. Her har samboeren lyst til å se en kamp av og til om det er en stor kamp, vi snakker kanskje 2-3 ganger i året. Jeg overlever faktisk helt fint å sitte i stua selv om det er fotball på tv’n, det gjør nok du å. Jeg er ikke så firkanta at jeg ikke kan unne samboeren min sånne ting uten å syte. Det er jo hans stue også. Regner med at du ALDRI ser på noe han ikke syns er noe særlig hvis han er hjemme? Anonymkode: 77894...1e1 4
Mt3 Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 Kampen går jo på tv når den spilles, og om en er sammen med en sportsfan så er det sikkert ikke første og garantert ikke siste kampkvelden. Så da må dere bare snakke sammen, hvor lenge før må han gi beskjed om han skal 'okkupere' stua for at du skal kunne avtale å dra til ei venninne eller til pappa? Hvor lenge før gir du beskjed om du skal ha venninne kveld, eller det er noe spesielt du absolutt skal se på storskjerm? Eller så må dere bare innse at dere har for ulike meninger og ikke fungerer sammen. Jeg kunne glatt satt meg på stua og spist pizza sammen med han samtidig som jeg hadde på headsett og så på film på pad. 3
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 18. september 2022 #12 Skrevet 18. september 2022 Jeg skjønner ikke problemet - man ser vel fotball sammen?
Bombasi Skrevet 18. september 2022 #13 Skrevet 18. september 2022 Jeg er fotballinteressert og ser en del på det. Når jeg hadde samboer så hadde vi en avtale om at fredag- og lørdagskveld var fotballfrie TV-kvelder i stua, med UNNTAK når mitt favorittlag spilte. Det skjer typ maks 3 ganger i året at favorittlaget spiller på en helgekveld, fordi det er et utypisk fotballtidspunkt egentlig. Utover det kunne jeg se fotball hvis jeg følte jeg ville se på ved å trekke meg tilbake på et eget rom for å se på. Men jeg gjorde sjeldent det på helgekveldene, for helgekosen betyr mer enn randomme fotballkamper. Man må gi, man må ta og man må lage kompromiss. Ser TS skriver fredagskvelden. Da gikk det noen medioker kamper fra PL på TV. Kan ikke tro at typen din har noen av disse lagene som favorittklubb, og jeg tviler at samboer følte at dette var kamper han MÅTTE okkupere både stua og kvelden for å se på. Virker som om at han gjorde det på trass, spør du meg. Uansett. Få til en avtale med samboer du også om fotball i helgene. Et kompromiss, slik at dere slipper dårlig stemning i fremtiden. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #14 Skrevet 18. september 2022 Du høres utrolig kjip og sur ut. Hadde ikke ønsket å tilbringe lørdagskvelden med en sånn jeg heller… finn på noe selv da vel, hva er galt med å se en film på laptop på soverommet? Det gjør jeg ofte selv om jeg bor alene og har stor tv i stua. Eller les en bok, gå tur, hva som helst.. men la nå mannen få kose seg med kampen i fred. Anonymkode: 93e95...59e 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #15 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sikkert en filleting for mange. Mannen sa etter jobb i går at han skulle boltre seg med pizza og se en kamp på tv i kveld. En lørdags kveld! Jeg var i TGIF humør og gledet meg til tv, mat, søvn og deilig helg slik vi som oftest har. Vi skal ha barn sammen, og jeg mener at lørdags kveld er en stund vi godt kan hygge oss sammen, med mindre annet dukker opp som at vi ber til besøk, drar/har bursdager, en eller begge reiser bort osv. Vi bor i en liten leilighet med åpent kjøkken/ stue, noe som gjør det hakket verre fordi det kun er ett oppholdsrom. Hadde han sagt fra i god tid at han skulle ha alenetid og overta stuen, kunne jeg ha reist til en venninne eller besøkt min far for å slippe å sitte på soverommet og se film på en laptop eller scrolle på mobilen. Lørdag er favortittdagen min også, og jeg syns det var utrolig ødeleggende for helgen. Det er som om jeg hadde sagt til han sent på en fredag at jeg skulle ha jentekveld på lørdagen. Skulle han ha måttet tilbringe lørdagen på soverommet pga. meg eller ufrivillig vært en del av selskapet? Han ble sur og sa det ikke ble noe pizza på meg heller om han ikke kunne se sport på storskjerm på stua. En ting er søndager, irriterende nok, men skal det bli lørdager også, da flytter jeg ut. Anonymkode: 587a6...ecf Du er hormonell. La mannen få sin kvalitetstid eller finn deg en tøffel. Anonymkode: 9dd9c...d2c 1
Virrevirrevapp Skrevet 18. september 2022 #16 Skrevet 18. september 2022 Tja, dere må jo bli enige om ting som tar plass/lyd. Jeg hadde nok sagt at han kunne se på soverommet eller med øretelefoner. Blir lett veldig intenst med mye lyd i timevis. Men kanskje kunne jeg også brukt øretlf selv, eller gjort noe utenfor huset. Om begge klarer å tilpasse seg hverandre, går det helst bra.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #17 Skrevet 18. september 2022 Kjøp en tv til? Anonymkode: 30303...de4 1
MarianneE Skrevet 18. september 2022 #18 Skrevet 18. september 2022 Noen ganger lar jeg forundre over hva enkelte damer gjør til et problem 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #19 Skrevet 18. september 2022 Hun er gravid, ha nå litt forståelse. Anonymkode: eb202...a74 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #20 Skrevet 18. september 2022 Kjøp en tv og heng opp på soverommet, problemet løst. Anonymkode: d4de1...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå