AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Hva skjer når to autister møtes? Blir det full klinsj eller pleier de å ha en slags mutual understanding? Jeg personlig ser for meg at de hadde krasjet, at det hadde vært store krav om tilpasning, og hvis begge står på kravene om at den andre skal tilpasse seg, så blir det jo konflikter... Er klar over at det er forskjellige funksjonsgrader, men likevel. Anonymkode: 4c9ad...334
Million Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Det kommer vel helt an på hva de interesserer seg for og hva de liker å prate om. Autister er jo ikke like. Noen er interessert i dinosaurer, og noen er interessert i gamle ur og klokker, for eksempel. Og andre igjen har ingen spesielle interesser (selv om det gjerne er et trekk ved autister, men det stemmer ikke for alle). Se på seriene "Love on the spectrum" på Netflix. Der møtes autister som er på leting etter en kjæreste. Det er en serie fra USA og en fra Australia. Den siste husker jeg ikke men mulig den er fra Europa da. Der ser du i hvert fall at de er like ulike som andre mennesker, og noen ganger liker de hverandre, andre ganger ikke. Akkurat som vanlige folk. 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Jeg føler en spesiell connection med andre autister! Det er muligens på grunn av makrobevegelser vi gjør. Føler meg mer komfortabel med de. Anonymkode: eb835...694 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Der kommer da helt ann på hvor de er på spekteret, funksjonsnivå og ikke minst personlighet og interesser. Jeg jobber på dagtilbud, og her får brukerne lite ut av hverandre. Lite samspill. Men disse har i tillegg en høygrad autisme også psykisk utviklingshemmning. Lavtfungerende av mangel på et bedre ord å bruke. Anonymkode: d3b59...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Herregud, det blir vel det samme som vanlige mennesker det da. Autister er like spesielle og særpreget som alle andre. Anonymkode: 34336...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå