Shantaram Skrevet 17. september 2022 #1 Del Skrevet 17. september 2022 Så.. jeg har kjøpt en ny bil. Den har en del fargevalg og jeg likte ett av dem med dual color blå og gull godt i starten. Jeg endte opp med å skrive kontrakt og sa jeg ønsket å ha den akkurat lik den i brosjyren. Så noen mnd senere når jeg var innom for å høre om status. Da fikk jeg vite at dual color? Det var bare på toppmodellen så jeg får bare blå. Da bad jeg om å endre farge. Og skrev under på kontrakt med en rød bil for samme prisen. Så ett par mnd senere får jeg telefonen: du kan få bilen i rød men da blir den en mnd forsinket. Jeg velger likeså rød og venter videre En uke senere? Ny telefon: ja.. du kab få bilen i rød men det blir 15000 dyrere og fremdeles forsinkelse. Ellers kan du få den i blå til opprinnelig pris. Personlig føler jeg dette er svært irriterende for jeg bruker jo flere hundre tusen for en slik oppfølging? Hvis jeg går til forbrukerrådet . Har jeg en sak her? Er dette nok til å bare trekke seg? Ønsker å holde forhandler per av nå anonym så derfor jeg verken nevnte det eller bilmerke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Del Skrevet 17. september 2022 Herregud, er dette virkelig noe å lage oppstyr om? Hvorfor er fargen på bilen viktig? Anonymkode: 2a879...67b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Del Skrevet 17. september 2022 Kjipt ja, men litt sånn det er i bilbransjen, det er forsinkelser og slikt som ikke butikken styrer, men de gir deg i allefall en løsning for å få bilen i tide. Kanskje rødfargen er dyrere i utgangspunktet og du egentlig skulke betalt mer? Jeg vet ikke, men jeg tror ikke jeg hadde orket å ta stilling til det 😅 Anonymkode: e12bb...e60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantaram Skrevet 17. september 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Herregud, er dette virkelig noe å lage oppstyr om? Hvorfor er fargen på bilen viktig? Anonymkode: 2a879...67b Det er en betydelig investering for meg. Først gir de feil info, så når jeg flere mnd senere får info om at hva jeg bad om krever at jeg kjøper en dyrere modell og så skriver under på kontrakt med den nye fargen som jeg nå liker bedre enn den andre opprinnelige Da dette er på kvinneguiden? Si at dere fant en flott brudekjole og bestiller den. Så etterpå får du vite.. åh de perlene? Nei det er bare på den dyrere modellen. Det er nivået av irritert jeg er Forøvrig, nei fargen er ikke dyrere. Det er oga jeg skrev under på blå for nesten 9 mnd siden, og fra jeg signerte første til endringskontrakten hadde den generelle prisen på bil gått opp 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Herregud, er dette virkelig noe å lage oppstyr om? Hvorfor er fargen på bilen viktig? Anonymkode: 2a879...67b Slik svarer en dust. Anonymkode: 3b6f6...035 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. september 2022 #6 Del Skrevet 17. september 2022 Tror jeg hadde prøvd å få hevet kjøpet og kjøpt bil et annet sted. Og til deg som mener hun lager oppstyr og spør hvorfor fargen er så viktig, SELVFØLGELIG er fargen viktig når man kjøper noe så dyrt som en ny bil! Det er viktig at man liker fargen også og ikke bare bilen i seg selv. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Del Skrevet 17. september 2022 Her tenker jeg at selger er vanskelig men vet ikke om du har en sak i Forbrukerrådet. Det er helt avhengig hva som står i kontrakten. Står det rød bil 600009kr så er det det du skal ha og for den prisen. For øvrig dårlig selger som ikke sier noe om det med dual color når han selger bilen til deg. Hvis det sto i første kontrakten at det var dual color du har bestilt og modelltype så skulle du ha ikke ha godtatt endre farge uten å få noe for det. Reduksjon av pris for eksempel. men så vil jeg si at en blå bil har høyere bruktverdi enn rød. Så det kan være greit å gå for blå. Men jeg skjønner du er irritert. Anonymkode: 206ec...e0e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantaram Skrevet 17. september 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 17. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her tenker jeg at selger er vanskelig men vet ikke om du har en sak i Forbrukerrådet. Det er helt avhengig hva som står i kontrakten. Står det rød bil 600009kr så er det det du skal ha og for den prisen. For øvrig dårlig selger som ikke sier noe om det med dual color når han selger bilen til deg. Hvis det sto i første kontrakten at det var dual color du har bestilt og modelltype så skulle du ha ikke ha godtatt endre farge uten å få noe for det. Reduksjon av pris for eksempel. men så vil jeg si at en blå bil har høyere bruktverdi enn rød. Så det kan være greit å gå for blå. Men jeg skjønner du er irritert. Anonymkode: 206ec...e0e Takk for godt svar. Det er vel nesten den veien det går. Per av nå så er de klar over at jeg står på mitt og at de ikke har med en som vil gi etter lett. Det var dem som gav feil info og fikk meg til å ta feil valg. Hadde jeg visst dette ville ikke valget falt på blå, at bilen var dyrere når jeg fant ut av det og endret kjøpetser jeg på som deres feil, men ser at forbrukerrådet kan se på det annerledes Ps bil er ikke produsert enda om det har noe å si Endret 17. september 2022 av Shantaram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantaram Skrevet 17. september 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 17. september 2022 jukkapalme skrev (14 minutter siden): Tror jeg hadde prøvd å få hevet kjøpet og kjøpt bil et annet sted. Og til deg som mener hun lager oppstyr og spør hvorfor fargen er så viktig, SELVFØLGELIG er fargen viktig når man kjøper noe så dyrt som en ny bil! Det er viktig at man liker fargen også og ikke bare bilen i seg selv. Kan godt hende det ender opp her hvis ikke noe annet løser seg. Takker for råd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Del Skrevet 17. september 2022 Latterlig av forhandleren å kreve mer penter av deg etter kontraktsignering. Det går jo ikke an! Anonymkode: 9f5a8...c0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #11 Del Skrevet 20. september 2022 Når du har signert kontrakt er det prisen i kontrakten forhandler må forholde seg til. Ville vist til kontrakten og bedt om å få den røde bilen til avtalt pris. Anonymkode: c3f4e...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #12 Del Skrevet 20. september 2022 Så du ba om den dual gull blå, og skrev kontrakt på den fargen fra brosjyren. Så får du etter lang tid, oh kun fordi du spurte (for ingen ringte deg for si fra?) Vite at du får ikke den fargen, du fåe plutselig en blå bil. Så du vil ikke ha det, og velger en rød, som du skriver kontrakt på, ikke bare er den for sen ved to ganger, den er dyrere og. Jeg hadde hevet hele kjøpet, dette blir for useriøst. Anonymkode: 71f62...f38 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantaram Skrevet 20. september 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du ba om den dual gull blå, og skrev kontrakt på den fargen fra brosjyren. Så får du etter lang tid, oh kun fordi du spurte (for ingen ringte deg for si fra?) Vite at du får ikke den fargen, du fåe plutselig en blå bil. Så du vil ikke ha det, og velger en rød, som du skriver kontrakt på, ikke bare er den for sen ved to ganger, den er dyrere og. Jeg hadde hevet hele kjøpet, dette blir for useriøst. Anonymkode: 71f62...f38 Jeg forstår hvorfor mange merker bruker forhandlere. Da kan feks toyota, mazda, Hyundai samles i ett sted og de reduserer kostnadene. Derimot krever det at en får gode forhandlere. Det er veldig synd for jeg har veldig lyst på bilen. Jeg er bare så irritert på forhandler at de holder på å miste ett salg pga nettopp at de har valgt en dårlig forhandler. Jeg har i praksis den gamle kontrakten på (la oss si 400 000), og endringskontrakten på 400 000. Samme sum, men de vil at jeg skal betale 400 for den blå, og 415 for den røde kun pga prisen hadde gått opp mellom signering til nysignering. Burde jeg fått med meg dette selv? Joda, men det er også selgers jobb å guide meg som kjøper. jeg føler meg svært lite hjulpet. Jeg skal innom på torsdag. hører om jeg kan trekke meg hvis ikke de får ordnet dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #14 Del Skrevet 20. september 2022 Shantaram skrev (8 minutter siden): Jeg forstår hvorfor mange merker bruker forhandlere. Da kan feks toyota, mazda, Hyundai samles i ett sted og de reduserer kostnadene. Derimot krever det at en får gode forhandlere. Det er veldig synd for jeg har veldig lyst på bilen. Jeg er bare så irritert på forhandler at de holder på å miste ett salg pga nettopp at de har valgt en dårlig forhandler. Jeg har i praksis den gamle kontrakten på (la oss si 400 000), og endringskontrakten på 400 000. Samme sum, men de vil at jeg skal betale 400 for den blå, og 415 for den røde kun pga prisen hadde gått opp mellom signering til nysignering. Burde jeg fått med meg dette selv? Joda, men det er også selgers jobb å guide meg som kjøper. jeg føler meg svært lite hjulpet. Jeg skal innom på torsdag. hører om jeg kan trekke meg hvis ikke de får ordnet dette. Krev du skal få den til prisen på kontrakten Anonymkode: 93ed7...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 20. september 2022 #15 Del Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når du har signert kontrakt er det prisen i kontrakten forhandler må forholde seg til. Ville vist til kontrakten og bedt om å få den røde bilen til avtalt pris. Anonymkode: c3f4e...383 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 19.47): Latterlig av forhandleren å kreve mer penter av deg etter kontraktsignering. Det går jo ikke an! Anonymkode: 9f5a8...c0a Det er godt mulig det står noe med liten skriften i kontrakten som gjør det forhandler kan øke prisen etter signert kontrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. september 2022 #16 Del Skrevet 20. september 2022 Hvilket bilmerke er det snakk om? Jeg hadde lignende opplevelse nylig da jeg skulle ha ny bil. Selger snakket varmt om alle kule løsninger og funksjoner jeg kunne få - men når vi satt og skulle definere bilen/kontrakten så ble det mye frem og tilbake med at for å få X måtte jeg ha Y og det kostet mer eller hadde enda lengre leveringstid. Til slutt spurte jeg om hva han faktisk kunne levere og endte opp med en ribba bil i feil farge. Jeg gikk derifra uten å kjøpe bil hos de. Dette var Huyndai. Men du har altså bestilt en bil med gitt utstyrsnivå og i en gitt farge til en spesifisert pris. Da kan ikke selger komme med en annen pris i ettertid. Forsinket levering må en dessverre regne med nå om dagen, men fortsatt er det grenser der og. Noen uker/måneder er helt innafor. Halvt år og kanskje litt mer må en kanskje akseptere. Men over dette eller mer enn året hadde vært uaktuelt. Du betaler for en 2022 modell du får i 2023 til 2023 priser. Den er utdatert før den kommer til forhandler. Hva står i kontrakten om forsinkelser? Økningen i pris hadde jeg bedt de ta med noen andre. Du skal ha bilen i avtalt farge til avtalt pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantaram Skrevet 20. september 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 20. september 2022 Anonym Brukar0 skrev (10 minutter siden): Det er godt mulig det står noe med liten skriften i kontrakten som gjør det forhandler kan øke prisen etter signert kontrakt. Korrekt.. opp til 6 prosent, noe 15 000 er innafor. Derimot så setter de IKKE opp prisen på den blå, og gjør det på den røde til tross for at fargene er samme pris hvis jeg skulle kjøpt en nå. Eneste forskjell er tidspunktet kontraktene ble underskrevet på. Bil er ikke produsert enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #18 Del Skrevet 20. september 2022 jeg hadde gitt blaffen hva farge bilen har Anonymkode: 55d66...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. september 2022 #19 Del Skrevet 20. september 2022 Shantaram skrev (På 17.9.2022 den 16.56): Så.. jeg har kjøpt en ny bil. Den har en del fargevalg og jeg likte ett av dem med dual color blå og gull godt i starten. Jeg endte opp med å skrive kontrakt og sa jeg ønsket å ha den akkurat lik den i brosjyren. Så noen mnd senere når jeg var innom for å høre om status. Da fikk jeg vite at dual color? Det var bare på toppmodellen så jeg får bare blå. Da bad jeg om å endre farge. Og skrev under på kontrakt med en rød bil for samme prisen. Så ett par mnd senere får jeg telefonen: du kan få bilen i rød men da blir den en mnd forsinket. Jeg velger likeså rød og venter videre En uke senere? Ny telefon: ja.. du kab få bilen i rød men det blir 15000 dyrere og fremdeles forsinkelse. Ellers kan du få den i blå til opprinnelig pris. Personlig føler jeg dette er svært irriterende for jeg bruker jo flere hundre tusen for en slik oppfølging? Hvis jeg går til forbrukerrådet . Har jeg en sak her? Er dette nok til å bare trekke seg? Ønsker å holde forhandler per av nå anonym så derfor jeg verken nevnte det eller bilmerke Dette hadde jeg faktisk ikke funnet meg i. Hadde krevd den fargen jeg originalt valgte, og uten påslag i pris. Selgerne vet godt hvilken farge de forskjellige modellene kommer i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. september 2022 #20 Del Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 16.58): Herregud, er dette virkelig noe å lage oppstyr om? Hvorfor er fargen på bilen viktig? Anonymkode: 2a879...67b Kommer an på hvilken bilmerke/modell men jo farge er viktig for noen av oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå