Gå til innhold

Adventskalendere for make-up, velvære, hudpleie, skjønnhet osv - hvilken skal du ha i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

Jeg drar opp denne tråden igjen i dag. Nå er alle luker åpnet. 🎄

Jeg kjøpte Kicks lille kalender i år, og den var absolutt verdt pengene. Jeg er veldig fornøyd med alt jeg fikk for under 1000 kroner. Jeg er voksen, og synes produktene passer godt for alle. Flere av dem er allerede i bruk. 

Jeg kjøpte også den minste kalenderen fra L'Occitane. Hadde ikke planlagt det, men fant den for halv pris på apoteket tidlig i desember. Den kalenderen har temmelig små produkter og er ikke verdt fullpris, men tingene passer veldig godt til overnattingsturer på 1-2 netter. 

Anonymkode: bf639...2d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den fra Caia i år og er veldig fornøyd😍 Det jeg ikke har kunnet bruke har datteren min fått for å dele med venninner, så alt blir nok tatt i bruk. I dag var det en parfyme i full size, Le Soir, Den var supergod og jeg er kjempehappy🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Kalendersesongen er i gang igjen 😄🎄

Jeg følger som alltid Margaretha Grääs, og til nå er det to kalendere som peker seg ut for meg. Den ene er Space NK og den andre er Make Up Store. Space NK ser fantastisk ut, men den blir for dyr for meg. 

I dag åpnet salget på Make Up Store, og den ser absolutt ut til å være bra i sin prisklasse.

Likevel venter jeg spent på hva Kicks har på lur i år, og ikke minst NÅR de slipper kalenderne sine. Noen som vet?? :klo: 
Fjorårets kalendere fra Kicks var veldig fine. Selv kjøpte jeg den billigste av dem, og ble veldig fornøyd. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (22 minutter siden):

Jeg følger som alltid Margaretha Grääs, og til nå er det to kalendere som peker seg ut for meg. Den ene er Space NK og den andre er Make Up Store. Space NK ser fantastisk ut, men den blir for dyr for meg. 

I dag åpnet salget på Make Up Store, og den ser absolutt ut til å være bra i sin prisklasse.

Likevel venter jeg spent på hva Kicks har på lur i år, og ikke minst NÅR de slipper kalenderne sine. Noen som vet?? :klo: 
Fjorårets kalendere fra Kicks var veldig fine. Selv kjøpte jeg den billigste av dem, og ble veldig fornøyd. 

Endelig er det liv i denne tråden igjen 😍

Bruker det ikke å bli sluppet i slutten av September ca? jeg har vært inne å leitet på forskjellige sider flere ganger allerede uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt Cult Beauty og Asos så langt. Vurderer også SpaceNK, men har mange av produktene, likevel, god verdi-for-pengene. 

Kommer også til å stå i kø for Lykos 24k, den var veldig bra. Den slippes neste uke. 

Kommer også til å se på Kicks store, den var jeg veldig fornøyd med i fjor. Men det kommer an på hva den har sett mot produkter i de tre jeg har bestemt meg for. Passer på at det er ting jeg bruker opp i løpet av året, eller kan legge i gaver til andre. 

Vurderer også Essie sin, men har mye neglelakk etter å ha hatt denne siste to år. 

Anonymkode: 0ddc7...d47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (1 time siden):

Jeg venter også spent på Kicks sine kalendre. De har vært veldig bra de siste par årene. Er inne på siden og søker hver eneste dag, men neida. Tror de kom på denne tiden i fjor, så er nok rett rundt hjørnet. Håper Margareta skal åpne dem snart.

Venter spent på Skincitys kalender også. Lyko 24K er veldig bra, men er noen ting der jeg har fra før, bla en Anastasia-palett. Men kan jo gi den bort om det blir den. Space NK er fantastisk, men blir så sykt dyr nå som krona er så svak. Hadde den for 2 år siden og var kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal ha i år så blir det nok 24K fra MAC. Det er et kvalitetsmerke hvor jeg vet jeg kan bruke absolutt alt de legger med i kalenderen, så lenge nyansene ikke krasjer helt med mine farger (har nøytral undertone, så det er få ting som blir veldig feil).

Jeg har vært godt fornøyd med andre kalendere, f.eks Kicks sine som jeg kjøpte begge to av i fjor, eller Essies neglelakkalender, men det er liksom grenser for hvor mye neglelakk jeg trenger og hvor mye forskjellig sminke, hårprodukter, og hud- og kroppspleie jeg kommer til å bruke. MAC er det eneste merket hvor jeg faktisk bruker opp mascara, øyenskygge og leppestifter fordi jeg liker dem så godt, og skulle det være nyanser jeg ikke er fan av så er det som regel ting som kler mamma godt.

Anonymkode: 8c2c9...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om jeg skal ha i år så blir det nok 24K fra MAC. Det er et kvalitetsmerke hvor jeg vet jeg kan bruke absolutt alt de legger med i kalenderen, så lenge nyansene ikke krasjer helt med mine farger (har nøytral undertone, så det er få ting som blir veldig feil).

Jeg har vært godt fornøyd med andre kalendere, f.eks Kicks sine som jeg kjøpte begge to av i fjor, eller Essies neglelakkalender, men det er liksom grenser for hvor mye neglelakk jeg trenger og hvor mye forskjellig sminke, hårprodukter, og hud- og kroppspleie jeg kommer til å bruke. MAC er det eneste merket hvor jeg faktisk bruker opp mascara, øyenskygge og leppestifter fordi jeg liker dem så godt, og skulle det være nyanser jeg ikke er fan av så er det som regel ting som kler mamma godt.

Jeg hadde mac et år. Og sitter igjen med alt for mange røde leppestifter, 5-6 stykker tror jeg. Det er kjipe penger. Men mulig de har endret.

Charlotte Tilbury har jeg innimellom. Veldig fine og nøytrale farger, og gode produkter. Men er jo en 12-lukers kalender, så blir ikke det samme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har kjøpt Cult Beauty og Asos så langt. Vurderer også SpaceNK, men har mange av produktene, likevel, god verdi-for-pengene. 

Kommer også til å stå i kø for Lykos 24k, den var veldig bra. Den slippes neste uke. 

Kommer også til å se på Kicks store, den var jeg veldig fornøyd med i fjor. Men det kommer an på hva den har sett mot produkter i de tre jeg har bestemt meg for. Passer på at det er ting jeg bruker opp i løpet av året, eller kan legge i gaver til andre. 

Vurderer også Essie sin, men har mye neglelakk etter å ha hatt denne siste to år. 

Jo, glemte; Sephora Favorites har jeg også lyst på. Med to utenlandsturer før jul er det et lite håp der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok som alltid Babor sin ampulle kalender.

Anonymkode: 24334...23e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år skal jeg ha gemology cosmetics. Prøvde produkter derfra da det var kampanje på 50%. Aldri før har huden vært så silkemyk og den kremen varte hele dagen. 

Anonymkode: dfde1...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde mac et år. Og sitter igjen med alt for mange røde leppestifter, 5-6 stykker tror jeg. Det er kjipe penger. Men mulig de har endret.

Charlotte Tilbury har jeg innimellom. Veldig fine og nøytrale farger, og gode produkter. Men er jo en 12-lukers kalender, så blir ikke det samme. 

Ja, det kan fort bli sånn. Jeg pleier å sjekke når informasjon om kalenderen først kommer ut, slik at jeg vet om det er ting jeg har lyst på, og samtidig har nok tid til å glemme hva jeg har sett før desember kommer :laugh: I år er det:

Spoiler

en fin blanding av kobber, rosa, brunt og rødt(bare én mini), men ingen lyse farger, med mindre man regner med den grønne lipsquirten.

Om du er redd for at fargene blir feil men ikke vil ødelegge overraskelsen for deg selv kan du jo be et familiemedlem eller en venn om å sjekke at det ikke bare er røde leppestifter, uten å si noe mer om innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det kan fort bli sånn. Jeg pleier å sjekke når informasjon om kalenderen først kommer ut, slik at jeg vet om det er ting jeg har lyst på, og samtidig har nok tid til å glemme hva jeg har sett før desember kommer :laugh: I år er det:

Skjul innhold

en fin blanding av kobber, rosa, brunt og rødt(bare én mini), men ingen lyse farger, med mindre man regner med den grønne lipsquirten.

Om du er redd for at fargene blir feil men ikke vil ødelegge overraskelsen for deg selv kan du jo be et familiemedlem eller en venn om å sjekke at det ikke bare er røde leppestifter, uten å si noe mer om innholdet.

Jeg følger flere kanaler, og ser minst to videoer av kalenderne jeg vurderer. 

Har et poengsystem der varer jeg ikke vil bruke, eller ikke egner seg for å gi bort, får 0, og så videre. De viktigste kriteriene for meg er 1) produkter jeg ønsker å prøve, 2) produkter jeg vet vil bli brukt opp. 

Og har heldigvis så dårlig hukommelse at alt er glemt igjen 1/12 😂

Mac var en gave fra min mann etter jobbreise, derav "bommen". Men resten av produktene er brukt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vis skjult innhold

Så en kort video nå. Dessverre 5 som leppestifter som blir for mørke for meg også i år. Kler ikke mørkere brune nyanser heller. Så det ødelegger Mac kalenderen for meg. Ved siden av sovemasker, og et-par andre ting, som vanlige kajaler. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanligvis «safer» jeg med Rituals eller The Body Shop. Der vet jeg at jeg liker de fleste produktene og de jeg eventuelt ikke bruker selv er fine å kunne putte i «gaveskapet» til den dagen jeg trenger en vertinnegave, liten bursdagsgave eller lignende. Jeg har mine hudpleieprodukter og sminke jeg bruker, så en kalender med bare hudpleie eller sminke er jeg redd for at ikke blir brukt her. Det er også vanskeligere å gi sminke eller hudpleie i gave til noen, enn en dusjsåpe eller bodybutter. 

Men jeg ser at Glöd har kalender i år! Har noen produkter derfra fra før som jeg har vært veldig fornøyd med! Kanskje jeg skal teste den? Er bare fullsize også ser det ut som!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blir nok som alltid Babor sin ampulle kalender.

Anonymkode: 24334...23e

Jeg lurer på denne. Er den verdt prisen/hva er bra med den?

Anonymkode: cc72c...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...