AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Dersom en av foreldrene/svigerforeldrene dine hadde blitt alene, måtte selge boplassen sin og ønsket å flytte inn i en leilighet i samme hus som deg og partner, hva hadde du tenkt om det? Hadde det vært forskjell på dine egne foreldre og svigerforeldre i dette tilfellet? Lettere å akseptere en av dine egne så nært? Hadde det vært en selvfølge at du/dere skulle hjelpe til? Anonymkode: 67b20...ef4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Ja, det tenker jeg. Hadde hjulpet svigers på lik linje som mine egne foreldre. De er foreldrene til min mann Anonymkode: ab0ac...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Ingen forskjell på mine og hans, bryr meg like mye om alle, og ville ha hjulpet. Ville imidlertid funnet noe i nabolaget, ikke samme hus. Med fedrene hadde det vært null stress, de er redd for å være til bry. Så sier jeg ikke mer enn det 😅 Anonymkode: 77ebf...190
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Hadde vært null problem med svigerfar eller min mor. Med svigermor (ikke fordi hun er en "typisk vanskelig svigermor", men av helt andre grunner som hadde blitt krevende hvis vi bodde veldig tett) og min far hadde jeg vært litt mindre lysten på en sånn ordning. Så det går mer på personlighet og type enn om det er egen eller partner forelder for min del. Anonymkode: 19f24...b6c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Kunne latt moren min bo her sammen med oss:) Ved alvorlig sykdom var hun hos oss og hjalp daglig over en periode på noen mnd og det var kjempekoselig å ha henne her. Hadde derfor aldri tvikt om hun kom i en situasjon som gjorde at hun hadde behov for å bo her. Svigermor er alkolisert og bipolar. Svigerfar er grei, dement, men har allltid stilt opp for alle andre enn sønnen og hans barn. Faren min stortrives vi sammen med på ferie++, men han er såpass sosial at jeg tror ikke vi hadde fått noe egentid om han flyttet inn sammen med oss😂 Anonymkode: f3ab9...230
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Antar du mener i separate leiligheter. Jeg tror det hadde gått kjempefint. Både mine og hans foreldre er kjempehyggelige, og selv om vi hadde treffes ofte, så hadde de også vært nøye på å gi oss privatliv. At de ikke var hos oss HVER dag 😂 Anonymkode: 7f1c2...2c1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Fortsettelse. Vi hadde selvsagt hjulpet hverandre. Også i forbindelse med flytting Anonymkode: 7f1c2...2c1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 Det blir for tett og nært, så nei, uansett hvem det hadde vært. Besøk er ok, men ikke beboelse. Anonymkode: fb90d...a47
bettsa Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 Besøk og midlertidig ja, flytte inn i samme bolig permanent nei.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 Mine svigerforeldre og min far er død, så har bare min mor igjen. Om behovet dukker opp, vil jeg selvfølgelig huse henne, men om jeg kunne valgt mellom alle foreldrene våre, hadde hun vært sist på listen dessverre. Hun er snill og grei, og ikke noe i veien med henne, men vi krasjer litt personlighetsmessig, og jeg synes hun kan være litt dominerende. Anonymkode: c8bba...b63
Gjest Villfisker Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 (endret) Nei. ikke med mindre det var separate boliger med privat inngang/utgang. Ville heller ikke hatt daglig besøk, eller spist middagen sammen. Hadde følt det invaderte hverdagen, og ødela privatlivet. Nå er heldigvis ikke denne situasjonen aktuell her Endret 17. september 2022 av Villfisker
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 Generasjonsbolig hadde gått helt fint med mine egne foreldre, men da i hver sin boenhet. Svigerfar kunne også funket, men ikke svigermor. Ikke fordi jeg har noe dårlig forhold til henne, men hun blander seg for mye, er for pirkete på alt, og eier ikke filter. Og i og med jeg er såpass voksen at jeg har voksne barn selv, så ville jeg ikke ønsket å dele bolig med dem. Tror min svigerdatter synes det er helt fint at svigermor må ha på jakke og sko når hun skal komme en tur. Vi er veldig gode venner, og litt avstand sørger for at vennskapet holder seg 😁 Anonymkode: 6f93a...425
ValarMorghulis Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 100% uaktuelt uansett hvem det hadde vært. Kanskje for en svært kort periode, men for meg hadde det aldri fungert over mange uker. Det blir alt for tett på, jeg synes det holder i massevis å besøke både egne foreldre og svigerforeldre maks en gang i uken.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 Aldri i livet. Anonymkode: 7e163...9a7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #15 Skrevet 17. september 2022 Svigerfar, aldri. Han er alkis og jeg har ikke snakket med han på flere år. Svigermor, ja. Nå er hun på hjem da hun er blitt dement. Mamma og pappa, ja vi har et godt forhold. Anonymkode: 10d04...0da
Mooza Skrevet 17. september 2022 #16 Skrevet 17. september 2022 Svigerfar - nei, fordi han og mannen min krangler etter x- antall timer sammen. Det hadde blitt stress. Han er dessuten utrolig politisk, og veldig motsatt av meg, og liker å snakke høylydt om det. Jeg svarer jo aldri, men det hadde gått meg på nervene hvis vi bodde i samme hus. Svigermor. Jada, for en stund. Jeg måtte bare vasket huset to ganger først. haha Min mor hadde irritert seg over oss etter en uke, så der måtte jeg gått på tå hev. Hun kan irritere seg over de rareste greiene, så blir alltid nervøs for hva vi nå gjør galt. Samtidig som hun er veldig god. Hun hadde nok rømt før vi kastet henne ut, for å si det slik. Min far hadde kanskje vært greiest å ha i hus. Han hadde nok irritert seg over at garasjen ikke var ryddig nok og at verktøyet ikke er godt nok-. men han hadde også satt i gang prosjekter og fått alt på tipp-topp stand innen en måned. Det hadde egentlig vært trivlig å hatt dem her mer da. Så de kunne fått kommet og bodd en stund. Kanskje alle minus svigerfar. Det hadde ikke gått bra lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå