Gå til innhold

Noen som har prøvd Hypopressiv trening Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk anbefalt å prøve hypopressiv trening av Naprapat fordi jeg har symfysesmerter nå 6 måneder etter fødsel. Det koster jo litt penger, og jeg lurer på om noen her har prøvd det, og hvordan erfaringen var? ☺️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk pengene dine på noe annet enn den menigheten 

Anonymkode: 68535...cdb

Skrevet

Kommer aldri lenger enn til uke 3, men har troen på at det virker. Kjenner flere som har hatt god effekt.

Anonymkode: b4df7...bee

Skrevet

Har vurdert dem jeg også men det står på tid og penger. Så er jeg veldig usikker på om det virker på meg selv om andre har positive erfaringer. 

Skrevet

Kjenner flere som har hatt god effekt. Personlig har jeg nå brukt 3000 på det kurset, 1000 på baller og bånd og sånt, og godt over 10 000 på osteopat som de anbefaler, pluss et par PT'er med hypopressive-trener, og fortsatt tisser jeg litt på meg på en dårlig dag hvis jeg hopper på trampoline uten å nettopp ha tisset , spesielt om jeg er litt forkjølet eller jeg har mensen. Så, meh... vet ikke om den svært marginale bedringen er verdt over 15 000 kroner...

Anonymkode: e5116...447

Skrevet

Jeg tror at det har noe for seg altså, har hørt fra folk det funker for. Men jeg tror det har sine begrensninger, slik som tradisjonelle bekkenbunnsøvelser har sine begrensninger. I noen tilfeller hjelper bare operasjon og i noen tilfeller hjelper ingenting tilstrekkelig...

Synes det er jævlig synd at det er så vanskelig, dette her. At så mange sliter med plager men at det er ganske få alternativer å prøve. Og jeg tror at denne gruppen mennesker, altså kvinner som har født og sliter med skader etterpå, er desperate og lette å utnytte. Reagerer derfor på halleluja-markedsføringen som hypopressiv driver med. F.eks bruk av influensere som knapt har prøvd metoden selv. Håper det etterhvert tilbys av flere, også offentlig hvis det noen gang får nok vitenskapelig belegg til det.

Anonymkode: 951f9...eb6

Skrevet

Men disse øvelsene man gjør må jo ha blitt lekket et sted? Finnes det ingen YouTube videoer feks? 

Anonymkode: b5886...d55

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men disse øvelsene man gjør må jo ha blitt lekket et sted? Finnes det ingen YouTube videoer feks? 

Anonymkode: b5886...d55

Det finnes flere på YouTube, men jeg vet ikke om det er helt like øvelser. Søk etter  hypopressive exercises så kommer det mange treff. The flower empowered har mange videoer

Anonymkode: 83b40...e16

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke fan av slike "sekter". Man må betale og kjøpe utstyr via en nettside ol. Noen tjener gode penger. Hvis det virkelig hadde hatt SÅ god effekt, hvorfor får ikke kvinner dette dekket? 

Som en over her skrev, så brukte hun 15000kr. Disse 15000kr kan heller brukes utelukkende på feks fysio med utdanning innen bekkenbunn. Har også tro på at pilates er bra. Kan finne masse gratis på YouTube. 

Anonymkode: 14406...d09

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke fan av slike "sekter". Man må betale og kjøpe utstyr via en nettside ol. Noen tjener gode penger. Hvis det virkelig hadde hatt SÅ god effekt, hvorfor får ikke kvinner dette dekket? 

Som en over her skrev, så brukte hun 15000kr. Disse 15000kr kan heller brukes utelukkende på feks fysio med utdanning innen bekkenbunn. Har også tro på at pilates er bra. Kan finne masse gratis på YouTube. 

Anonymkode: 14406...d09

Det er jo en kjensgjerning at til og med ting/metoder/produkter/medikamenter/younameit som faktisk virker kan bruke laaang tid før det blir adoptert av det offentlige helsevesenet og blir et vanlig behandlingstilbud. Det tar tid og krever solid forskningsgrunnlag, tar tid å lære opp folk, osv. Kanskje blir hypopressiv trening godkjent og et offentlig etter hvert, kanskje ikke. 

Anonymkode: 951f9...eb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...