Gå til innhold

Intuitiv/billedlig tolkning av din situasjon. Les HI før du spør :)

Oppreist

Anbefalte innlegg

Oppreist skrev (På 1.10.2022 den 0.15):

Jeg kjenner på en ambivalens her, som om en av dere er litt usikker. Jeg tror det er han, som ikke helt vet hva han kjenner og hva han ønsker, men jeg ser at det vil komme situasjoner der det vil bli muligheter du bør gripe. Situasjonen er ikke låst på noe som helst måte, men han bærer med seg noe som gjør ham litt forsiktig (?)...tror jeg. Litt tricky denne, men det er som om han hvertfall er usikker. Det skader ikke at du blir litt mer tydelig overfor han. Prøv det før du tenker du skal lete etter en annen. Alt godt. 

Tusen takk for svar, det gav mening for meg 💙 

Jeg har noe mer jeg lurer på om du har tid/orker. Hvis jeg skal gripe situasjonen for å treffe han vil det jo ende med samleie etterhvert  regner jeg med, noe jeg håper på men samtidig gruer meg til og er engstelig for. Grunnen er at jeg har så og si ingen erfaring og tenker mye og bekymrer meg for dette. Kanskje litt dumt men.. Ser du noe omkring dette?

Takk igjen. 

Anonymkode: 9b6a8...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppreist skrev (På 1.10.2022 den 0.24):

Det kjennes som om jeg tynges ned, som om jeg går i lenker. Er det slik du har det? Og en slags frykt som du overveldes av tidvis? Og en ensomhet over å være den eneste som ser sannheten om hvem mannen din er? Jeg tror tiden kommer for å bryte fri. Jeg liker aldri oppfordre til samlivsbrudd, men i dette tilfellet tror jeg det er det som må til, for både din og barnas skyld. Det vil få ringvirkninger og på sikt vil du bli forstått. Du skal ikke lenger måtte leve som en bundet, i ditt eget hjem. Jeg ville satt i gang en prosess....Ønsker deg alt godt. 

Ja, det du sier stemmer. Å gå i lenker beskriver min følelse 100%. 
Jeg ønsker å bryte fri, men av årsaker jeg ikke er herre over, er det vanskeligere enn jeg så for meg. Ser det ut som jeg vil lykkes en gang i fremtiden?
Tusen takk ❤️

Anonymkode: c1664...a82

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tabbet meg litt ut og både er flau på mine egne vegner og skammer meg litt nå i etterkant. Jeg trodde en som jeg hadde litt godt øyet til kanskje var litt interessert i meg også pga han har sagt noe fint til meg . Jeg la han til som venn på FB og det tok han nesten fem dager før han svart opp på den henvendelse. Han sendte faktisk en hyggelig melding på chatten, men det ble ikke mer enn det.

Nå treffer jeg på han sånn av og til i forbifarten vi hilser høflig, men jeg sitter igjen med følelsen at jeg har driti meg litt ut her

Hva får du opp her? Blir jeg sett på som pågående og han prøver å unngå meg?

Jeg er generelt litt sosialt klønete og har vansker med å prøve å forstå hva magefølelsen min egentlig prøver å si meg

Så det egentlig spørsmålet mitt er hva han egentlig tenker og tror om meg🙈

Anonymkode: b6687...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et barn som havnet på sykehus. Derfor vært fraværende de siste dagene. Kommer sterkere tilbake. 

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Ser du hva MV tenker om meg? Vintig å skille hva jeg tenker mot henne. Altså hva tenker hun ? 

Anonymkode: 74476...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppreist skrev (19 minutter siden):

Har et barn som havnet på sykehus. Derfor vært fraværende de siste dagene. Kommer sterkere tilbake. 

Så leit å høre, Oppreist😔 Sender gode tanker til dere❤️

Anonymkode: cc708...b19

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (20 timer siden):

Skal be for dere, og oppfordrer flere til å gjøre det samme. ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (På 6.10.2022 den 1.09):

Åh nei, så trist å høre. Sender gode tanker, det er ikke lett når det er noe med barna🤍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Sveva skrev (På 1.10.2022 den 1.15):

Hei igjen Oppreist - ser du er her igjen.

Prøver meg på et spm til - du svarer kun om du ønsker det selvsagt.

- Situasjonen med barna som jeg spurte om første dag du startet denne tråden: Kan jeg virkelig stole på de som nå har kommet inn i bildet? Bla en dame som har navn som starter på C. Kan jeg virkelig stole på at hun/de vil forstå, og vil de hjelpe til med å beskytte barna - og meg? Og kan jeg virkelig stole på mannen som begynner på I? Forstår han virkelig gutten min og er snill med han? Forstår alle disse menneskene rundt meg også, hvorfor jeg er som jeg er oppi dette?

Jeg innså plutselig her … eller merker, hvor redd jeg er for å stole på alle disse rundt, fordi jeg har blitt så veldig sviktet før… Ditt forrige svar var helt to the point, og jeg vet AKKURAT hva du skriver om…

Hei :) jeg skjønner hvor spørsmålet ditt kommer fra, for du har opplevd nokså mye skuffelser/sår og er usikker på hvem du kan ha tillit til. Du spør om damen på C. Og mannen på I. Jeg skal være helt ærlig med deg: Nei, de kan ikke forstå, for de har ikke vært i dine sko, de vet ikke hvordan det er å være deg og bære på det du bærer og stå i det du står i, hver eneste dag. MEN, de er likevel gode mennesker. Jeg ser at I har en empati og varme gutten din vil få glede av. C kan virke formell eller noe "kjølig" /tilbaketrukken, men er mer opptatt av å gjøre en god jobb enn det I er. Hun kan mye, er faglig dyktig. Jeg tenker at du må velge å gi dem din tillit. Vet det er skummelt og du skal få se dem an en stund. Men selv om de ikke fullt  ut forstår, så ønsker de faktisk å hjelpe dere. 

Og når det gjelder hvorfor du er som du er, det vet de noe om, faglig sett så har de kunnskap om dette, men de har ikke egen erfaring som ligner, de har ikke kjent din smerte, men de prøver forstå utfra sine forutsetninger og du skal ikke prøve gjemme deg bort eller kjenne på skam. Reis deg opp, hev hodet og vær stolt av alt du faktisk får til. 

Gir dette mening for deg? Alt godt ønskes. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 1.29):

Så leit å høre, Oppreist😔 Sender gode tanker til dere❤️

Anonymkode: cc708...b19

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 21.40):

Skal be for dere, og oppfordrer flere til å gjøre det samme. ❤️

Sveva skrev (På 7.10.2022 den 12.36):

Åh nei, så trist å høre. Sender gode tanker, det er ikke lett når det er noe med barna🤍

Tusen takk for varme ord og tanker. Det går heldigvis bra nå, men har vært noen utmattende og skumle uker. Nå er det barnet mitt på bedringen, men det var rett før det gikk skikkelig galt. Takk igjen for all omtanke. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 1.24):

Hva tenker du om K og C? Er vi rette for hverandre?

Anonymkode: c8e65...012

Tja, i det store og hele, ja, men dere har noen ulikheter som kan være konfliktskapende for dere, og det kan oppleves tidvis som dere trekker i hver deres retning. Men dette er dere klar over, slik jeg opplever det? Det kjennes som et ja på dette, men som om det er noen hindringer i veien på en måte. Jeg vet ikke hva, men du vet kanskje. Alt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 1.27):

Hei! Så spennende🤩

Jeg lurer på om vi kommer til å få eget hus snart, om jobben min og om familieforholdet mitt bedrer seg. Takk😊

Anonymkode: 23292...eeb

Dette med hus kan ta litt tid, men det handler ikke nødvendigvis om penger eller at dere ikke finner noe, men om et presset marked og at noen kommer dere i forkjøpet en gang eller to. Men så vil det løsne for dere. Ha litt is i magen, om dere ikke får det første og beste. Det kommer, men om en stund. 

Jobben din får jeg ikke opp noe som helst på dessverre - jeg vet ikke hvorfor, kanskje for lite å gå ut fra her. Det er slik at når jeg føler jeg ikke får "tak på" hvem personen som skriver er, så klarer jeg heller ikke sette meg inn i situasjonen. 

Familiesituasjonen derimot, der kjennes det som om jeg får hjertebank, det kan bety at noe er litt angstfylt eller vanskelig i noen relasjoner der....som om et press rundt brystet, kanskje er det noe som tynger deg veldig? Jeg opplever det som om jeg ser et lys i enden av en tunnel og det kan ikke tolkes annerledes enn at det går mot lyset, lysere tider, bedre tider, men jeg opplever det som en litt lang og svingete vei frem mot målet. Men ikke gi opp, da. Alt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 18.19):

Nå har jeg lest gjennom hele tråden.For noen fine svar du gir oppreist❤️

Jeg har vært alene mange år nå.Kommer kjærligheten min vei snart?Har en jeg liker godt,men det kom et hinder mellom oss.Kommer vi til å finne sammen igjen,eller kan jeg anse det som helt over?

Anonymkode: ad13a...f8f

Tusen takk, gjør mitt beste. 

Ja jeg ser en slags sorg hos deg over tiden som har vært og passert, du kjenner deg litt "utgått på dato", men det er du ikke. Det er mye flott med deg som blir lagt merke til. Og den du nevner har sett dette. Hinderet ble litt vondt, sårt på en måte og dere har begge distansert dere litt. Det er ikke utenkelig at dere kan finne tilbake til det gode dere hadde, men det krever at en tar ledelsen. Kan du våge å rekke ut en hånd, ta initiativ? jeg tror du vinner på det. Ikke frykt. Ønsker deg alt godt. Og du? Om dette ikke skulle fungere eller du velger å ikke gjøre noe med det, så ser jeg at du ikke blir alene så veldig mye lenger. Mye håp her for deg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 22.30):

Vil sønnen min få det bedre med tanke på vennskap og sosiale relasjoner? 

Anonymkode: cc0e3...4f1

Ja men det vil ta litt tid. Han trenger å øve seg på "kodene" om du forstår, men de kommer han til å knekke - og da vil det løsne. Pr nå er det noen ting som sitter litt fast i ham, som om noe er litt låst, men han vil så gjerne og det kommer til å bli bedre, men gi han tid, gi omstendighetene tid. Kjennes som om sønnen din har en slags frykt i seg, for å ikke bli likt eller godtatt, tror jeg. Det vil snu, tro meg, men fortsett som du gjør - å heie på ham og trygge han. Alt godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belsebubba skrev (På 1.10.2022 den 22.44):

Heissan!

Jeg og kjæresten har ikke vært sammen som kjærester på en stund og det har føltes greit da jeg er usikker på om dette forholdet er det rette. Jeg kjenner nå på en usikkerhet om det er riktig å gjøre det slutt, men er ikke sikker på om det er fordi jeg synes synd på han eller om det er fordi jeg er mer glad i han enn jeg trodde. Nå er det jo ikke sikkert at det er så synd på han for det kan jo være at han ønsker at det skal være slutt han også. Vi jobber sammen og han ser litt vonbråten ut på mandager så jeg har trodd det er fordi jeg ikke har tatt kontakt i helgene og at han savner meg, men mulig jeg mistolker og det bare er egoet hans som er såret 😅 Det er mye som har dreid seg om han de siste årene. Vi er gode venner og snakker sammen, men snakker ikke om oss og veien videre da ingen av oss tar opp temaet. 

Ser du hva han føler for meg og hva han tenker om forholdet vårt? Er det bedre å bli enn å være alene selv om det ikke er optimalt? 🤔 

Ha en fin kveld 😊

Nå har det gått litt tid siden du skrev dette og det kjennes som om dere allerede går mot en avklaring eller har allerede tatt et oppgjør? For oppgjøret må dere ha. Dersom dere ikke har hatt det, er det viktig at dere snakker sammen. Det føles litt som å gå i gjørme, litt tungt, tregt og seigt, som om dere står litt i stampe. Begge er litt skuffet,begge er litt lei, begge kjenner på mye av det samme - om det har noe for seg å fortsette. .Dere er begge glade i hverandre, han føler nokså mye for deg, men kjenner på en skuffelse over hvordan det har kommet der dere er nå. Kjenner du igjen dette? det er som om dere har vokst litt fra hverandre eller ikke prioriterer hverandre lenger. Jeg er ikke den som skal tenke ut hva du skal gjøre her, men at dere må snakke sammen for å finne veien videre, det er viktig at dere gjør, hvis ikke kan dere begge ende opp med såre, triste følelser. Alt godt. Ps. du vet innerst inne hva som er rett her. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det tøft økonomisk for tiden. Prøver å starte opp eget firma, men det er vanskelig og går langsomt. 
ser du om økonomi og firma etterhvert vil ta seg opp? 
Takknemlig for svar 😃❤️

Anonymkode: ce268...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 21.52):

Jeg har tabbet meg litt ut og både er flau på mine egne vegner og skammer meg litt nå i etterkant. Jeg trodde en som jeg hadde litt godt øyet til kanskje var litt interessert i meg også pga han har sagt noe fint til meg . Jeg la han til som venn på FB og det tok han nesten fem dager før han svart opp på den henvendelse. Han sendte faktisk en hyggelig melding på chatten, men det ble ikke mer enn det.

Nå treffer jeg på han sånn av og til i forbifarten vi hilser høflig, men jeg sitter igjen med følelsen at jeg har driti meg litt ut her

Hva får du opp her? Blir jeg sett på som pågående og han prøver å unngå meg?

Jeg er generelt litt sosialt klønete og har vansker med å prøve å forstå hva magefølelsen min egentlig prøver å si meg

Så det egentlig spørsmålet mitt er hva han egentlig tenker og tror om meg🙈

Anonymkode: b6687...23e

Han ser ikke på deg som pågående og en han prøver unngå, men han har ikke de samme følelsene som deg. Ikke nå. Om det kommer, det kan være, men pr nå ser han på deg som en venn/bekjent. Du har ikke tabbet deg ut, slik ser ikke han på det. Og han syns du er søt, det er et godt utgangspukt, bare så det er sagt, men jeg ønsker ikke gi deg forhåpninger om noe som pr nå ikke er helt slik. Du har håpet og tenkt det kanskje var gjensidig, du har ikke noe å skamme deg over, det er helt naturlig. Ikke bli lei deg nå da , for kjærligheten kommer til deg, om det blir han her på sikt (langt frem i såfall) eller en annen, vet jeg ikke, men det kjennes at noe skjer om ikke veldig lenge. Alt godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 1.16):

Hei ! Ser du hva MV tenker om meg? Vintig å skille hva jeg tenker mot henne. Altså hva tenker hun ? 

Anonymkode: 74476...91e

Skjønner skillet ditt og viktigheten av det. MV tenker følgende om deg: Du er fin i hennes øyne, hun ser opp til deg på et vis og det kan se ut som en slags beundring. Hun tenker at du er en god person, en hun liker men er redd for å falle skikkelig for, for du har mye av det hun ser etter. Hun prøver holde dette i sjakk, slik at det ikke skal synes, og så langt har hun lykkes nokså godt. Men du lurer likevel på henne.....og du tenker på noen ting vedr henne som ikke helt slipper tak. Hva med å ta en skikkelig prat med henne? Alt godt. 

Endret av Oppreist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har det tøft økonomisk for tiden. Prøver å starte opp eget firma, men det er vanskelig og går langsomt. 
ser du om økonomi og firma etterhvert vil ta seg opp? 
Takknemlig for svar 😃❤️

Anonymkode: ce268...fcf

Dette kjenner jeg som vondt i magen, du er veldig bekymret, er du ikke? Går og lurer på hvordan det skal gå rundt, alt sammen? Vondt i magen, litt i hodet. Du har det ikke så godt akkurat nå. Det vil ta seg opp men det vil ta tid, du trenger å promotere firmaet bedre enn du gjør og et menneske, ser en mann, må på banen ift dette. Våg å reklamere for deg selv, skryte av deg selv, fortelle om hva du driver med, slik at firma blir bedre kjent. Jo flere som vet, dess bedre vil det gå. Jobb  hardt, det vil lønne seg. Alt godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...