Gå til innhold

Intuitiv/billedlig tolkning av din situasjon. Les HI før du spør :)

Oppreist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 19.47):

Hei! Forholdet mitt har vært trøblete de siste åra, mange nedturer og tungt til tider. Hva føler du rundt oss fremover? 

Anonymkode: 970b4...1ae

Kjære @Oppreist❤️jeg har lest at du gjerne vil at vi som spør skal vente tålmodig og ikke presse eller mase.. Så også at du skrev at du tar side for side og svarer alle etter tur. Det skjønner jeg godt, men .. jeg lurer kanskje på om du har glemt meg? Jeg stilte spørsmålet over den 11.november og kan ikke se du har svart meg enda, men har besvart nyere spørsmål enn mitt.. 😌

Kan utdype litt og si at vi har vært sammen over 20 år, og på den tiden har min innstilling til «vi-et» her blitt snudd helt på hodet pga mange og vanskelige situasjoner som har kommet mellom oss.. Håper du kan ha mulighet til å fortelle meg hva du kjenner her.. tusen takk!🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 2.10):

Kjære Oppreist. 

Tusen hjertelig takk for at du ville svare meg!🙏🙏🙏 Jeg skal følge dine råd! Jeg ønsker deg alt godt også!❤️ 

Hilsen takknemlig dame!

Anonymkode: da2d7...114

Hei igjen. Og det stemmer på en prikk med det jeg føler også. Det er akkurat sånn som du sier🙏🙏🙏

Så tusen takk igjen! 

Ønsker deg og dine alt godt❤️

Hilsen takknemlig dame🙏

Anonymkode: da2d7...114

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Oppreist Jeg har to spørsmål til deg om det passer?

Jeg lurer på hvorfor venninna mi oppfører seg så merkelig? Lyver hun og forsøker å manipulerer meg? Hun sier alltid så mye dumt om en jeg datet i fjor. Jeg har ikke så lyst til å henge med henne lenger. Og denne daten sier han vil være venn med meg, er det et påskudd for noe mer? Vi prater greit sammen.

Anonymkode: 3b347...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 2.32):

hei!  Jeg synes selv at jeg er omsorgsfull og snill, og forventer det samme tilbake av mine venner. Nå har det skjært seg, pga. Et valg en vennegruppe gjorde og mine følelser. Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: b4626...8ae

Du ER omsorgsfull og snill og det å forvente det samme tilbake av dine venner, er helt naturlig at du gjør. MEN.....ikke alle er som deg, som ser andre og tar seg tid til andre. Det er slik at flere i din nærhet ser ikke lenger enn sin egen nesetipp og er mest opptatt av seg og sitt. Dette kan påvirke deg til å bli skuffet og trist og det er det som jeg tror har skjedd her, du er skuffet og lei deg over at dine forventninger ikke ble møtt. Jeg tenker det beste du kan gjøre nå, er å avvente litt,ha litt is i magen for å se om en av dem rekker ut en hånd - og om de ikke gjør det, så kan det være fint å informere dem om hvordan du har det med dette og hvordan det har påvirket deg. Det vil kreve mye av deg, men jeg tror du vil overvinne frykten for å ta dette opp. Ønsker deg alt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (På 20.11.2022 den 10.02):

En mann jeg er veldig glad i. Han kan nå ikke komme til bostedet mitt lenger, men jeg lurer på om det blir mulig for oss å være sammen på daglig basis igjen?

Ja, på sikt. Akkurat nå kjenner jeg på hindringer, mer enn en. At han ikke kan komme til bostedet ditt lenger, er frustrerende for ham og han kjenner seg låst. Med tiden vil en av hindrene forsvinne, ganske brått, og det vil igjen bli muligheter for dere. Ikke mist håp. Alt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 21.01):

Kjære @Oppreist❤️jeg har lest at du gjerne vil at vi som spør skal vente tålmodig og ikke presse eller mase.. Så også at du skrev at du tar side for side og svarer alle etter tur. Det skjønner jeg godt, men .. jeg lurer kanskje på om du har glemt meg? Jeg stilte spørsmålet over den 11.november og kan ikke se du har svart meg enda, men har besvart nyere spørsmål enn mitt.. 😌

Kan utdype litt og si at vi har vært sammen over 20 år, og på den tiden har min innstilling til «vi-et» her blitt snudd helt på hodet pga mange og vanskelige situasjoner som har kommet mellom oss.. Håper du kan ha mulighet til å fortelle meg hva du kjenner her.. tusen takk!🙏

Beklager! Noen ganger hopper jeg over bevisst, hvis jeg ikke får opp noe som helst, men med deg har jeg rett og slett bare glemt det eller trodd at jeg har svart. Ikke meningen i det hele tatt :) Jeg skal prøve meg her nå.....

Jeg kjenner på et slags stengsel mellom dere, som om dere har, bevisst eller ubevisst, bygget opp en mur mellom dere. Jeg er ikke i tvil om at dere har begge såret hverandre og gjort og sagt ting dere ikke skulle. Her trengs det mye tilgivelse og godhet for hverandre, for å klare veien videre. Slik det kjennes på meg, har dere hatt i overkant mange prøvelser og utfordringer. Jeg tror ikke alt er selvvalgte hendelser, men også noe i omgivelsene/påført dere. Kjenner på en måte en slags sorg, særlig hos en av dere og jeg mistenker at det kan være deg. Det føles også som om dere faktisk har prøvd å ta tak i en del ting og snakket med noen om dette, uten at det har vært til spesielt god hjelp....ikke for særlig lang tid i alle fall. 

Jeg tenker at ingenting er umulig her. Ting kan bli bedre men det krever både vilje, innsats og tid fra dere begge. Og en stor dose kjærlighet for hverandre. Har en av dere vært litt på ville veier? det kjennes som om en av dere trekkes litt mot en annen, enten en venn eller en person det er en sterk tiltrekning mot. Den av dere som er der, må avklare sitt forhold til dette mennesket, før dere to kan finne skikkelig sammen igjen på dypet. Men jeg har tro på at dere vil klare dette. Jeg vet ikke om noe av dette traff, men spør evt igjen, dette er hva jeg kjenner på her og nå hvertfall. Alt godt til dere. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 11.59):

Hei @Oppreist Jeg har to spørsmål til deg om det passer?

Jeg lurer på hvorfor venninna mi oppfører seg så merkelig? Lyver hun og forsøker å manipulerer meg? Hun sier alltid så mye dumt om en jeg datet i fjor. Jeg har ikke så lyst til å henge med henne lenger. Og denne daten sier han vil være venn med meg, er det et påskudd for noe mer? Vi prater greit sammen.

Jeg lurer på to ting:

Har det noen gang slått deg at denne venninnen din kan være sjalu? Tygg litt på den .....det kan godt være du vil si at det er utenkelig, men hvorfor er det i så fall det?

Lurer også på hvorfor hun skulle ha behov for å lyve eller manipulere deg? Hva tenker du selv om det? det som slår meg er at hun ser på deg som en trussel, på flere områder. Og om du ikke har lyst til å henge med henne, så skal du la det være. Da er det din egen intuisjon som forteller deg noe viktig. Tar du avstand til henne, vil du kjenne deg friere, for du handlet på det du vet er best for deg. Jeg håper du lytter til intuisjonen din, for kun på den måten kan du videreutvikle den og du har pr nå allerede en nokså god intuisjon, tross din relativt unge alder. Du har livet foran deg, ikke kast bort tiden på mennesker som stjeler din energi og som gjør deg usikker, trist eller frustrert. Alt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 12.00):

Hva bør jeg gjøre for å finne kjærligheten?

Anonymkode: f6da1...988

Dette blir litt for vagt og jeg kan svare vagt tilbake og si "vær deg selv" men det er ikke det du ønsker høre. Du ønsker mer konkrete råd, og for å kunne gi deg det, må jeg få vite litt mer om deg og din situasjon :) Beklager, sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer avslutte tråden snart. Ser det kommer flere aktører på banen og jeg ønsker la andre slippe til og utvikle sine evner, slik jeg opplever at jeg gjør på denne måten. Kan selvsagt være flere aktører på banen  i dette forumet, men jeg opplever nok at det blir to veldig like tråder - selv om vi er vidt forskjellige i måten å jobbe på.

Bare til info, så det ikke kommer for brått på den dagen jeg ber en moderator stenge tråden. 

Det var alt for denne gang, ønsker dere alle alt godt :)

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (2 timer siden):

Ja, på sikt. Akkurat nå kjenner jeg på hindringer, mer enn en. At han ikke kan komme til bostedet ditt lenger, er frustrerende for ham og han kjenner seg låst. Med tiden vil en av hindrene forsvinne, ganske brått, og det vil igjen bli muligheter for dere. Ikke mist håp. Alt godt. 

Takk for at du tok deg tid. Jeg håper virkelig at det vil bli bedre. Om hindringen/ e forsvinner gjenstår å se. Du er en virkelig god person og jeg ønsker deg og alt godt oppreist 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (12 timer siden):

Jeg lurer på to ting:

Har det noen gang slått deg at denne venninnen din kan være sjalu? Tygg litt på den .....det kan godt være du vil si at det er utenkelig, men hvorfor er det i så fall det?

Lurer også på hvorfor hun skulle ha behov for å lyve eller manipulere deg? Hva tenker du selv om det? det som slår meg er at hun ser på deg som en trussel, på flere områder. Og om du ikke har lyst til å henge med henne, så skal du la det være. Da er det din egen intuisjon som forteller deg noe viktig. Tar du avstand til henne, vil du kjenne deg friere, for du handlet på det du vet er best for deg. Jeg håper du lytter til intuisjonen din, for kun på den måten kan du videreutvikle den og du har pr nå allerede en nokså god intuisjon, tross din relativt unge alder. Du har livet foran deg, ikke kast bort tiden på mennesker som stjeler din energi og som gjør deg usikker, trist eller frustrert. Alt godt. 

Takk for svar! 😊

Ja, jeg har tenkt tanken på om hun er sjalu, og det er så frustrerende fordi hun har mye bra ved seg selv og burde ikke gått rundt og være sjalu på andre mennesker. Hun kan bli veldig ego til tider og jeg føler jeg må passe meg for hva jeg sier iblant. Men hun er hyggelig når hun vil! Jeg skal forsøke å lytte bedre til min intuisjon 🙏

Hva med daten min? En dag er alt fin og bra og han tar mye kontakt, en annen dag hører jeg ingenting. Noen tanker?

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppreist skrev (19 timer siden):

Beklager! Noen ganger hopper jeg over bevisst, hvis jeg ikke får opp noe som helst, men med deg har jeg rett og slett bare glemt det eller trodd at jeg har svart. Ikke meningen i det hele tatt :) Jeg skal prøve meg her nå.....

Jeg kjenner på et slags stengsel mellom dere, som om dere har, bevisst eller ubevisst, bygget opp en mur mellom dere. Jeg er ikke i tvil om at dere har begge såret hverandre og gjort og sagt ting dere ikke skulle. Her trengs det mye tilgivelse og godhet for hverandre, for å klare veien videre. Slik det kjennes på meg, har dere hatt i overkant mange prøvelser og utfordringer. Jeg tror ikke alt er selvvalgte hendelser, men også noe i omgivelsene/påført dere. Kjenner på en måte en slags sorg, særlig hos en av dere og jeg mistenker at det kan være deg. Det føles også som om dere faktisk har prøvd å ta tak i en del ting og snakket med noen om dette, uten at det har vært til spesielt god hjelp....ikke for særlig lang tid i alle fall. 

Jeg tenker at ingenting er umulig her. Ting kan bli bedre men det krever både vilje, innsats og tid fra dere begge. Og en stor dose kjærlighet for hverandre. Har en av dere vært litt på ville veier? det kjennes som om en av dere trekkes litt mot en annen, enten en venn eller en person det er en sterk tiltrekning mot. Den av dere som er der, må avklare sitt forhold til dette mennesket, før dere to kan finne skikkelig sammen igjen på dypet. Men jeg har tro på at dere vil klare dette. Jeg vet ikke om noe av dette traff, men spør evt igjen, dette er hva jeg kjenner på her og nå hvertfall. Alt godt til dere. 

Kjære deg- tusen takk for svaret!! ❤️ Oi... ja, dette stemte egentlig alt sammen.. Fikk tårer i øynene da du skrev om sorgen du (jeg) kjenner på. Jeg kan forklare deg litt, kanskje det er til nytte for deg og. Vi har lang tid sammen som sagt, felles barn, og vi var vanvittig forelsket og utrolig glade i hverandre i starten av forholdet. Det kjentes skjebnebestemt, og vi var veldig tosomme og sikre på den store kjærligheten, til tross for at det var gnisninger der fra start (mannens sinneproblemer).

etter ca 17 år sammen fikk mannen  min en slags livskrise. Han begynte å oppføre seg voldsomt opposisjonelt mot meg, begynte nye treningsvaner, festet hver helg en lang periode, kunne bli borte etter fest hele netter uten beskjed til meg mens jeg satt livredd og ventet, sluttet å ta ansvar for barn og hjem, og var generelt veldig kald og slem mot meg. Han virket både veldig utagerende og oppførte seg som en ungdom, samtidig som han var deppa, mørk og lukket. Jeg mistenkte at det var noen andre, men prøvde desperat å være snill og varm og holde fast i det vi hadde hatt, ble nærmest selvutslettende. jeg hadde det så usigelig vondt i denne perioden som varte av og på over 2 år, følte han bare kastet vrak på alt det fine vi hadde hatt. Levde på en måte med kjærlighetssorg og følte meg som et emosjonelt vrak, var konstant livredd for å miste ham og gikk ned 10 kg i ren angst. :(

jeg prøvde deperat å sette grenser, men nådde ikke inn. Jeg tok oss med i terapi, og det hjalp, som du sier- en stund. Men ikke varig. Jeg var nær ved å gi opp, men klarte ikke slippe ham eller bryte opp familien. Etter 2 år fikk jeg sannheten, ad omveier- han hadde vært forelsket i en kollega. En jeg hadde hatt mistanker om lenge og spurt mye om. Ble selvsagt knust og helt ødelagt, men samtidig kom endelig sinnet etter all sorgen, og fra da av var bordet snudd.. Han hadde avsluttet med henne for lengst, men hadde likevel vært kald mot meg. men da dette kom frem og han innså konsekvensene endret han seg og ble litt sitt gamle jeg. Ble redd for å miste meg, makta snudde. Og jeg ble ikke lenger så redd for å miste ham

I denne fasen møtte jeg en mann som ble en enormt god støtte for meg, som jeg matchet fullt ut med og som jeg ble forelska i- en varm og god mann. Dette var gjensidig og vi innledet en slag relasjon... så det er nok jeg du ser som dras mot en annen. Jeg som har sett på meg selv som lojaliteten og trofastheten selv og aldri har sett på andre menn ble plutselig vikla inn i noe jeg har strevd med å vikle meg ut av. Eller ikke har villet... han er der fortsatt til stede på et vis, og jeg har blitt skikkelig glad i ham, han har hjulpet meg og selvbildet mitt mer enn all verdens terapi.. Skammer meg over at det har blitt slik, men jeg tror nesten ikke jeg hadde klart å bli så sterk og trygg oppi alt det her uten hans støtte.. han blåste liv i meg igjen da jeg var helt visnet..

Et annet aspekt er mannens nevnte sinneproblemer. Han har i krangler fra start vist meg et voldsomt sinne. Han blir verbalt voldelig og har ved flere anledninger sparket, ristet eller kløpet meg, knust ting osv. Noe jeg heller aldri trodde jeg skulle finne meg i,men jeg er her enda.. Da alt snudde for oss og han ble ydmyk og redd for å miste meg klarte jeg endelig sette ned foten og kreve sinnemestringskurs. HAn godtok det og har erkjent at han har et problem og også prøvd å endre seg og unnskylde alt han har påført meg mtp hun andre og vært lei seg for alt dette. Han klarer å styre seg slik at han ikke blir fysisk mer, men han har fortsatt et vanskelig temperament, og jeg er utslitt av å gå på nåler for hans utbrudd for små og større ting.. ;(  

SOm du sier vil det kreve mye godhet og kjærlighet til hverandre å klare å fikse alt dette.. Problemet er at alle disse overtrampene fra ham føles som de har lagt seg oppå hverandre og skapt det stengselet mellom oss som du kjenner på. jeg føler bare avsky for hans temperament, kjenner jeg har svelget et tonn kameler for å bevare husfreden. Terapeuten sa til oss: sinne dreper kjærlighet, og det er sant.. Jeg skulle inderlig ønske at han kunne bli rolig og kjærlig, ta ordentlig hånd om følelsesutbruddene sine. DA ville jeg kanskje klare å komme ordentlig inntil ham igjen. og da ville jeg klare å slippe han andre, for nå har jeg nærmest stått med en fot utenfor.. Mannens humør ødelegger. han har alltid vært den sinte, men nå har jeg også blitt sint. Kjenner jeg har så mye raseri for alt han har gjort som har skadet oss to.. Begge føler nå på en avstand og vi snakker om det i blant, men nærmest ukentlig har han et eller annet surt og forferdelig urettferdig utbrudd som bare driver meg unna ham..

Vel- dette ble langt og mye, men det kjentes bra å sette ord på det. Kanskje er det nyttig for deg  å se "fasit" og. Jeg har ikke gitt opp enda, nå har jeg på en måte tålt alt, og angsten har iaf sluppet taket i meg.. Jeg er mye sterkere i meg selv, men jeg har enda mye vanskelige følelser rundt relasjonen å bearbeide før jeg åpner hjertet mitt helt opp til ham igjen. Tusen hjertelig for at du tok deg tid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (På 29.11.2022 den 0.46):

Vurderer avslutte tråden snart. Ser det kommer flere aktører på banen og jeg ønsker la andre slippe til og utvikle sine evner, slik jeg opplever at jeg gjør på denne måten. Kan selvsagt være flere aktører på banen  i dette forumet, men jeg opplever nok at det blir to veldig like tråder - selv om vi er vidt forskjellige i måten å jobbe på.

Bare til info, så det ikke kommer for brått på den dagen jeg ber en moderator stenge tråden. 

Det var alt for denne gang, ønsker dere alle alt godt :)

Hei Oppreist😊 Jeg syns denne tråden din er så utrolig fin, den fineste på hele KG-forumet. Du er, og har vært, til stor hjelp for mange❤️ Ja, det har kommet flere aktører på banen, men det er noe helt eget med din tråd og dine svar, det skal du bare vite. Du treffer veldig veldig godt, og du formidler det du ser på en nydelig måte, og totalt sett er dette helt unikt. Jeg måtte bare si det, i tilfelle du bestemmer deg for å avslutte tråden. Men jeg håper og krysser fingre for at du velger å fortsette🥰❤️🤞 
Tusen takk for all hjelp jeg har fått av deg❤️

Anonymkode: cc708...b19

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 11/7/2022 at 12:17 AM, Oppreist said:

Dere vil få solgt huset deres men det oppleves som om dere ikke får det dere har ønsket dere. Det handler om å bli slått ift økonomi. Men jeg ser et annet hus som ligger litt lenger frem. 

Vi fikk solgt huset og i går fikk vi det huset vi ønsket oss. Det var litt nære på å eventuelt miste i budgivning, men vi sto på og jeg fikk drømmehuset. 

Jeg vil ellers bare si at du er uvurderlig ❤️

Anonymkode: 916b2...59a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Oppreist 🌸😊

Jeg er i en jobb jeg absolutt ikke hører hjemme i. Jeg mistrives virkelig både med arbeidsoppgaver og fagfelt. Vil jeg få ny jobb i januar/februar? (Jeg har søkt én stilling som jeg tror jeg har veldig god sjans på). 

Dette er ikke drømmejobben, men vil den komme siden? (Innen tekst). 

Takker for svar! 🌟

Anonymkode: 0b880...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Oppreist 

Du leste meg for noen måneder tilbake hvor jeg nettopp hadde brutt med samboer og far til mitt barn. Eller mulig det var rett før, husker ikke eksakt. Du spurte også om det var en annen i bildet, da du kunne føle det. Det var det ikke på det tidspunktet for min del, men sannelig kom det en i bildet etter en liten stund. 

Vedkommende er en gammel flamme, fra mange år tilbake. Vi tok opp kontakten og møttes etterhvert også. Det var som å skru på alle gamle følelser fra den gangen vi først var sammen. Så intense følelser, så knyttet og følelsen av å ha funnet kanskje han jeg skal ende sammen med. Vi bare klikker skikkelig. Akkurat som første gang vi var sammen, så mye passion. Det var så uventet at det skulle skje nå, og jeg hadde glemt mye av det som kom tilbake på overflaten nå. 

Omstendighetene den første gangen gjorde at det ikke ble noe mer, jeg ble såret (et tema vi er ferdige med og har snakket om). Og denne gangen skjer det igjen, og jeg er skikkelig lei meg og frustrert. Hvordan kan noe så ekte og riktig være så lett for han å avfeie. Og grunnen denne gang er avstand siden vi bor på hver vår kant av landet nå, ingen er flyttbare (ikke på mange år for min del pga barn). Jeg er villig til å ha avstandsforhold, men ikke han. Det gjør meg så irritert og frustrert at han kan ta så "lett" på det. Han har gjensidige følelser for meg, men det er tydeligvis ikke nok.

Nå har han "fadet" meg ut og det er lite kontakt..og jeg savner han så innmari.

Oppå det hele er firmaet mitt på randen av konkurs, økonomien blir vanskelig fremover siden jeg nå er alene. Ting bare rakner...

Jeg er takknemlig hvis du får opp noe rundt meg og mitt ❤️

K34

Anonymkode: 4aeb5...719

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...