AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Nå har jeg sett utallige "Idiots at Railroad Crossings"-videoer, og hver eneste gang er det bilisten/syklisten/fotgjengerens feil. Jeg tror ikke det er mulig å bli påkjørt av tog på planoverganger uten at det er 100% din egen feil. Motbevis meg gjerne. Gi meg ett eneste eksempel hvor det ikke var bilisten/syklisten/fotgjengeren sin egen feil. Anonymkode: 832ce...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Her er et eksempel hvor det hevdes det var en ulykke pga. teknisk feil, men hvor sjåføren hadde 100% skyld i sin egen død. Han satt seg tilbake i bilen når toget var på vei mot bilen (!!!): "Alle gikk først ut av bilen. Like etterpå satte sjåføren seg tilbake inn i bilen. Han ville prøve å flytte den vekk fra togskinnene." Anonymkode: 832ce...9a6 3
Gjest Albbas Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 I den saken i Danmark hvor far og sønn fra Norge ble drept mener jo en av de overlevende at det ikke var noe signal om at toget var på vei. Vitneutsagn sier også at signalet ikke fungerte noen dagers tidligere. Men det har vært vanskelig å bevise, og kommisjonen som så på det kom frem til at signalet fungerte som det skulle, men sikten var kanskje ikke optimal. Men all teknologi kan feile.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Tja, signal eller ei, er ikke man pålagt å sjekke? Ja, folk kan gjøre feil, men å bli påkjørt i planovergang er en grov feil. Anonymkode: 4df10...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tja, signal eller ei, er ikke man pålagt å sjekke? Ja, folk kan gjøre feil, men å bli påkjørt i planovergang er en grov feil. Anonymkode: 4df10...e0c I vegtrafikkloven er man pålagt å sjekke selv uansett hva lyssignal måtte si. Anonymkode: cddc5...44d
hvaskaljeghete? Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Noen overganger har jo hverken lys eller bom. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 https://www.dagbladet.no/nyheter/vart-regelverk-drepte-ivar/65573299 Du har ikke sjans til å se ett tog som kjører 100kmt på denne overgangen, før det er for sent. Anonymkode: 91e41...59f 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 I Sverige er det flere Togoverganger uten bom. Sykt skummelt. Anonymkode: 2d4ef...160 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I Sverige er det flere Togoverganger uten bom. Sykt skummelt. Anonymkode: 2d4ef...160 Det er det i Norge også. Anonymkode: efc88...644 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #10 Skrevet 19. september 2022 Ved en overgang nær meg, med bom og lys, var det i lang tid mange klager på at bommer/lydsignal ikke fungerte som det skulle. Så ja, ved en teknisk feil trenger det ikke være sjåførens feil. Man skal jo alltid se etter tog, men realiteten er at ved slike overganger, i alle fall de med bom/lys, er det ofte ikke sikt til å se toget i tide. Og man stoler jo som regel på bommen. Jeg stopper før overganger uten bom for å se etter tog, men jeg har aldri sett noen gjøre det samme ved overganger med bom. Det ville ofte ført til trafikk-kaos, dessuten, siden de gjerne er på mer trafikkerte veier. Anonymkode: efc88...644
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #11 Skrevet 19. september 2022 Noen usikrede (uten bom) planoverganger har også så dårlig sikt at man må krypkjøre helt frem til sporet for å kunne se om det kommer noe tog. Det er bilistens feil om det blir kollisjon, men det er lett å komme en halvmeter for langt frem. Dritskummelt. Anonymkode: b6f79...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 Så nettopp en video der en kvinne ble satt i baksetet på en politibil som hadde parkert på togskinnene. Toget kjørte på henne. Ikke hennes feil i det hele tatt. Politifolkene var trygge og ute av bilen og det var deres feil. Anonymkode: 59ad5...718 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 14.04): Så nettopp en video der en kvinne ble satt i baksetet på en politibil som hadde parkert på togskinnene. Toget kjørte på henne. Ikke hennes feil i det hele tatt. Politifolkene var trygge og ute av bilen og det var deres feil. Anonymkode: 59ad5...718 Så den videoen selv, og disse politifolkene burde jo virkelig miste jobben på flekken. En sånn ekstrem feil skal bare ikke gjøres. Alle vet jo at man ikke parkerer på togskinnene. Anonymkode: 91e41...59f 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #14 Skrevet 29. september 2022 ...men så har jo vi også sett gang på gang på gang at amerikanske politifolk i snitt har en IQ på høyde med tre dager gammel loff. Anonymkode: 4df10...e0c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå