Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever nesten at det ikke er det. Min drøm er å jobbe som lærerassistent/pedagogisk assistent kanskje 2 dager i uken, og ellers 2 dager på sykehjem, som pleier. Jeg skriver enkel fordi det ikke kreves utdannelse. Men da får jeg gjort begge deler som jeg trives med. Men føler at dette er en liten drøm som ikke er lov. Det må liksom være enten eller, og høy utdannelse. Synes det er frustrerende.

Anonymkode: 2da4c...f91

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er lov. Det som betyr noe, er at man er lykkelig  :)

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det flere mennesker må/bør lære seg er å ikke spørre andre fremmede/samfunnet om lov til å leve livet slik en selv ønsker å leve det. Selvsagt er det lov og selvsagt vil andre mennesker mene mye rart om valget ditt som andre mennesker gjør med alle valg alle andre tar, og så må du selv spørre deg om hvor mye deres tanker og meninger skal påvirke ditt liv og din hverdag/ønsker/gleder/lykke. Det er tross alt ditt liv og ikke deres.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvfølgelig er det lov. Alle som kan brukes som arbeidskraft er viktige.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg skulle ønske jeg hadde en enkel jobb (periodevis)

Anonymkode: a02fc...532

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg opplever nesten at det ikke er det. Min drøm er å jobbe som lærerassistent/pedagogisk assistent kanskje 2 dager i uken, og ellers 2 dager på sykehjem, som pleier. Jeg skriver enkel fordi det ikke kreves utdannelse. Men da får jeg gjort begge deler som jeg trives med. Men føler at dette er en liten drøm som ikke er lov. Det må liksom være enten eller, og høy utdannelse. Synes det er frustrerende.

Det er både bra og lov å være fornøyd med noe enkelt. Hvordan kvalitet skulle det vært på disse yrkene om ingen var fornøyd og kun tråkket rundt i påvente av noe bedre? Det å være fornøyd og å ha en forutsigbar og givende hverdag er en stor verdi mange har glemt.

Skrevet

Takk❤️

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig er det ok. Jeg vurderer å bli helsesekretær 😊

Anonymkode: 19193...77d

• Liker 1
Skrevet

Så klart det er ok, de trengs de også :) alle kan ikke passe i alle yrker, da hadde det gått galt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i butikk og elsker jobben min. Når jeg leser nedsettende kommentarer på KG om oss butikkansatte så blir jeg lei meg. 

• Liker 7
  • Hjerte 6
Skrevet

Det er helt ok, utfordringen er bare at du vil slite med å skaffe deg fast jobb uten utdanning. Både innen skole og helsevesenet foretrekker de faglærte, og dersom du ikke har utdannelse så vil du ofte kun få jobb som tilkallingsvikar eller midlertidige stillinger. Da får du ikke boliglån og drømmen ble plutselig ikke så drømmeaktig likevel. 

Anonymkode: 81813...28f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Svaret er ja. Det er noe eget livskvalitet og privilegie å velge yrke og arbeidsbelastning som passer inn i egne ønsker og behov. 
Det er luksus å tjene så mye at man kan pensjonere seg tidlig, men det har en kost som ikke egentlig forrenter seg.

Skrevet

Ja, det er helt lov. Flott at du følger egne drømmer og ikke lar deg diktere av hva andre mener er riktig. Å leve ut sin drøm, uansett hva den er, må jo være helt fantastisk ❤️ Så heldig du er som har drømmen din uten mange års barriere i form av utdannelse forran deg!!

Anonymkode: 66a21...9ed

• Liker 3
Skrevet

Så klart det er lov 😊

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Det er du og bare du som bestemmer over ditt eget liv. 
Jeg har selv valgt å være vikar og gå på løse vakter i mange år mens barna er små. Aldri slitt med å fylle opp, men ulempen er rettigheter ved sykdom. Nå er barna mine blitt såpass store at jeg ønsker meg en fast stilling, men ikke innenfor helsevesen da jeg ønsker mer fleksibilitet mtp på arbeidstider og arbeidssted.

Gjør det som gjør deg lykkelig og ikke bry deg om hva andre måtte mene.

Anonymkode: 55272...d0d

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke bare lov men det er også det beste , syns jeg. For meg personlig er det private nok og da har jeg det best uten å måtte bruke hodet for mye på jobb. 

Anonymkode: 9f05c...8e0

• Liker 2
Skrevet

Det er absolutt lov! Bra ikke alle har behov for å bli noe «stort» «høystatus» eller «spesielt»

• Liker 3
Skrevet

Det er absolutt lov. Samtidig bør man være klar over de langsiktige konsekvensene slik at man ikke ender opp bitter på de rundt som får bedre råd med tiden.

Anonymkode: e5ffd...60a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er helt ok, utfordringen er bare at du vil slite med å skaffe deg fast jobb uten utdanning. Både innen skole og helsevesenet foretrekker de faglærte, og dersom du ikke har utdannelse så vil du ofte kun få jobb som tilkallingsvikar eller midlertidige stillinger. Da får du ikke boliglån og drømmen ble plutselig ikke så drømmeaktig likevel. 

Anonymkode: 81813...28f

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er absolutt lov. Samtidig bør man være klar over de langsiktige konsekvensene slik at man ikke ender opp bitter på de rundt som får bedre råd med tiden.

Anonymkode: e5ffd...60a

Dette er jeg jo klar over. Jeg føler det er slike kommentarer som trekker meg ned:

«Jeg vil ikke få boliglån og da blir det ingen drøm likevel.»

«Jeg vil ende opp bitter på de som har mer penger enn meg.»

Typisk at man skal få sånne kommentarer, for da føler jeg jo ikke at jeg har lov til det likevel. At jeg egentlig burde ta høyere utdannelse og finne meg en annen jobb.

• Hjerte 1
Skrevet
MarianneE skrev (13 timer siden):

Jeg jobber i butikk og elsker jobben min. Når jeg leser nedsettende kommentarer på KG om oss butikkansatte så blir jeg lei meg. 

Skjønner jeg godt. Har jobbet i mange år i blomsterbutikk og har trivdes så mye i den jobben.. At folk ser ned på oss skjønner jeg virkelig ikke.. 

Anonymkode: 01326...75a

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...