Gå til innhold

Skal jeg ta fra han drømmen om egne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen kvinne med 4 barn og ønsker ikke flere barn. Men nå har jeg altså truffet en yngre mann som ikke har barn og som har ønsket seg egne barn lenge. Enn så lenge dater vi bare og jeg har flere ganger sakt at han må finne en yngre (han er 8 år yngre enn meg) som han kan få barn med. Men han sier at han bare vil ha meg og at noen ganger får en ikke alt en ønsker seg i livet. At ønsket om å leve med meg er høyere enn ønsket om barn. Han sier også at han ønsker å ta farsrollen i mine barns liv (stefarsrollen). 

Det jeg bekymrer meg over er at jeg tar fra han muligheten til å få egne barn og den unike opplevelsen å være med på et svangerskap, fødsel og spedbarnstiden. Tenker og på at han vil ombestemme seg etter noen år når ønsket om barn øker enda mer. Da blir jeg jo forlatt og såret.

Hva ville du gjort?

Anonymkode: f8ed5...d87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sannsynligvis tatt sjansen. Menn er som oftest ganske rett fram så hvis han sier det så er det stor sjanse for at han mener det. Et hvert forhold kan tross alt havarere enten det er barn med i bildet eller ei. 

Skrevet

Hvis hans barneønske er så voldsomt får han det sikkert til på et eller annet tidspunkt.

Husk at menn kan bli fedre til de er sytti.

Anonymkode: 4a5a8...fbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men han sier at han bare vil ha meg og at noen ganger får en ikke alt en ønsker seg i livet. At ønsket om å leve med meg er høyere enn ønsket om barn. Han sier også at han ønsker å ta farsrollen i mine barns liv (stefarsrollen). 

Da er det jo greit da, hvorfor fortsetter du å tenke på det, respekterer du ikke hva han sier?

Anonymkode: 217d0...be4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis hans barneønske er så voldsomt får han det sikkert til på et eller annet tidspunkt.

Det er vel ikke noen som får barn som 70-åring som tenker på barnets beste? Å sette barn til verden når man er 70 år er galskap og barnemishandling. 

Anonymkode: 78f62...912

• Liker 1
Skrevet

Ikke du som tar fra han hans drøm, det gjør han isåfall selv. Men jeg tror at hvis du vil holde på han, så må du få et barn med han

Anonymkode: 59c52...dc2

Skrevet

Jeg hadde faktisk sluttet å date han. Jeg ville aldri ha tatt fra hans mulighet til å få egne barn. 

Anonymkode: a5663...150

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke noen som får barn som 70-åring som tenker på barnets beste? Å sette barn til verden når man er 70 år er galskap og barnemishandling. 

Anonymkode: 78f62...912

Si det til Arne Tellefsen 

Skrevet

Han har tatovert navna til onkelbarna sine på seg. Bruker masse tid sammen med de, har bilder av de i leiligheten sin og har nydelige bilder av seg selv sammen med de fra de var nyfødt på Facebook.

Veldig herlig å se hvor mye kjærlighet han har til de barna og veldig sjarmerende når han i starten fortalte hvor mye han ønsket egne barn. Men jeg vil absolutt ikke ha flere og selv om han kan få barm til han er 70 år, så lurer jeg på hvor smart det er for meg og Line barn å ta han inn i livet vårt. Ønsker jo ikke å gå inn i noe som er midlertidig. Ønsker heller ikke å frarøve han den opplevelsen.

Men herregud hvor fantastisk han er og han har mange flotte kvaliteter jeg har sett etter. Vi har det utrolig godt sammen.

ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si det til Arne Tellefsen 

Arve Tellefsen mener du ?

Anonymkode: 52d5c...520

Skrevet

Han har tatovert navna til onkelbarna sine på seg. Bruker masse tid sammen med de, har bilder av de i leiligheten sin og har nydelige bilder av seg selv sammen med de fra de var nyfødt på Facebook.

Veldig herlig å se hvor mye kjærlighet han har til de barna og veldig sjarmerende når han i starten fortalte hvor mye han ønsket egne barn. Men jeg vil absolutt ikke ha flere og selv om han kan få barm til han er 70 år, så lurer jeg på hvor smart det er for meg og Line barn å ta han inn i livet vårt. Ønsker jo ikke å gå inn i noe som er midlertidig. Ønsker heller ikke å frarøve han den opplevelsen.

Men herregud hvor fantastisk han er og han har mange flotte kvaliteter jeg har sett etter. Vi har det utrolig godt sammen.

ts.

Jeg ville nok vært redd for at han på et eller annet tidspunkt angrer på at han ikke fikk egne barn. Og at det ville vært min feil.

Jeg vet ikke om jeg ville klart å leve med det.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Arve Tellefsen mener du ?

Ja huff, du skjønte sikkert ikke hvem det var lol

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke du som tar fra han hans drøm, det gjør han isåfall selv. Men jeg tror at hvis du vil holde på han, så må du få et barn med han

Anonymkode: 59c52...dc2

Jeg er 43 år og burde ikke få flere barn på grunn av alderen min. Han er 35 år… Så jeg kan ikke få et barn med han.

ts.

Skrevet

Hvor gamle er dine barn, og hvor mye er barna hos faren sin.

For har du små barn, og far til barna omtrent ikke er tilstede. Så kan han jo da bli som en far til dine barn. Er jo noe annet hvis du har tenåringer, og far er en stor del av livet deres.

Anonymkode: d5e13...677

Skrevet

kan du sende han hit ? jeg er 38 og leter etter en som vil ha barn. møter ingen som er positive til det...

Anonymkode: 58753...e59

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

kan du sende han hit ? jeg er 38 og leter etter en som vil ha barn. møter ingen som er positive til det...

Anonymkode: 58753...e59

Fant han på appen møteplassen. Der står det på profilene om de ønsker barn eller ikke :)

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gamle er dine barn, og hvor mye er barna hos faren sin.

For har du små barn, og far til barna omtrent ikke er tilstede. Så kan han jo da bli som en far til dine barn. Er jo noe annet hvis du har tenåringer, og far er en stor del av livet deres.

Anonymkode: d5e13...677

De er 3 år, 6 år, 9 år og 12 år. De er hos meg annen hver uke og han har ikke truffet de enda.

ts.

Skrevet

Så lenge du har vært 100% ærlig med han og dere har snakket om dette på en skikkelig måte, så må han få ta det valget selv. Du tar ikke fra han noen drømmer da.

Om han er en fantastisk mann og dere har det flott sammen så er jo det helt supert. Han kan bestemme selv, du skal ikke tenke at det er du som tar fra han drømmen om å bli far.

Anonymkode: 52dfd...07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...