Gå til innhold

plutselig vondt i arm, som blåmerke - må jeg kontakte lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp, er jeg bare verdens største hypokonder, eller bør jeg sjekke?

jeg satt i bilen og kjente plutselig at overarmen var veldig øm, som om jeg hadde fått et stort blåmerke. Men det er ikke noe merke. Det er en halv time siden, og nå er det ikke så ømt lenger. Litt ømt, litt varmt, men jeg har jo sittet og trykket og kjent på det. Var litt kvalm i går. Livredd for blodpropp. Men da ville det vel ikke gått over? eller kan det flytte seg?

Har høy BMI, men normalt blodtrykk, og vet jeg er hypokonder, så derfor nøler jeg med å kontakte lege.

Anonymkode: 45e78...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forhør deg med legevakten.

Skrevet

Glem det

Anonymkode: ee313...2f6

Skrevet

Herregud 

Anonymkode: 6d887...9d2

Skrevet

Ring legevakten.

Skrevet

Slik opplever jeg innimellom på fingrene. Det er blodkar som sprekker, av en eller annen grunn. Først klør det, så blir det vondt, og så får jeg blåmerke. Blodpropp arter seg ikke som blåmerker.

Anonymkode: 0cf45...e1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slik opplever jeg innimellom på fingrene. Det er blodkar som sprekker, av en eller annen grunn. Først klør det, så blir det vondt, og så får jeg blåmerke. Blodpropp arter seg ikke som blåmerker.

GLEM DET, JEG MISFORSTOD HVA DU SKREV! IKKE HØR PÅ MEG!

Skrevet

Det er nok en form for nevrologisk smerte. Sånn kan komme og gå litt hos de fleste av og til. Stort sett forbigående. Mange fikk det etter vaksine. Da gjerne flere måneder etter stikket. Jeg fikk øm arm av og på ett år etter en influensavaksine ett år.

Om det varer mer enn 1-2 døgn og smerten ligger på over 6-7 i smerteskalaen, er det sikkert ikke dumt å høre med legevakt. Men blodpropp i armen er svært sjeldent.

Anonymkode: 7ac72...a22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...