AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Var hos en venninne og vi var ute og gikk i sprutregn, og når vi kom tilbake måtte jeg låne klær av henne. Hun sa jeg kunne finne frem en hettegenser i skapet, og en joggebukse. Jeg bommet på skapet og det tok lit tid før jeg skjønte at jeg lette gjennom mannens hettegensere. Men da jeg skjønte det og fant riktig skap slo det meg at de to ikke bruker de samme merkene. Mens han nesten bare hadde Adidas, hadde hun nesten bare Puma og Nike. Jeg har en kompis som også bruker mye Adidas, en annen går i mye Champion og Fila. Ei venninne igjen har mest Adidas. Snakker om fritidsklær/ daffe hjemme klær. Ingen av oss går i arbeidstøy hjemme. Eller er redde for å vise oss i en joggebukse. På jobb bruker vi alle klær uten synlige logoer. Selv har jeg fra mange merker, jeg pleier å kjøpe etter farge og har alle merkene over, og flere. Har spesielt hang til rødt og gult. Eneste jeg nesten alltid kjøper det samme fra er joggesko. Har bare Adidas. Er du veldig merkebevisst, eller mange ulike? Jeg vet ikke om mine venners skjorter har ulike merker da ingen går med Polo eller andre med logo på. Anonymkode: c595c...6e2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Noen merker går igjen i klesskapet mitt, Weekend Max Mara og Ralph Lauren, for eksempel, men det har ingenting med "merkebevissthet" å gjøre, kun at de lager en del klær som passer med min stil (og veldig mye jeg synes er helt på trynet også!). Anonymkode: 2d3a1...88c 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Og jeg bruker for øvrig aldri klær med synlig logo, så det er ingen som kan se hva som er "mine" merker dersom de ikke kjenner igjen plaggene. Anonymkode: 2d3a1...88c 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Ingen av klærne mine er merkeklær. Null logo, og null tekst. Kjøper det som ser fint ut og ikke koster mer enn det de er verdt. Synes å kjøpe spesifikke merkeklær er tull. Med elektronikk er jeg mer bevisst på hvem jeg kjøper fra, men klær kunne jeg ikke brydd meg mindre om Anonymkode: f42b4...b64
CrazyCatLady2500 Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Sko er jeg litt merkebevisst på fordi jeg har artrose og en revmatisk sykdom, så sverger til Skechers på sommeren, Rohde tøfler innendørs og det varmeste jeg finner på vinteren. På fjellsko styrer jeg unna det som ikke passer meg, som f eks Alfa. Klær…. Nope. Har alt fra Sparkjøp til Braccialini. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 På en måte. Man finner knapt annet enn Lee bukser i skapet mitt for de har en fasong som passer til meg. Og T-skjorter kommer nesten utelukkende fa Cubus for jeg liker både pris og modell. Så ja, jeg har for så vidt merkepreferanser men det er ut fra hva som er praktisk for meg og ikke slik at det nødvendigvis må være "fine" eller dyre merker. Anonymkode: 1822c...eff
Embla Othea Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Er noen merker som går om igjen. Særlig Cubus, Gina Tricot og H&M. Trenger ikke nødvendigvis å være dyre merker, klarer meg helt fint uten klær med synlig logo.
JegMotStrømmen Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 Kjøper klær jeg liker, til priser jeg liker. Mye brukt faktisk. Ser aldri på merket når jeg kjøper, men kjøper aldri klær med logo eller bokstaver på.
chouette Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 Det er mest tilfeldig, men noen merker går igjen i basisgarderoben som Selected Femme, Gant, Minimum og Part Two. Rett og slett fordi de har snitt som kler meg, holder god kvalitet, er ikke kjempedyre, samt at butikkene i mitt nærområde forhandler disse merkene, og er på gode på salg og kundefordeler. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 Driter i merker. Kjøper det jeg syns er fint/praktisk. Anonymkode: b03b2...8be 1
Anciol Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 Bukser og topper på Zizzi , undertøy på Kapphal xlnt, turbukse og skibukser på Ellos. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 Jeg liker godt klær fra Max Mara, ZARA& treningsklær fra Nike Anonymkode: 38da5...b2a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 Litt som går igjen ja. Arket, cos, samsøe, part two. Men ingenting med synlig merkenavn, jeg liker ikke å være reklameplakat. Jeg er ikke trofast til merker, men kjøper gjerne bedre kvalitet og jeg støtter ikke fast fashion, så holder meg unna de verste (Zara, H&M osv). Handler kun når jeg faktisk trenger noe, og bruker plaggene til de ikke kan brukes lengre. Anonymkode: 11e7d...ed4 1
Bacteria Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 Har det til en viss grad. Av bukser foretrekker jeg Lois. Ellers går det endel i slikt som part two, Soyaconcept mm. Liker kvalitetsklær og heller kjøpe færre plagg. Men ser jeg noe fint tenker jeg ikke på merke. Har klær fra både cellbes og Ivy and Oak, Desigual…
Rogadame Skrevet 17. september 2022 #15 Skrevet 17. september 2022 Yttertøy og sko er jeg kvalitetsbevisst på. ( bergans/HH/ pen ullkåpe) og gode sko. Helst ekte skinn , da fake leather sprekker opp etter en halv sesong. Har ikke mange vesker , men de jeg har er ekte skinn/ canvas. Klær er både og.. Har en del dyre kjoler fra bytimo/ samsøe ..Men hverdagsklær er det ikke så nøye med. Går mer etter snittet enn merkelappen.
Snabeltann Skrevet 17. september 2022 #16 Skrevet 17. september 2022 Vanlig klær har jeg alt mulig slags merker, men på treningsklær bruker jeg stortsett bare craft og hoka
flusa Skrevet 17. september 2022 #17 Skrevet 17. september 2022 Har ikke noe særlig merkeklær. Kjøper mye fra bok bok,cubus,h&m osv..har noen nike og adidas tights,som jeg har ARVET.
Ullvott Skrevet 17. september 2022 #18 Skrevet 17. september 2022 Ingen spesielle preferanser på merker når det gjelder hverdagsklær eller penklær. Farger, derimot: der har jeg tydelige favoritter. Når det gjelder sko, treningstøy og friluftsklær er det enkelte merker jeg foretrekker og andre jeg bevisst unngår pga passform eller kvalitet. I alle tilfeller forsøker jeg å velge god nok kvalitet til akseptable priser; det er en viss sammenheng men den er ikke entydig og konsekvent. Jeg har billig og bra, jeg har dyrt og dårlig, men også det motsatte.
-Missi- Skrevet 17. september 2022 #19 Skrevet 17. september 2022 Jeg har vell noen favoritter og det handler mye om at det er klær som passer til mitt arbeid og min fritid og klær jeg liker designet til og kvaliteten på. Jeg er veldig glad i Bara, Nøstebarn og Hoppin. I den rekkefølgen. Størstedelen av min garderobe består av klær fra de 3 merkene. Akkurat nå har Jeg på meg ulltøfler fra nøstebarn og de er helt fantastiske på❤😄
Gjest Athena Catalina Skrevet 17. september 2022 #20 Skrevet 17. september 2022 Klær handler jeg i tilfeldige butikker. Sko er jeg mer nøye på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå