Gå til innhold

Sortering på avfall stasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan foregår det få avfalls stasjoner? Går de igjennom søplet mitt dersom jeg sorterer det selv?

Papir, søppel, og elektronikk, plast. 

Veit at det skal være i gjennomsiktige plast sekker, men må alt ligge løst eller kan jeg ha små poser inne i den klare sekken? 

Kan jeg kaste hele møbler, eller må de demonteres? 

Anonymkode: 38bc1...223

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan foregår det få avfalls stasjoner? Går de igjennom søplet mitt dersom jeg sorterer det selv?

Papir, søppel, og elektronikk, plast. 

Veit at det skal være i gjennomsiktige plast sekker, men må alt ligge løst eller kan jeg ha små poser inne i den klare sekken? 

Kan jeg kaste hele møbler, eller må de demonteres? 

Det kommer an på avfallsstasjonen, det finnes mange ulike løsninger.

Der vi går kommer vi til inngangen med bilen full av greier. En ansatt sjekker hva jeg har med med og beregner pris (derfor klare sekker så man kan se hva du har med).  Så kjører man inn og  kaster tingene i store konteinere. Det står ansatte dersom hjelper til å finne ut hvor ting skal kastes. Det  er store konteinere så kan fint kaste et helt møbel uten å demontere. 

Anonymkode: 076f4...c84

Skrevet

Det er nok ulik praksis rundtomkring. Men her er de veldig hjelpsomme og ser veldig igjennom fingrene på både mengde og hvor godt ting er sortert.

Og lurer du på noe her så spør du. Veldig greit :)

Skrevet

Nei du kan ikke ha bosset i andre poser inni den blanke søppelsekken. Hele poenget er jo at de skal kunne se hva du har 

Skrevet
Snedig skrev (19 timer siden):

Nei du kan ikke ha bosset i andre poser inni den blanke søppelsekken. Hele poenget er jo at de skal kunne se hva du har 

Har du fått problemer på stasjonen eller jobber der? Eller er dette noe du har hørt og forteller som fakta?

Skrevet

Er et helt dødsbo (nesten) så mye å kaste.

TS

Skrevet

Her jeg bor veier de bare bilen når vi kjører inn. Så kommer de ut og spør ca hva vi har med, de er mest opptatt at ikke noe farlig er med. Så kjører jeg ned til alle kontainerene og laster tre i trelast og plank, metall i metall, batterier til batterier, osv osv. Så en tur innom gjenbruksboden for å plukke med ting, så hjem. Har aldri betalt noe. 

Anonymkode: 7f60e...d36

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er et helt dødsbo (nesten) så mye å kaste.

TS

Da ville jeg vurdert å bestille container til huset, for en god del av det. Da slipper du å sortere.

Anonymkode: e4f85...e6f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da ville jeg vurdert å bestille container til huset, for en god del av det. Da slipper du å sortere.

Anonymkode: e4f85...e6f

Prøvd søppeltaxi? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...