Gå til innhold

Hvor mye er barna deres på 11-12 år med venner etter skolen og i helger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva finner de på da?

Anonymkode: 2be69...309

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig med 2-5 ganger i uka.

Skrevet

Hvis mulig hver dag etter skolen og frem til innetid og gjerne overnatting i helgene. Jeg sier nei noen dager da hun trenger å komme hjem alene etter skolen alene. De gjør lekser, spiser, spiller, ser på mobil, leker med diverse på rommet, trampoline, fotball, sykler, henger ute, møter flere.. ja, alt mulig tror jeg 

hun blir 11 i høst

Anonymkode: a0eba...5af

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis mulig hver dag etter skolen og frem til innetid og gjerne overnatting i helgene. Jeg sier nei noen dager da hun trenger å komme hjem alene etter skolen alene. De gjør lekser, spiser, spiller, ser på mobil, leker med diverse på rommet, trampoline, fotball, sykler, henger ute, møter flere.. ja, alt mulig tror jeg 

hun blir 11 i høst

Og med hvis mulig så mente jeg hvis hun kan velge selv😅

Skrevet

Hver dag og frem til leggetid. I helger er det overnattinger. Drar vi noen steder har vi alltid med et ekstra barn.

Anonymkode: a1999...71a

• Liker 2
Skrevet

Sjeldent. Av og til overnatting eller drar på kino/svømmehall med venner en helg innimellom. Hverdager er det aktiviteter og ellers trives han med alenetid etter skolen. Gutt 12.5 år

Anonymkode: b2f81...b0b

• Liker 1
Skrevet

Jenta: mye med en nabojente som er yngre, flere dager i uken. Svært sjelden avtaler med noen fra trinnet, men har det heldigvis fint på skolen.

Gutten: en til tre dager i uken, ellers blir det mye spilling, han er ofte online med venner. 

Begge hadde mye overnatting da de var yngre, men sjelden nå.

Anonymkode: 9a4bb...1fb

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Gutt 9 år her. De møtes på fotballtrening 2-3 ganger i uken. Ellers er de sammen så ofte de kan. Bor på et stort boligfelt, og flere i klassen bor her. Så de sykler rundt til hverandre i ukedager og i helger. 

Skrevet

Min er bare 9 da, men henger gjerne med venner 4 dager i uka, fra skolen er slutt og frem til trening på ettermiddagene. Så spiser de middag sammen før treningen. To av de beste vennene er dog 11, de to andre er også 9. 

Skateboard, rulleskøyter, sykle, sparkesykkel, trampoline, går tur med hunden, leke med dyrene, ri eller stelle/kose med ponnien, tegne, spille sjakk, andre brettspill, lage musikk med gitarer, ukulele, keyboard, trommer og sang, danse, lage teite danser, av og til se på musikkvideoer på youtube, spille litt nintendo…

I helgene gjør de samme tingene, eller drar på klatresenteret, i svømmehallen, på stranden, fjelltur eller tur i skogen, kino, teater eller lignende, sammen med en av foreldrene til et av barna.

Er stort sett to og to sammen, ikke alle barna sammen som en vennegjeng. Med flere enn to har det lett for å bli konflikter 😕

Anonymkode: 54937...ff9

Skrevet

Nå er min gutt 13 år og er mye med venner. De er mest på fotballbanen 

Anonymkode: 01f8c...aec

Skrevet

Jenta mi på 12 er aldri med noen hjem, ingen kommer på besøk. Sitter på rommet sitt alene hver dag etter skolen. En sjelden gang (et par-tre ganger i året) blir hun med når flere i klassen skal på kino el.l. Da gråter mammahjertet i smug av glede.

Hun er ikke flink til sosiale situasjoner, og trives best alene. Det mistenkes at hun har Aspergers, er under utredning.

Anonymkode: e3960...3be

• Hjerte 6
Skrevet

Tolvåringen er på trening og kamp fire dager i uka, er ekstremt sjelden med venner utenom. Han er glad og lykkelig og har venner på skolen, men liker seg best hjemme, liker å være med dyrene og lillebror, spille PlayStation og sånt.

Tiåringen er på kunst med kulturskolen en lang ettermiddag i uka, og på «klubb» i menigheten en gang i uka, ellers er han med noen kanskje en gang i uka. Han liker også best å være hjemme, spiller to instrumenter han bruker mye tid på, og leser mye. Han har overnattingsbesøk en gang i måneden i snitt, når en kompis utenbysfra er på besøk.

Anonymkode: 48467...53e

• Hjerte 1
Skrevet

12 åringen her er på 4 treninger i uka. Er stort sett da han er sammen med vennene sine. På fredagen er det også ungdoms-klubb som han er på. I helgene er det gjerne kamper..

Anonymkode: 40fd8...af8

Skrevet

Jente 11 år. Det begynner å løsne litt nå etter mye alene tid. Vil vel si at gjennomsnittet et sted mellom 2-5 ganger i uka. Trener 2 ettermiddager i uka. 

Gutt 9 år. Veldig sosial med stort nettverk av andre sosiale gutter. Det et sjeldent en dag hvor han ikke er med noen før trening. Trener mye også, 4 ganger i uka + kamp. 

Anonymkode: 06c09...26e

Skrevet

Har en på 12 som jeg knapt ser for tiden. 4-5 treninger i uka og er med venner før og etter trening. Mye overnatting i helgene ( heldigvis som oftest hjemme hos oss)  

Veldig glad for at han så mange venner å henge med, men litt trist også, føler nesten at jeg har "mistet" han litt...😊 Vi har alltid åpent hus (leilighet i vårt tilfelle) så de er veldig mye hos oss heldigvis. 

Anonymkode: 7fbdc...519

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 12.03):

Og hva finner de på da?

Anonymkode: 2be69...309

hver dag stort sett

Anonymkode: 7623f...39e

Skrevet

Type 4-5 ganger i uken, hun trener 3 ganger i uken og kamp på helg. Så der har vi allerede fire dager i uken hvor hun er sammen med venner osv. Ellers er hun med en venn hjem eller tar noen med hjem en dag i uken, evt overnatting på helg av og til. 

Anonymkode: 5cf9c...b00

Skrevet

Har ei på 12. Hun er på trening/kamper og korpsøving, til sammen 4-5 ganger i uka. Treffer venner kanskje 2-3 ganger utenom det. Sjelden overnattinger, var mer før. Hun sier selv at hun trenger å være bare hjemme og slappe av i helgene, synes det er fint at hun regulerer det selv.

Anonymkode: 3cbe3...6ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 18.36):

Jenta mi på 12 er aldri med noen hjem, ingen kommer på besøk. Sitter på rommet sitt alene hver dag etter skolen. En sjelden gang (et par-tre ganger i året) blir hun med når flere i klassen skal på kino el.l. Da gråter mammahjertet i smug av glede.

Hun er ikke flink til sosiale situasjoner, og trives best alene. Det mistenkes at hun har Aspergers, er under utredning.

Anonymkode: e3960...3be

Akkurat der er min datter på 12 også. Veldig veldig ensom men det er kanskje slik hun vil ha det, ikke spurt om eller på besøk på 2-3 år

Anonymkode: cccc3...40c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...