AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Er den i hodebunnen og hvorfor er det en hvit ring rundt? Anonymkode: 0bb3b...537
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Hadde bestilt legetime på mandag Anonymkode: 0bb3b...537 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Ser veldig rødt og betent ut nesten. Jeg ville nok vurdert en tur til legen. Anonymkode: 78303...4a7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Jeg tenker først og fremst ikke det, men du bør jo sjekke den 😊 Ingen av de som her er nok leger heller. Anonymkode: 31c18...c1d
Million Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 (endret) Få den fjernet for sikkerhets skyld. Jeg har litt erfaring med det der. På ryggen har jeg lenge hatt en utstående, lysebrun føflekk. Den klødde. Hver dag var jeg bakpå med hånden og klødde på den. Så jeg bestemte meg til slutt for å få den kløende greia tatt vekk. Det gjorde jeg i begynnelsen av forrige uke. Standard prosedyre er å sende inn fjernede føflekker til analyse. Så plutselig, uken etter, altså denne uken her, får jeg en telefon fra legen.... jeg visste med en gang at det var noe galt. Legen kunne informere meg om at føflekken jeg fjernet fordi den klødde og var utstående, var ondartet. Altså hudkreft! Nå må jeg inn på sykehus og fjerne mer hud rundt der den satt, sånn at de er sikre på å få med seg alt av ondartede celler. Prognosene er gode da, for dette er en krefttype som ikke sprer seg, eller i hvert fall veldig, veldig sjelden gjør det. Jeg ante virkelig ikke at den føflekken jeg fjernet fordi den klødde, skulle vise seg å være kreft. Så mitt råd er; ER DET NOE SOM HELST RART med en føflekk, samme hva det er, så gå og få den fjernet hos legen! Endret 17. september 2022 av Million 3 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Ligner ikke malignt melanom, den farligere varianten. Fargenyansen kan tyde på en mildere form. Selvsagt oppsøker du fastlegen din.. Anonymkode: d08a1...e94 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er den i hodebunnen og hvorfor er det en hvit ring rundt? Anonymkode: 0bb3b...537 Er på ryggen, vet ikke med hvit ring. Men sikkert en pigmentflekk Anonymkode: b1e02...321
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 https://www.oslohudlegesenter.no/halo-nevus.html Jeg er ingen lege, men har hatt dette selv for flere år siden. I mitt tilfelle gikk det over av seg selv når kroppen hadde fjernet føflekken. Litt spennende å følge med på at at føflekken blir mindre og mindre. Jeg gikk til lege først, anbefaler deg å gjøre det samme, for sikkerhets skyld. Anonymkode: ef39b...282
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 Det er bra at den er symmetrisk. Synes ikke den ser så rar ut, men sjekk denom den er ny du. Mye bedre uansett å oppdage fort hvis det skulle være noe. Anonymkode: 92ac3...28f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå