AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Jeg har alltid hatt et enormt sug etter sukker, spesielt i form av sjokolade😅 Dette har ført til at jeg alltid har sprukket når jeg har prøvd å leve litt sunnere/gå ned i vekt. Nå de siste ukene har jeg fokusert på proteiner, og jeg har begynt å trene litt. Prøver dog ikke aktivt å gå ned i vekt, fokuserer heller på at kroppen skal bli litt fastere, ikke nødvendigvis mindre. spiser mye egg, cottage cheese og diverse proteinberiket mat. Jeg har ikke lenger sug etter godterier👏👏 Kanskje det er der jeg har gått feil tidligere? At jeg har fokusert for mye på kalorier evt karbohydrater, at proteininntaket mitt har vært for lavt? Uansett, jeg digger det, er mett og fornøyd etter måltidene, og har faktisk ikke lyst på sjokkis når jeg er på butikken, eller på kvelden🥳🥳 Anonymkode: 8bd15...750 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Har du spist lite/ingenting sukker? Kan i tilfelle «bare» være det, Jeg fikk helt bakoversveis av å erfare at en stund uten sukker tok vekk det evige suget. 😅 Nå er jeg ikke sukker-fri på noen måte, men i perioder der det blir vanskelig så er det godt å vite at jeg kan få suget helt bort. Må bare stå i det en uke. Anonymkode: dd9a8...0f0
Embla Othea Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Hjelper mye med å spise protein til hvert måltid. Holder deg mett lenge.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 For meg var det nok å kutte "sukker" (jada, vet det er sukker i mye mat) helt i en lang periode. Fra å spise 200gram sjokolade hver dag, stadig kjenne et sug etter det, så ble sukkersuget helt borte. En helt fantastisk følelse. Tror folk sitter fast i at de ikke kan nekte seg selv "kos", uten å se at dette båndet kan bli brutt, og at sjokoladen ikke er et savn. Anonymkode: 5f97e...29f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Det er ikke proteininntaket, det er kaloriinntaket som gjør at suget minsker. Og både egg. ost og kjøtt inneholder sukker. Også proteinpulver inneholder sukker selv om noen bløffer og ikke inkluderer det, hvis ikke hadde det smakt som papp. Anonymkode: b2616...b98
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Hvor lang tid tok det? Gjerne svar fra flere av dere som har opplevd det samme Anonymkode: fdec2...c34
JegMotStrømmen Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Jeg har ikke noe sukkersug i det hele tatt, var tidligere sjokoholiker og pepsimax avhengig. For min forsvant det verste sukkersuget etter en uke med strengt fokus på å spise ren og næringsnyttig mat. Altså færre karbohydrater, og kun fra sunne kilder, proteinkilde til hvert måltid, mye grønnsaker og en liten mengde fett. Spise ved sult. Måtte altså droppe alle triggere fullstendig. Men jeg kunne ikke stole på at det var borte-borte, eller om det bare lå i dvale før det hadde gått noen år. Det skulle ikke store utskeielsene til de første årene, før suget var tilbake, og jeg måtte fokusere på strengt kosthold igjen for å bli bukt med det. Nå, etter 10 år så frister det ikke med søtt, jeg kan fint gå forbi alt i butikken eller sitte rundt et kafebord og drikke kaffe mens andre spiser kake. Jeg kan også ta et kakestykke uten at søthungeren blusser opp og blir ukontrollert. Men jeg velger ofte å ikke spise kake/godteri o.l, fordi jeg er fortsatt litt bekymret for plutselig havne på sukkerkjøret igjen.
Topsi Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er ikke proteininntaket, det er kaloriinntaket som gjør at suget minsker. Og både egg. ost og kjøtt inneholder sukker. Også proteinpulver inneholder sukker selv om noen bløffer og ikke inkluderer det, hvis ikke hadde det smakt som papp. Anonymkode: b2616...b98 Egg, hvite oster og kjøtt inneholder ikke sukker nei hvor har du det fra? 1
Million Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 Topsi skrev (1 minutt siden): Egg, hvite oster og kjøtt inneholder ikke sukker nei hvor har du det fra? Det er faktisk LITT sant. Et lite googlesøk viser at 100 gram egg inneholder 1,1 gram sukker. Så det er bittelite, men det er der altså. Samme søk på kjøtt, "er det sukker i kjøtt", viser imidlertid at det er 0 gram sukker i kjøtt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 Topsi skrev (2 timer siden): Egg, hvite oster og kjøtt inneholder ikke sukker nei hvor har du det fra? Selvsagt gjør det det. Tror du en kylling skal spise bare protein og fett når den klekkes ut av egget? Den må selvsagt ha karbohydrater også. Og tror du ikke det er melkesukker i melk? Og hva med blodet i kjøttet, hørt om blodsukker? Dette blodet karamelliseres når man steker kjøttet, bare sjekk neste gang. Og svinekjøtt smaker direkte søtt. Hvorfor de ikke tar med sukkeret i kjøtt vet jeg ikke, men er er i alle fall bevis på det: (Nå tror jeg absolutt IKKE at et sukker i kjøtt utgjør en kreftfare, jeg postet artikkelen for å vise at det er sukker i kjøtt.) https://forskning.no/kreft-sykdommer-mat/kreftfaren-fra-rodt-kjott-kan-skyldes-et-sukker/521550 Anonymkode: b2616...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå