AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Hei! Jeg har en mamma med bipolar lidelse, og en del i bagasjen med det. Mye av hennes oppførsel forsvarer jeg med «at det er sånn sjukdommen er». Min samboers søster har også diagnosen… og jeg kjenner at jeg sliter her, ikke med henne men med at min samboer blir så involvert og påvirket av henne. Hun har hatt to ekstremt dårlige perioder de tre årene vi har vært sammen. Og det er ikke snakk om depresjon og sengeliggende… Det er snakk om at hun sulter seg, skader seg og behøver hjelp til alt. Min samboer må støtte henne for at hun skal orke å stå opp på to ben… (hun får også hjelp av psykiatrien). Det er så langt ifra den erfaring jeg har med mamma, mammas er mer kontrollert og jeg vet når hun er manisk og når hun er deprimert, i form av at jeg ser det på kreativiteten, tekstmeldinger og hører det på energien i stemmen hennes. Min samboers søster går inn i disse periodene når hun får et nei, eller saker går mot henne. Forrige gangen gikk hun inn i en sånn her periode da hun ikke fikk det hun trodde på en eksamen. Denne gangen var det fordi hennes morfar stilte krav på henne om fast jobb. (Han kjøpte en leilighet til henne for et år siden, med krav om at hun måtte ha fast jobb, hun dro ut på det å søkte jobber frem til nå. Han maste på henne, hun fikk jobb på samme sted hun har vært vikar det siste året. Hun var forbanna på morfar, sykemeldte seg tre dager etter hun startet i stillingen). Og de siste fem ukene har det vært vanskelig, med sultestreik og mye guilt trip. Min samboer er sliten og redd. Det jeg lurer på, om det finns noen her med BL som vil forklare hvordan dere har det, hva dere behøver og hvordan vi rundt dere kan hjelpe dere best mulig? (Ingen gjenkjenningsfaktor her, de er ikke norske og kan ikke forstå norsk) Anonymkode: 7b4ee...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå