Gå til innhold

Hvordan forholde seg til samboer sin kompis, som er stygg med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har en kompis, som jeg selv har ansett som en hyggelig mann. Min samboer har fortalt andre ting, og at han har en veldig dårlig oppførsel om han ikke får viljen sin etc. Vi har vært sammen i 2 år og jeg har aldri sett denne oppførselen - til nå.

Det har begynt i det siste med at han alltid skal ha tjenester. Tjenestene er urimelig, som at han må låne penger av min samboer som igjen må låne penger av meg - hver eneste mnd. Han har også hatt en episode hvor han kalte meg en hore, at jeg ikke var bra for kjæresten min pga han ikke fikk låne den flunk nye båten vår til å hente mennesker på en strandfest. Dette har han beklaget seg for i ettertid, men han var direkte stygg i ting han sa. Jeg tilga det og det fortsetter likevel. 

Nå igjen har det vært en episode der jeg jobber kveld, er hjemme rundt 12 og skulle på jobb igjen kl 10. Han spør min samboer om å hente han kl 04 på natten. Vi bor i en bitteliten leilighet, og jeg våkner av at samboer står opp og får ikke sove igjen - så sa derfor fra at det passer ikke for meg da jeg skal tidlig på jobb. 

Da slenger han meg full av dritt igjen til samboer, kaller meg det ene og andre og sier han aldri skal komme på besøk til oss igjen. Samboer er også et kapittel oppi dette, da han sier «det går fint for meg at jeg kjører men hun sier nei» eller «det går fint for meg at du henter folk i den nye båten men det er ikke greit for hun». 

Denne mannen er godt voksen, og jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg blir jo lei meg når jeg hører stygge ting annen hver uke, og ønsket at samboer står opp for meg litt. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: e1a69...a63

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren din er en tøffel som hiver deg foran bussen. «Greit for meg, men hun sier nei» altså ærlig talt. Her er jo samboeren din et like stort problem som ikke har baller nok til å stå opp for deg. 

Anonymkode: c2964...b5c

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Samboeren din er en tøffel som hiver deg foran bussen. «Greit for meg, men hun sier nei» altså ærlig talt. Her er jo samboeren din et like stort problem som ikke har baller nok til å stå opp for deg. 

Eller for å snu på det, samboer vil hjelpe, men får ikke lov av ts. Uansett så bør samboeren ikke godta at kompisen snakker slik til kjæresten hans. Hvem orker egentlig slike bekjentskaper? 

Anonymkode: 87371...030

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller for å snu på det, samboer vil hjelpe, men får ikke lov av ts. Uansett så bør samboeren ikke godta at kompisen snakker slik til kjæresten hans. Hvem orker egentlig slike bekjentskaper? 

Anonymkode: 87371...030

Han får jo lov å hjelpe mange ganger, denne kompisen spør om tjenester 3-4 ganger i uken. Men på ting som går utover min søvn eller grunnlegge behov, eller at ting vi eier kan bli ødelagt er jo en grense. 

Nei det kan du godt si. Jeg blir glad hver gang han truer med å «aldri spørre oss om noe igjen» men han ender jo opp med å spørre noen dager senere da han er totalt avhengig av penger fra andre, sjåfør, hjelp til huset eller lignende 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg har tatt det opp med han og er helt enig med deg men han ser det ikke helt selv. 

Skrevet

Slutt å låne penger til samboeren din. Når han får lønning, så kan han overføre penger til deg til husleie/-lån, regninger og mat. Har han da ikke penger igjen til røyk og bensin fordi han har lånt penger til kompisen, så kan han ringe kompisen sin om han kan kjøre han på jobb.

Anonymkode: ed5b0...d2a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg har tatt det opp med han og er helt enig med deg men han ser det ikke helt selv. 

Nei da får du leve med det da 

Skrevet

Min kjære hadde kuttet all kontakt med noen som var det minste ufin mot eller om meg. Sånn skal det være i et forhold. 

Anonymkode: eebfe...940

• Liker 2
Skrevet

Dette høres ikke ut som en kompis. Høres ut som en som bare bruker personer til sin egen vinning. (Er han en liten psykopat kanskje?)

• Liker 2
Skrevet

Haha hææ?! 

Hadde en kompis av min samboer holdt på slik, så hadde han ikke vært kompisen hans lengre. Av prinsipp. Samboeren min hadde aldri funnet seg i at noen snakket slik om verken meg eller han, og en person som TS beskriver - høres utrolig slitsom ut, en energityv. Så han hadde nok blitt faded ut. 

Anonymkode: f13c5...fc0

• Liker 2
Skrevet

TS, jeg husker godt den forrige tråden om din samboers kompis og den vemmelige oppførselen hans da han ikke fikk låne båt. Flere svarte at en sånn kompis som oppfører seg respektløst mot både deg og samboeren din, ikke er noen venn å ta vare på.

Og nå, tre måneder senere, er du her igjen og spør om det samme: hvordan du/dere skal forholde deg/dere til denne såkalte kompisen. Men det hjelper ikke hvor mye du spør og hvor mye vi svarer, for det er samboeren din som må foreta seg noe her og slutte å være så ryggesløs på din bekostning. Og du skal ikke drive å dekke opp din samboers utgifter pga. at han låner vekk alle pengene sine, da får han heller være blakk.

Anonymkode: ad363...0c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...