Gå til innhold

Hive ungene ut mot sin vilje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var unge pleide mamma å kle på oss og tvinge oss til å være ute. Hun satt bare i vinduet å fulgte litt med. Uansett regn eller vær. I dag er ungene her helt i hundre og finner bare på rampeting. Jeg er syk og orker ikke gå ut med dem. Er det egentlig galt å hive på dem klær å sende dem ut når de ikke vil? er 4 og 6 åring det er snakk om. 

Anonymkode: 49efa...018

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg var unge pleide mamma å kle på oss og tvinge oss til å være ute. Hun satt bare i vinduet å fulgte litt med. Uansett regn eller vær. I dag er ungene her helt i hundre og finner bare på rampeting. Jeg er syk og orker ikke gå ut med dem. Er det egentlig galt å hive på dem klær å sende dem ut når de ikke vil? er 4 og 6 åring det er snakk om. 

Nei, sett heller på en film eller noe

Anonymkode: b0ba3...191

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De bør vel holdes under oppsyn ute.... Så må ikke hive de ut nei.

Anonymkode: 0e8b2...0a4

• Liker 1
Skrevet

Ja, tilrettelegg for aktiviteter ute. Foreslå ting som barna liker å gjøre.

• Liker 4
Skrevet

Vi ble jaget ut når vi var for slitsomme og det skulle gjøres ting i huset. Vi tok virkelig ingen skade av det, å når vi først kom oss ut så fant vi på ting så tiden gikk. Men i dag er vel det «tvang» som overkjører barnas autonomi eller noe sånt. 

Anonymkode: fc5de...7d1

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ikke hatt min 4 og 6 åring ute alene nei. Mye var ikke bedre før. 

Anonymkode: 77974...f1e

• Liker 2
Skrevet

Vi var ute alene mye når vi vokste opp. Tror det er sunt for barn å være ute i frisk luft. Vi fant alltid på leker og greier som fikk tiden til å gå. Vi hadde som regel ikke lyst til å gå ut, men når vi først var ute ble det alltid gøy allikevel. Er 30 nå, tok absolutt ingen skade av dette.

Anonymkode: b6632...f4e

• Liker 3
Skrevet
Embla Othea skrev (22 minutter siden):

Tilrettelegging i fleng fører til dårlig kreativitet og fantasi. 

• Liker 4
Skrevet

Klart de kan sendes ut

Anonymkode: 3bb56...ae3

• Liker 4
Skrevet

Om dere har egen hage hadde jeg lett hevet barna ut. Er faktisk sunt med frisk luft altså.

Anonymkode: 7afc8...93d

• Liker 7
Skrevet
Embla Othea skrev (27 minutter siden):

Hvorfor? Barna kan fint bruke egen fantasi 

Anonymkode: fc5de...7d1

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det kommer veldig an på hvor dere bor, man sender ikke barn ut alene midt i Oslo sentrum, eller rett ved en veldig trafikkert vei, for eksempel.

Vi bor på landet, rett ved skog og uteområder, har stor hage rundt hele huset og god oversikt fra vinduene, så her har jeg ingen problemer med å la ungene være ute alene. De er 4 og 7 år og pleier å leke i hagen eller sykle på terrassen mens jeg lager middag f.eks. Men jeg tvinger de aldri ut alene, går heller ut sammen med dem. 

Anonymkode: cb66a...6c2

• Liker 3
Skrevet

Send de ut hvis dere har hage eller lekeplass rett utenfor vinduet. 👍 Sunt med luft og viktig for din helse å få hvile! 

Våre er 1 og 4 og leker fint ute i hagen mens jeg lager mat og rydder og sånt. Har inngjerdet hage og store vinduer. 

Anonymkode: 07440...532

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det kommer veldig an på hvor dere bor, man sender ikke barn ut alene midt i Oslo sentrum, eller rett ved en veldig trafikkert vei, for eksempel.

Vi bor på landet, rett ved skog og uteområder, har stor hage rundt hele huset og god oversikt fra vinduene, så her har jeg ingen problemer med å la ungene være ute alene. De er 4 og 7 år og pleier å leke i hagen eller sykle på terrassen mens jeg lager middag f.eks. Men jeg tvinger de aldri ut alene, går heller ut sammen med dem. 

Anonymkode: cb66a...6c2

Ja vi har gård. Jeg var mye ute her som unge, fant på mye men alt var kanskje ikke helt trygt. Men det meste som er farlig ligger bak fjøset og de er selv for skeptisk til å gå dit alene. Eneste jeg er redd for er om det kommer bil i full fart på gårdsplassen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville ikke hatt min 4 og 6 åring ute alene nei. Mye var ikke bedre før. 

Anonymkode: 77974...f1e

Hel rett, mye var ikke bedre før. Men denne situasjonen var bedre før. Det er trist at to barn ikke kan leke i Hagen alene.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vokste opp på 70-tallet og da var det vanlig at man ble hevet ut,og fikk beskjed om at vi ikke kunne komme tilbake inne 2 timer.Mine foreldre da hadde voksentid.Tok absolutt ingen skade av det. Vennene fikk  samme beskjed så vi fant på utolig mange morsomme ting. 

Anonymkode: 03504...305

Skrevet

Vokste også opp på syttitallet og selv om vi ikke ble hevet ut så fikk vi beskjed om at i middagshvilen måtte vi være helt stille. Da var det gjerne kjekkere å gå ut enn å liste seg rundt hjemme, selv om jeg egentlig var et stille barn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja vi har gård. Jeg var mye ute her som unge, fant på mye men alt var kanskje ikke helt trygt. Men det meste som er farlig ligger bak fjøset og de er selv for skeptisk til å gå dit alene. Eneste jeg er redd for er om det kommer bil i full fart på gårdsplassen.

Kan dere ikke sette opp skilt om at barn leker? Hvis dere har gård hadde jeg ikke stusset en gang, jeg "bodde" ute på småbruket der jeg vokste opp, var ikke snakk om å "kaste" meg ut for det var der jeg oppholdt meg mesteparten av tiden. Da jeg så det første innlegget ditt trodde jeg dere bodde i blokk...

Anonymkode: 0b8cf...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...