Gå til innhold

Hvor ofte får du samtaler ved dps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mtp at så mange klager over det psykiske helsetilbudet her i lander hvor ofte får du egentlig timer ved dps og hvor lenge har du gått der totalt i ditt voksne liv?

Anonymkode: c4a3a...c19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig med 1-2 timer i uka. Er innlagt, så får oppfølging hele døgnet.

Skrevet

Har fått diagnosene sosial angst og agorafobi. Har vært hos BUP og DPS av og på i flere år ettersom at timene ikke hjalp særlig, så da fikk jeg heller instruksjoner/hjelp om hvordan jeg kunne jobbe med angsten på egenhånd. Totalt gått i kanskje 5 år, men har ikke fulgt med heelt nøyaktig. 

For førstegangstime må man nok vente 2-3 måneder kanskje, men så får man tilbud om å komme hver uke. Dette avtales gjerne mot slutten av timen, så man venter ikke på innkallingsbrev eller noe slikt.

Ventetiden på førstegangstime er nok den mange klager over. Det som vurderes som mer akutt blir sikkert prioritert, mens resten får vente noen par uker. Psykologene må tross alt gå gjennom tidligere filer/info om deg for å skjønne litt mer om hvem du er

Anonymkode: f8a2b...b11

Skrevet

Jeg gikk i ca. ett år. Jeg gikk en gang i uken de første månedene og så hver 14. dag. Fikk ikke lov å gå sjeldnere, da fikk vi ikke nok kontinuitet i behandlingen. Behandler sa også at hvis behovet mitt for hjelp var så lite at jeg ønsket å komme sjeldnere enn 2 ganger i måneden var det kanskje på tide å avslutte behandlingen.

Anonymkode: 70ebf...15b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mtp at så mange klager over det psykiske helsetilbudet her i lander hvor ofte får du egentlig timer ved dps og hvor lenge har du gått der totalt i ditt voksne liv?

Anonymkode: c4a3a...c19

2 ganger i uka. Vært tilknyttet dps i 20 år. Var på bup før det

Anonymkode: 34094...af4

Skrevet

1 gang i uke, 30 minutters samtale

Anonymkode: 7a39f...e48

Skrevet

Annen hver uke :) 

Anonymkode: 4d3d9...119

• 2 år senere...
Skrevet

2 ganger i måneden. Får ikke timer oftere. Mener på at jeg er deprimert som følge av jobben. Er delvis sant, men jeg har opplevd en god del ting som har gjort meg sårbar for resten av livet.

Anonymkode: df46f...f95

Skrevet

En gang pr mnd. I starten var det hver 14.dag. Og nå hver 3 mnd.

Anonymkode: 4651c...42c

Skrevet

Totalt ca 10 år på DPS.

Anonymkode: 4651c...42c

Skrevet

1 gang i uka. 

Anonymkode: 92f5d...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...